Wspomaganie kierownicy- problemy?
nygus007 - 30 gru 2008 10:25
Koledzy mam do was pytanie czy niska temperatura moze powodować jakieś problemy z działaniem wspomagania?> Dzisiaj rano odpaliłem swoje auto i zaświeciła mi sie kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem wspomaganie przestało działać. Dopiero po nagrzaniu auta jakieś 25 min i po ponownym odpaleniu włączyło sie ponownie. Zauważyłem że ubyło mi troche płynu prawdopodobnie od wspomagania w lewym dolnym rogu przy silniku zeszło do stanu koło minimum. Czy moze miec na to jakis wpływ temperatura? I będąc przy temacie zapytam. Czy słychać u was w aucie odgłos jakby silniczka przy kreceniu kierownicą stojąc na np parkingu (odgłos ten nie jest głośny ale daje wrażenie tak jakby męczącego sie silniczka niedającego rady). Odkąd kupiłem auto ten odgłos był słyszalny ale ni miałem zadnego problemu ze wspomaganiem do tej pory. Aha i jaki płyn proponujecie dolać ? z góry dziekuje bardzo
DeadlY - 30 gru 2008 15:21
nie mialem tak nigdy ale sytuacja ktora opisujesz raczej wymaga konsultacji w ASO albo w jakims innym zakladzie, sprawdz dokladnie czy nie masz nigdzie widocznych wyciekow na poczatek
Krisek - 30 gru 2008 16:01
Silniczek slychac serwo mechanizm Pompa Elektryczno Hydrauliczna.
Zalej Dobry Syntetyczny ATF .. zrob flush pompy ... I Moze pomoze ..
tymek70 - 01 sty 2009 18:26
miałem identyczna sytuacje 31 grudnia br bylo troche mrozu, zapalila sie kontrolka od wspomagania i zgasla po nagrzaniu silnika i ponownym odpaleniu... napisz jka sie czegos dowiesz konkretnego, odpalem dzisiaj th 1 stycznia i mam to samo (mazda 3, 2,3 litra, 2004, Usa)
BieniO - 02 sty 2009 11:31
Potwierdzam problem, ale po przejechaniu jakiegoś 1 km wszystko już było ok. Po uruchomieniu silnika kierownica chodzila dosyć sztywno. Wydaje mi sie, ze moze miec to zwiazek z plynem i zmiana jego gestosci przy niskiej temp. W koncu nie wszedzie w stanach widza snieg wiec nie musza do kazdej madzi wlewac plyn odporny na mroz - tak mi sie wydaje. Nie znalazlem jednak niczego wiecej na forach wiec przedstawiam tylko swoja opinie. Moze trafi na ten post jakis mechanik i dowiemy sie czegos wiecej.
LemJohny - 03 sty 2009 0:13
hellow
Zgadzam się z kolegą przedmówcą... pewnie olej zbyt gęsty przy niskich temperaturach
No to wychodzi że trzeba wymienić płyn od wspomagania
Widocznie ten z USA jest niedostosowany do naszych warunków pogodowych...
zapowiadaja mrozy... moja stoi w garażu na szczęście...
Ja nie zauważyłem problemu ze wspomaganiem ale skoro piszecie o tym, że wyskakuje kontrolka to trzeba by zczytac błąd i by bylo jasne... ale prawdopodobnie wystarczy olej wymień na nowy syntetyk do układu kierowniczego i bedzie ok... Szkoda by było zajechać pompe za 4 tyś zł
To tak jak z olejami do silnika... na korku jest 5W20 a u nas należy lać 5W30 skoro mogą być mrozy nawet do -20 w naszym klimacie, więc 5W20 mógłby mieć już problemy...
A najlepiej 5W40 i spokój z mrozem.
Depi - 19 mar 2009 13:53
Witam,
Mam obecnie ten sam problem, choć chyba nie ma on wiele wspólnego z temperaturą, bo jest ona obecnie dodatnia.
