Wymiana łącznika stabilizatora i sworznia wahacza-jaki koszt??
missiako - 20 kwi 2009 14:43
Witam,
od dłuższego czasu z moją Madzią było coś nie tak-podczas jazdy autem szarpało, czasami można było usłyszeć ciche tykanie i ogólnie komfort jazdy bliski był 0 ponieważ nawet na prostej drodze miało się wrażenie jakby jechało się po jakichś kamieniach więc dzisiaj zmobilizowałem się i wybrałem na stację diagnostyczną aby ustalić co to jest. Diagnosta wyszarpał, wytrzepał i powiedział że to łącznik stabilizatora z jednej strony oraz sworzeń wahacza z drugiej (przednie koła). I stąd moje pytanie-jaki jest orientacyjny koszt tych części oraz koszt samej wymiany?? Jak długo może ona zająć?? Czy te części są rozróżnione na prawe i lewe czy są uniwersalne??
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
marcin5644 - 20 kwi 2009 17:53
Sforznie są w komplecie Jakie sa koszty ? to zależy od producenta najlepiej kupić ten średniej klasy jeśli chce się dać mniej a podobnie korzystać Ja takie wstawiłem i autko jak klejem po drodze Koszt mechanika ? Uczciwa cena to do 150 zł (Za Sforzenie).
Co do łącznika to nie wypowiem się bo nie wiem
Pozdrawiam
tomalosik - 20 kwi 2009 18:16
http://allegro.pl/item601942356_lacznik ... ar_ss.html
sps-snipers - 20 kwi 2009 19:45
Z łaczników i sworzni polecam firme 555,Yamato,Febi,lub oryginał.
ja mam założone z przodu 555 a z tyłu 4max najtańsze hu...ostwo i smiga
marcin255 - 20 kwi 2009 20:08
a te
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=610036159
Pioteq25 - 20 kwi 2009 21:39
a te
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=610036159Guma pęka w pół roku i później szybki zgon łącznika
marcin255 - 20 kwi 2009 22:55
lepiej TEKNOROT ?
sps-snipers - 21 kwi 2009 5:30
Nowy postWysłany: 20 Kwi 2009 | 23:39 Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem
marcin255 napisał:
a te
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=610036159
Guma pęka w pół roku i później szybki zgon łącznika krzywyDokładnie Miałem sworzeń Dachstein od takiego kolesia,co bije na łeb i szyje w sprzedaży takich produktów jak również wachaczy...3 miesiące i padł No ale kto kupuje sworzęń za 18 zeta
marcin255 - 21 kwi 2009 5:50
ok a te TEKNOROT
http://www.allegro.pl/item599718792_lac ... enowa.html
missiako - 21 kwi 2009 20:25
Dzięki wszystkim za pomoc.
Byłem dzisiaj w warsztacie i umówiłem się na sobotę-z tego co się dowiedziałem to koszt części oraz wymiany wyniesie ok 150zł (wymiana sworznia coś ok 35 zł, łącznik też jakoś w tych granicach no a częsci podobno ok 40zł za jedna) a cały zabieg potrwa max 2 godz.
Mam tylko nadzieję że po tym wszystkim Madzia będzie hulać jak dawniej.
Jeszcze raz dzieki wszystkim za zainteresowanie się tematem
Pozdrawiam
marcin5644 - 22 kwi 2009 6:23
Dzięki wszystkim za pomoc.
Byłem dzisiaj w warsztacie i umówiłem się na sobotę-z tego co się dowiedziałem to koszt części oraz wymiany wyniesie ok 150zł (wymiana sworznia coś ok 35 zł, łącznik też jakoś w tych granicach no a częsci podobno ok 40zł za jedna) a cały zabieg potrwa max 2 godz.
Mam tylko nadzieję że po tym wszystkim Madzia będzie hulać jak dawniej.
Jeszcze raz dzieki wszystkim za zainteresowanie się tematem
Pozdrawiam Czyli tak jak powiedziałem Uczciwa cena i oby więcej takich majstrów
missiako - 25 kwi 2009 12:04
Odebrałem dziś samochód z warsztatu i muszę przyznać że jestem zadowolony-komfort jazdy jest o wiele lepszy, samochodem już nie szarpie i jedzie się jak przyklejony do drogi.
