Wymiana Lozysk w alternatore czy pompie wodnej
Tygrysek21krk - 08 lut 2008 17:39
Panowie ma takowy problem zaworki ze klekoczą to fakt ale u mnie jest jeszcze inny stuk puk w miarę rosnących obrotów stuk puk sie narasta i po ponad 2500obr/min wycisza sie odgłosy dochodzą albo z Alternatora albo z pompy wodnej.Wykluczamy zawory oczywiście .Teraz mam takowe pytanko czy w warunkach domowych jest możliwa w obu tych podzespołach łożysk ponieważ za niedługo ponownie wracam do kraju ta biedna Mazdunia i nie chciał bym kolejnej niespodzianki i czy ktoś sie już podejmował takowej naprawy??.Z góry dzięki za odpowiedz
dcc69 - 08 lut 2008 17:53
Wymiana łozysk w alternatorze jak najbardziej.
Problem mysle ze będzie z dobraniem takowych własnie elementów lub jesli będą to mogą być drogie ale tak do końca nie wiem.
Co do pompy. Hm.
Chyba gra nie warta świeczki. Cos mnie się wydaje ze w Polonezach i Fiatach było tak ze mozna było wymieniac łozyska łatwo na osce.Nową pompę z uszczelkami kupisz za 120 zł.
Ale jesli brakuje juz kasy na naprawy to mozna odkrecic i popatrzec jak to wygląda.
A wyglądać moze nie zaciekawie taka pompa po kilku latach pracy.
Łopatki w kamieniu kazde obskrobanie moze spowodowac ich uszkodzenie.
No ale potzreba matką wynalazków.Moze taki element zamoczyc w wodzie z odkamieniaczem??
Ja proponowałbym Tobie zakup nowych elementów.
rudzik6 - 22 lut 2008 18:06
A czy można wymienić łozysko/ka w pompie wspomagania? U mnie wyje dosyć głosno. jakie to łozysko w silniku FS 2.0 ?
Wiesiek
Tygrysek21krk - 22 lut 2008 22:26
Ok u Mnie problem sie chyba juz wyjasnil jest to niestety stukot hydraulicznego napinacza
kemot - 23 lut 2008 0:50
Hmmm.Sam posiadam tę mazdę z tym silnikiem i nie posiadam żadnego napinacza hydraulicznego.Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat???
Tygrysek21krk - 23 lut 2008 10:07
Przeczytaj dokladnie ten temat
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29092 tam jest wszystko idealnie opisane
Grzyby - 23 lut 2008 10:25
nie posiadam żadnego napinacza hydraulicznegoależ oczywiście że posiadasz
kemot - 23 lut 2008 10:46
posiadam silnik 1.8 16V 105km.Niedawno wymieniałem rozrząd i was zaskoczę ale nie posiadam żadnego napinacza hydraulicznego.Jedynie to rolka prowadząca i napinacz ze sprężyną i nic więcej.Więc o czym mowa???
Grzyby - 23 lut 2008 11:03
nie posiadam żadnego napinacza hydraulicznegoposiadasz
napinacz jest hydrauliczny - działa na ścisk, a w środku jest olej. Czysta hydraulika.
Wszystkie silniki tej rodziny (i nie tylko) go mają.
kemot - 23 lut 2008 11:18
osobiście trzymałem i kupowałem ten napinacz.Kosztował mnie 210 ponoć oryginał.Ale jego budowa nie przypominała napinacza hydraulicznego.Podam link do aukcji z owym napinaczem
http://allegro.pl/item314576341_rozrzad ... gates.htmlWięc jak jest on hydrauliczny czy nie????według mnie nie ale może nie jestem aż tak bardzo dokształcony.
Grzyby - 23 lut 2008 11:32
rolka napinająca + sprężyna to napinacz.
Wszystko jest kwestią nazewnictwa.
kemot - 23 lut 2008 11:36
hehe.A gdzie ten olej w tym napinaczu pozdrawiam.Sprawa wyjaśniona
Grzyby - 23 lut 2008 11:36
w środku
kemot - 23 lut 2008 11:39
mam nadzieje że w moim przypadku to zalali syntetykiem i to do pełna