Pare dni temu zaświeciła się kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem, ale zgasła. Wszystko działało OK. Tak sobie zapalała się i gasła, aż pewnego ranka po odpaleniu ZONK - wspomagania niet. Jezu - jak się tym kręci bez serwa! Nie ma to jak 205
Anyway - po chwili serwo sie włącza. Czasem nawet chodzi od razu po uruchomieniu.
Oleju jest powyżej MAKS w zbiorniczku, ale wygląda to tak, jakby ostro z niego ciekło - wszędzie dookoła jest zachlapane.
O so chozi? Wziąłbym go do ASO, ale sie ich boję po tym, jak po ostatnim przeglądzie cos schrzanili z chłodnicą. No i te ich ceny... A do Jaksy mam kawał drogi, a tu Żona w szpitalu itp....
Wymienić olej? Na jaki?
Krisek - 19 mar 2009 14:52
ATF plyn do skrzyni biegow ... Dexron z tego co pamietam syntetyczny najlepiej jak by ci ktos wyplukal caly uklad sam ATF bedzie tani ...
Depi - 19 mar 2009 15:44
Hmmm... Na to bym nie wpadł... Nie ma dedykowanego do wspomagania? :o
Depi - 19 mar 2009 15:46
Coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item577457644_va ... n_iii.html?
gryzoon - 19 mar 2009 21:19
Widzę, że problemy ze wspomaganiem to dość częsty przypadek - niestety mnie też dopadł po mrozach. Po wizycie w ASO dowiedziałem się, że układ jest nieszczelny z uwagi na popękane uszczelki przy zbiorniczku. Wymienili na nowe - w Mazda 6 MPS US to koszt 136zl za uszczelki + 150zl wymiana. Nie wiem co może być przyczyną waszych usterek, ale sprawdźcie palcem pod zbiorniczkiem czy się nie poci bardzo i nie kapie.
mckoper - 19 mar 2009 21:41
Depi tak, może być
Depi - 20 mar 2009 12:45
Dzięki!
gryzoon Tak jak pisałem u mnie wszystko jest dookoła mokre i poziom w zbiorniczku ponad maks. Może faktycznie te uszczelki. Dziś było lepiej - albo działało od początku, albo włączało się po krótkiej chwili.
Gdzie byłeś w serwisie? Na Puławskiej? Ja to bym wolał ich omijać, chyba, że się zmieniła ekipa ostatnio...
ArturCz - 23 mar 2009 20:59
radze sprawdzić czy nie dostaje się woda do gniazd pompy, ja miałem problemy z pompą i do głowy mi nie przyszło że gdzieś się woda dostaje, a jak wyjąłem pompę to w gniazdach była woda (wina konstrukcji?)
Depi - 27 mar 2009 7:08
Donoszę tylko, że wymiana oleju nie przyniosła efektów. Teraz kolej na uszczelki i szukanie wody. A potem wielki płacz
newuser - 02 kwi 2009 23:15
Czy ktos na forum moze wymienial juz uszkodzona pompe, wkladajac inna uzywke i problem ze wspomaganiem lub sila wspomagania zostal rozwiazany? jedni mowia ze trzeba wgrywac jakies kody ze starej popmpy, dwoch dobrych mechaniorow w USA powiedzialo ze jest to raczej malo realne, u jednego dealera powiedzieli ze wgrywanie kodow jest konieczne, tylko czy tak jest, czy chca tylko naciagnac klientow zeby kupowali nowe pompy, a nie wsadzali uzywanych...jak ktos juz wymienial pompe i wspomaganie dziala mu bez zarzutow niech sie pochwali
pzdr
Krisek - 03 kwi 2009 5:07
Czy ktos na forum moze wymienial juz uszkodzona pompe, wkladajac inna uzywke i problem ze wspomaganiem lub sila wspomagania zostal rozwiazany? jedni mowia ze trzeba wgrywac jakies kody ze starej popmpy, dwoch dobrych mechaniorow w USA powiedzialo ze jest to raczej malo realne, u jednego dealera powiedzieli ze wgrywanie kodow jest konieczne, tylko czy tak jest, czy chca tylko naciagnac klientow zeby kupowali nowe pompy, a nie wsadzali uzywanych...jak ktos juz wymienial pompe i wspomaganie dziala mu bez zarzutow niech sie pochwali
pzdrTak jak ci obiecalem zapytalem Kolegi z Mazdy
there is a power steering module. we have replaced them a few times. i think it has to go to the dealer for calibration, i will ask our suspension guy tomorrow at work.