Koszt naprawy wyniósł 220zł i ogólnie jestem zadowolony bo założyli mi dobre części firmy YAMATO które w sumie kosztowały 120zł, koszt ich wymiany to 50zł no i 50zł za zbieżność więc ceny są całkiem dobre a dodatkowym plusem całości jest to że hamulce jakoś tak lepiej mi teraz działają
Sprawa wygląda tak że nawet pomijając fakt że jestem o 220zł lżejszy to i tak się cieszę i mogę szczerze polecić mazdowiczom z ok. Tarnowa AUTO-MOTO SERWIS "KUŻDŻAŁ & STANKOWSKI" bo chociaż to jest moje pierwsze osobiste doświadczenie z nimi to mój ojciec oraz wielu znajomych jeżdżą tam od lat i nie narzekają.
GOD BLESS MAZDA 323F!!!
sps-snipers - 25 kwi 2009 16:07
jestem zadowolony bo założyli mi dobre części firmy YAMATO które w sumie kosztowały 120zł,Na stronie intercarsu po 55 zł sworzeń i łącznik
koszt ich wymiany to 50złBardzo tania robocizna
50zł za zbieżnośćNietrzeba robic zbiezności po wymianie tych rzeczy Zbieżność się ustawia po wymianie amorków przód oraz końcówek drążków ale najważniejsze,że jesteś zadowolony
missiako - 27 kwi 2009 21:37
missiako napisał:
jestem zadowolony bo założyli mi dobre części firmy YAMATO które w sumie kosztowały 120zł,
Na stronie intercarsu po 55 zł sworzeń i łącznik
Może i tak, ale łącznie z kosztami przesyłki pewnie i tak wyszłoby w granicach 120zł a tak to przynajmniej nie musiałem o nic się martwić bo oni wszystko załatwili za mnie
missiako napisał:
koszt ich wymiany to 50zł
Bardzo tania robocizna
Co do ceny robocizny to jak najbardziej się zgadzam i jestem bardzo zadowolony z solidnego wykonania
missiako napisał:
50zł za zbieżność
Nietrzeba robic zbiezności po wymianie tych rzeczy. Zbieżność się ustawia po wymianie amorków przód oraz końcówek drążków ale najważniejsze,że jesteś zadowolony Wiem że nie jest konieczne ustawianie zbieżności po tym zabiegu, jednakże oni zrobili to na moją prośbę ponieważ wydawało mi się że coś z tą zbieżnością jest nie tak i w zasadzie się nie myliłem bo teraz jeździ się o wiele lepiej a z tego co wiem to 50zł za tą usługę to i tak niewiele
nicek777 - 28 kwi 2009 10:08
Mialem dokladnie ten sam problem. Mechanik najpierw wymienil lacznik stabilizatora jakas gume i mimo ze ten lacznik nie byl sprawny to skrzypienie auta na nierownosciach nie zniklo. Nastepnego dnia jeszcze raz rozebral autko i okazalo sie ze sworzen wahacza z tej samej strony sie skonczyl. Robizna za te dwie rzeczy w sumie 75zl. Koszt czesci 50zl lacznik z guma oraz okolo 50zl sworzen wahacza. Takze w sumie jakos ok 180zl. Szybko i uwazam niedrogo.
Sosnowiec-Milowice ul Saturnowska 16. Bardzo przyjemne podejscie do klienta. Do tego stopnia ze juz pierwszego dnia bylismy na Ty. Polecam.
Przeczyscil mi silniczek krokowy przepustnice oraz nalozyl wezyk pod przepustnica, ktory nie wiadamo czemu byl zdjety. Wyobraz sobie, ze to byl wlasnie moj problem z nietrzymaniem obrotow na gazie i benzynie(sps-snipers zna temat dobrze) przy nierozgrznaym silniku . Teraz mam ssanie i na gazie i na bence dziala dosc sprawnie. Jedyny problem jaki mi zostal ustawienie spalania oraz mimimalne obroty ale to juz pikus.
Koszt 30zl
PS. Czy 40zl za wymiane klockow hamulcowych z przodu to dobra cena? Bo tyle wlasnie chce moj mechanik.
missiako - 02 maja 2009 20:03
Nie wiem ile sobie liczą w warsztatach za wymianę klocków ale myślę że sam z powodzeniem mógłbyś to zrobić-wydaje mi się że gdzieś na forum była z tego fotorelacja.
