Wymiana bloku silnika
marcineusz - 01 maja 2008 8:01
Witam,
przy ostatniej rozbiórce silnika zauważyłem, że pierścienie na tłokach są juz dość mocno zużyte i na cylindrach 1 i 4 powstały lekko przyduże progi, owal cylindrów pewnie też już nie tem co kiedyś(żre olej). Czy ktoś z Was może mi doradzić czy do mojego silnika trzeba wrzucić blok koniecznie od B6-DOHC 1.6, czy można wstawić coś z mx3 lub 323 z silników SOHC, DOHC i nie będzie różnicy (albo z jeszcze jakiegoś innego wynalazku)?. Głowica jest w bardzo dobrym stanie , więc jej nie ruszam. Bardzo proszę o fachowe i pewne opinie, ponieważ nie chciałbym kupić czegoś co nie będzie grało z głowicą i resztą podzespołów.
Z góry dzięki za pomoc...
Bladyy78 - 01 maja 2008 8:30
Chcesz kupić blok w dobrym stanie do swojego autka to powodzenia raczej takiego nie trafisz, raczej w każdym bloku będą progi, pytanie jest ile robisz swoim autem km rocznie i ile chcesz nim jeździć. Ja na twoim miejscu bym kupił nowe pierścionki panewki i śmigał autem dalej. Lub zamiast wymieniać blok pojechał bym najpierw tam gdzie robią szlify i zapytał czy nie ma możliwości zrobienia szlifu i wbicia nominalnej tuleji.