ďťż
wymiana klocków hamulcowych tył





koniu - 23 lip 2007 20:13
przeszukałem całe forum i nic na ten temat nie znalazłem ;/ prosze o jakiś opis wymiany klocków hamulcoych z tyłu. Może macie jakieś rysunki?? zdjęcia?/ z góry dzięki i sory za ten temat, po prostu nie było tego czego szukałem:(




yasiu - 24 lip 2007 19:40
A co to za problem?

Odkręcasz śrubę, wymieniasz klocki, dokręcasz cylinder ( nie wbijać tylko wkręcić ), Pompujesz hamulec aż cylinder dojdzie do odpowiedniego miejsca. I klocki wymienione Oczywiście przykręć też śruby do zacisku



Bartek1986 - 24 lip 2007 20:08
1. Poluzuj śruby w kole
2. Podnieś samochód.
3. Zdejmij koło
4. Okręcasz śrube z tyłu zacisku, tylko siodła nie odkręcaj
5. Odchylasz zacisk. W tym momencie możesz go zsunąć z prowadnicy i ją troszke nasmarować
6. Wyjmujesz stare klocki. ( uważaj żeby blaszki tak samo powkładać )
7 Wkręcasz tłoczek bo z tyłu są wkręcane.
8. Wkładasz nowe klocki
9. Zakładasz blaszki.
10. Zacisk na miejsce.
11. Po pompuj trochę hamulcem.
12. Zakręcasz śrube na zacisku.
13. zakładasz koło
14. Śruby troche zakręć
15. Opuszczasz samochód.
16. Dokręcasz koło.

Z drugiej strony tak samo


( nie wbijać tylko wkręcić )

Chyba chciałeś napisać " nie wciskasz" no chyba, że ty przednie tłoczki młotem walisz



walker_1 - 25 lip 2007 16:44
Ja u siebie z tyłu mam na brzegu tarczy taki rant, po którym klocek "nie zbiera" (w lewym kole ok 5mm, w prawym ok 7mm) Czy to normalne, że klocki nie wykorzystują całej powierzchni tarczy, czy mam jakieś złe klocki wsadzone i czy normalne jest to, że z jednej strony jest większy rant niż z drugiej? Macie tak samo u siebie?
Pozdrawiam




mkr - 25 lip 2007 22:38
tak z ciekawosci autor sie pytal o 1.6 a tam podobno sa bebny zamiast tarcz to czy sie nie rozni wymiana klocków?



yasiu - 26 lip 2007 6:49

tak z ciekawosci autor sie pytal o 1.6 a tam podobno sa bebny zamiast tarcz to czy sie nie rozni wymiana klocków?

A tak z ciekawości zapytam czy w bębnach są klocki czy też może szczęki

Jeżeli ktoś pyta o klocki odpowiadam o klockach Po za tym nigdzie ni było mowy o pojemności



mkr - 26 lip 2007 13:36

A tak z ciekawości zapytam czy w bębnach są klocki czy też może szczęki



Po za tym nigdzie ni było mowy o pojemności



koniu - 05 sie 2007 17:21
no właśnie aż sam się zdziwiłem, bo wszędzie czytałem że w MX są bębny z tyłu, a w mojej są tarcze, nie wiem jakim cudem ale są tarcze. Aha czyli tak jak w polonezie tłoczki są wkręcane, dobrze wiedzieć. a mam silnik 1.6, możliwe żeby ktoś to sam sobie "zrobił"

mam taki problem że na rozgrzanym silniku szarpie mi na gazie tak do ok. 2.5 rpm , na benzynie jest wszystko ok. Co to może być? filtr gazu czy instalacja do regulacji instalacje mam 2-generacji, czyli na komputerze czy jakoś tak to się nazywa.



Xus - 05 sie 2007 21:11
mazda mx-3 po 94r miala tacze z tylu!! pewnie masz DOHC

Walker zobacz jakie masz tarcze bo na moje sa one do wymiany, zmierz grubosc tarczy i sprawdz z nominalem albo masz cos z klockami. jest jeszcze opcja taka ze masz zapieczone zaciski i nie chodza tak jak powinny w prowadnicy i jak wciskasz hamules to sie zacisk lekko wygina zamiast przesunac. jak trzyma ci reczny i ogolnie [jakie?] hamulce pojedz na stacie i zobacz na rolkach bo mial cos podobnego u siebie



KrystianR - 13 lis 2007 9:22

mazda mx-3 po 94r miala tacze z tylu!! pewnie masz DOHC


ja mam 92 1.6 i mam rowniez tarcze z tylu i nie tylko u mnie wydaje mi sie ze to mialy wersje chyba z abs'em-ale moge sie mylic wiem tylko tyle ze mialy na bank