A teraz do rzeczy:
Pojawił się u mnie nowy problem a mianowicie wszystko jest ok do momentu kiedy jadę prosto ale kiedy skręcę kierownicę w lewo (tylko w lewo-w prawo już nie ma tego problemu) w czasie jazdy tak całkiem niewiele, o 2-3 stopnie to słyszę stukanie i czuję te "stuki" na kierownicy. Kiedy skręcę ją bardziej o kolejne 2-3 stopnie problem znika. Po prostu to stukanie i te drgania występują jedynie w tym wąskim zakresie i to jedynie podczas skrętu w lewo a ich częstotliwość oczywiście rośnie w miarę zwiększania prędkości.
Nie wiem czy to ma jakiś związek z tym ale też wydaje mi się że samochód jakby ostrzej skręca w jedną stronę a łagodniej w drugą-oczywiście nie jest to jakaś kosmiczna różnica ale takie odnoszę wrażenie.
W ogóle przez ostatnie dni mam wrażenie jakby zaraz miało mi jakieś koło odpaść albo położyć się kiedy wchodzę w zakręt.
Czy ktoś z Was orientuje się co to może być bo już mnie wk*****ają te ciągłe problemy? Aż mi się odechciało jeździć tym samochodem-normalnie zero przyjemności i komfortu z jazdy...
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
nicek777 - 03 maja 2009 15:09
Jedz do warsztatu na reklamacje. Skoro pojawilo sie to bezposrednio po wizycie w warsztacie to raczej ma to jakis zwaizek z dokonana naprawa.
missiako - 03 maja 2009 16:44
No właśnie tak mam zamiar zrobić ale nie mam czasu jak na razie-może mi się uda w poniedziałek albo we wtorek. Może to oni coś spartaczyli a może po prostu przegub poszedł się je***ać bo wydaje mi się że na to właśnie wskazują objawy...
Piotrek.84 - 03 maja 2009 20:21
Ja u siebie zapłaciłem za sworznie wahacza 120zł kpl.Delphi.Łączniki Teknorot-100 za 4szt na allegro z przesyłką.
Feniks_rf - 17 cze 2009 5:58
Co sądzicie o łącznikach marki Delphi ? Dzisiaj zamówiłem komplet u mechanika 2 z przodu po 62zyko i z tyłu 2 po 76zyko. Mam nadzieje że nie jest to badziew po 20zł z allegro
neonowiec18 - 17 cze 2009 8:00
Łączniki stabilizatora mozna kupic za ok. 30 zl/ szt, a sworzen sredniej klasy kosztowal mnie 55 zl. Czyli masz za wszystko ok 115 zl
Piotrek.84 - 17 cze 2009 8:54
Powiem Ci że ten"badziew" z allegro jak na razie się spisuje ok
Na pewno będziesz je miał Dłuuużej niż ja swoje
Ogólnie wg. mnie jest to bardzo dobra firma.
Pozdrawiam.
sly1234 - 19 cze 2009 6:45
a co sądzicie o tych łącznikach . Jakieś Polskie ponoś z metalowymi miseczkami.
http://moto.allegro.pl/item650234954_la ... we_gw.html
Piotrek.84 - 19 cze 2009 7:47
Sądzę,że są OK bo mam Takie Same
sps-snipers - 19 cze 2009 16:31
ja zakładałem ten badziew z allegro ale sworzen z firmmy Dachstein za 18 zeta . 3 miechy i szlak trafił. Na dzień dzisiejszy mam tylne łączniki 4max najtansze gó.. w IC i chodzi a z przodu 555 i po dzwonie sa
lesiux - 26 cze 2009 19:44
czy do wymiany łącznika stabilizatora trzeba podnieść auto czy można wymieniać na ziemi/na kanale.
świeżak - 26 cze 2009 19:48
Podłóż lewarek przy kole, przy którym akurat wymieniasz łącznik stab.
PS. Bez kątówki ani rusz
lesiux - 26 cze 2009 19:52
będzie problem bo nie ma prądu w garażu ale cóż, spróbuje, jak nie pójdzie to podjadę do znajomego i potraktujemy kątówką
świeżak - 26 cze 2009 19:55
Z tyłu jest dojście, żeby wcisnąć tam kątówkę, z przodu trochę ciężej (mi się nie udało).
lesiux, majzel i młotek i wszystko pójdzie hehe