ďťż
wymiana kopulki i palca rozdzielacza





LoB - 27 paź 2006 15:32
Witam

czy ktos ma jakis schemat ...albo sam wymienial kopulke i paluch w KL i zechce sie podzielic wrazeniami i stopniem trudnosci

dostac sie w miare latwo... rozkrecic pewnie tez ... ale gorzej z poskladaniem do kupy jak cos sie z tamtad wysypie

wiec mile widziana wszelka pomoc




tomekrvf - 27 paź 2006 16:56
Najwygodniej jest wyjąc całą puszkę fitra powietrza(3 śruby). Później trzy śruby od kopułki, palec pasuje tylko w jednym połozeniu. Na kopułce są ponumerowane cylindry więc nie mozna się pomylic.



Michallus - 27 paź 2006 17:02
Rozkręć tak jak powiedział tomek. Ostrzegam tylko, że w moim przypadku były tzy możliwości umieszczenia palca. Silnik nie chciał palic albo ksztusił się na zupełnie odwrotnym połączeniu przewodów. Ale w razie czego masz tylko trzy możliwości

1 3 5
2 4 6

Powyżej masz kolejność podłączenia przewodów do świec patrząć od przodu.



LoB - 27 paź 2006 17:43
a wchodzi tam jeszcze pomiedzy kopulka jakas uszczelka


1 3 5
2 4 6


na mojej nowej kopulce sa oznaczenia

4 5 3
6 1 2





XsiX - 27 paź 2006 18:06
Przerabiałem ten temat ostatnio
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25537
Jak dla osoby mającej 2 lewe ręce to trudność całego przedsięwzięcia oceniam na 2 w 10 stopniowej skali.
Jeżeli zastosujesz się do porady tomka to podobnie jak ja nie uświadczysz żadnych problemów



Michallus - 27 paź 2006 18:49
Lob przeczytaj dokładnie to co napisałem. Nie mówiłem o podłaczeniu przewodów do kopułki tylko o kolejności podłączenia świec. Czyli jak masz jedynkę na kopułce to musisz ją do jedynki podłączyć (lewa górna narożna świeca patrząc od przodu).

Pomiędzy kopułką a aparatem zapłonowym jest uszczelka.



tomekrvf - 27 paź 2006 20:46
Jak kolega LoB ma oryginalne przewody zapłonowe lub NGK to na każdym przewodzie jest numer cylindra. Nie można się pomylic



LoB - 27 paź 2006 21:33

Nie mówiłem o podłaczeniu przewodów do kopułki tylko o kolejności podłączenia świec
aaaaa

ok ... wielki dzieki

jutro postaram sie z tym powalczyc


oryginalne przewody zapłonowe lub NGK to na każdym przewodzie jest numer cylindra

przewody mam nowki jakies made in USA ... czy maja oznaczenia.. jutro sprawdze....



LoB - 06 lis 2006 18:46

Pomiędzy kopułką a aparatem zapłonowym jest uszczelka.

na 100%

bo ja takiej nie uswiadczylem... ani przy rozkreceniu ani w nowej paczuszce z kopulka



tomekrvf - 06 lis 2006 22:40

na 100%

bo ja takiej nie uswiadczylem... ani przy rozkreceniu ani w nowej paczuszce z kopulka

Jest uszczelka i możesz ją kupic w serwisie mazdy. Jak masz kopułkę EPS to nie ma uszczelki w zestawie