Depi - 03 kwi 2009 11:08
A ja w takim razie co mam uwalone? Pompa raz działa, a raz nie działa...
Krisek - 03 kwi 2009 14:38
sprawdz modul
travisowski - 03 kwi 2009 17:04
panowie a od kiedy dexron jest syntetyczny?
wydaje mi sie ze zamiast na poczatku ladowac kase w diagnozy lepiej zrobic tak jak polecacie czyli wymienic ATF i wyplukac caly uklad.Dexronem III ktory nie jest syntetyczny przynajmniej nie ten ktory mozna kupic w Polsce.
Depi - 04 kwi 2009 7:26
NO ale to nie dało efektu! Nowy Dexron III zalany a pompa wciąż raz chodzi, raz nie.
newuser - 09 kwi 2009 9:10
Czy ktos na forum moze wymienial juz uszkodzona pompe, wkladajac inna uzywke i problem ze wspomaganiem lub sila wspomagania zostal rozwiazany? jedni mowia ze trzeba wgrywac jakies kody ze starej popmpy, dwoch dobrych mechaniorow w USA powiedzialo ze jest to raczej malo realne, u jednego dealera powiedzieli ze wgrywanie kodow jest konieczne, tylko czy tak jest, czy chca tylko naciagnac klientow zeby kupowali nowe pompy, a nie wsadzali uzywanych...jak ktos juz wymienial pompe i wspomaganie dziala mu bez zarzutow niech sie pochwali
pzdrpodbijam posta
Krisek - 09 kwi 2009 16:48
2005 - MAZDA3 - Workshop Manual - Steering
ELECTRO HYDRAULIC POWER ASSIST STEERING (EHPAS) CONTROL MODULE CONFIGURATION
1. Turn the ignition switch off.
2. Connect the WDS or equivalent to the DLC-2.
3. Input vehicle information following the directions on the screen of the WDS or equivalent.
4. Select “Module programming” from the WDS or equivalent menu.
5. Select “Programmable Module Installation”.
6. Select “EPS”.
7. Clear DTCs using the WDS or equivalent, then verify that there is no DTC present.
Od kolegi ..z ASO w US .. z Tech Manuala
Depi - 09 kwi 2009 17:05
Alright - how do I do all that?
Rozumiem, że z tym tylko do ASO?
Krisek - 09 kwi 2009 17:07
no albo kupic clona wds za 600 dolcow
i tak naprawde niewiemy czy to rozwiazanie
seth222 - 10 lut 2010 11:10
Witam
Mam problem z wspomaganiem kierownicy w mojej mazdzie 3 sport z 2006 2.0 benzyna. Objawy: pojawianie sie kontrolki co jakis czas power stering malfunction, czasami zawiesza sie wspomaganie kierownicy , pozatym przy szybkim odbijaniu kierownicy z lewa na prawo na poczatku czuc duzy opor. Zczytałem błedy z auta, rezultat: C1278 Steering Wheel Angle 1and 2 Signal Faulted. Czy miał moze ktos z was podobny problem? Jakies wskazówki? W mazdzie zdiagnozowano ze uszkodzony jest Spring Clock (angielska nazwa poniewaz bylo to w mazdzie w anglii). Po wymianie nadal ten sam objaw. Warto nadmienic ze wymieniłem rownież akumulator i płyn wspomagania ale to rowniez nie dało rezultatu. Prosze o pomoc
----------
Ja proszę o używanie Opcji "Szukaj"! Lub przeglądanie 9 str z tematami,przed założeniem nowego! Bo następnym razem będę koszował bez słowa.
emilioestewez - 10 lut 2010 13:30
A nie miałeś może rozpinanego zawieszenia ? Ja miałem taki problem jak w Corollce na serwisie delikatnie przesunęli mi sanki. Finał bym taki że DSC głupiało i zgłaszało błędy odczytując dziwaczne kąty z sensorów. Mało tego zaczynało "łapać" przez to koła w dziwnych momentach... Ten zmienny opór czujesz podczas kręcenia kierą podczas jazdy czy postoju ?
seth222 - 10 lut 2010 16:59
Wiesz to moze jest w tym duzo racji... autko bylo lekko uderzone z przodu ale jezdzilem tak przez rok i teraz w swięta w polsce postanowilem to naprawic. Wiec caly przod byl rozebrany i lekko naciagali podłużnice w lewą strone. Objawy zaczely sie bezposrednio po tej naprawie ale poniewaz tego samego dnia wyjezdzalem za granice nie bylo czasu zeby wrocic do tego zakladu. Opór sprawdzalem tylko na postoju ale tak jak pisalem zdarza ze przy szybkim skrecie w czasei jazdy nie dziala wspomaganie. jak sobie poradziles z tym zawieszeniem w corolli?
emilioestewez - 10 lut 2010 17:43
Sanki mają sporo luzu do regulacji.Oni to po prostu źle ustawili po złożeniu (auto nie było nigdzie walone). Wkur... się zdrowo na nich i ustawili mi porządnie sanki razem ze zbieżnością chyba w pół godziny Grubszy błąd w ustawieniu widać bo kierownica wtedy jest lekko skręcona na prostych kołach. Mniejszego nie wychwycisz na oko a czujniki będą głupieć. Jeżeli to jest to co mówię to nie ma stresu - niech Ci to ustawi ktoś kto ma na ten temat zielone pojęcie i będzie dobrze.
seth222 - 10 lut 2010 19:38
Dzwoniłem juz do mojego mechanika. Obadam sprawe i napisze czy pomoglo. Dzieki za pomoc
emilioestewez - 11 lut 2010 10:01
No pewnie. Daj znać bo sam jestem ciekawy jak sprawa wygląda.
Kuti83 - 11 lut 2010 23:05
Też mam podobny problem, przy szybkich ruchach kierownicą czuć opór w pierwszym momencie, kręcąc "normalnie" oporu nie ma. Do tej pory myślałem że jest zwązane z tym że wymieniałem pompę elektro-hydrauliczną wspomagania i nie skonfigurowałem jej w serwisie (świeci kontrolka). Ale też miałem zdejmowaną kołyskę i mozliwe że ma to wpływ na czujniki skrętu - tylko gdzie te czujniki? w maglownicy? Setth 222 miałeś coś robione z pompą wspomagania ?
seth222 - 12 lut 2010 9:50
Pojechalem na reklamacje do mazdy zanim zabralem sie do ustawiania tych sanek. Powiedzieli mi ze jak zmieniali ten clock spring to wgrali stare oprogramowanie i teraz po wgraniu nowego pomoglo. Na poczatku nie wierzylem wiec wziolem autko na testy i powiem wam ze jezdze od dwoch dni i jest wszystko ok. Pompy wspomagania nie ruszalem, oprocz wymiany płynu wspomagania. Jesli wada powroci dam znac, narazei wyglada ze ok
emilioestewez - 12 lut 2010 10:20
Czyli pozamiatane.Co za czasy cholera.Żeby bez kawałka kodu już nawet samochody nie dawały rady prosto jeździć ..