ďťż
Wymiana płynu wspomagania kierownicy - od czego zacząć





maliniak112 - 12 paź 2008 9:53
Witam mój problem polega na tym, że chcę wymienić płyn wspomagania ale wiem że samo spuszczenie ze zbiorniczkanic nie da więc co mam zrobić od samego początku
proszę o wskazówki dotyczące wymiany z góry dzięki




radost - 12 paź 2008 10:40
ale po co?



chudy - 12 paź 2008 13:03
Płynu od wspomagania się nie wymienia - jedynie uzupełnia ubytki - nawet w instrukcji niektórych samochodów jest tak napisane. Wymiana to już zabieg skrajny - tylko w przypadku np. wymiany pompy wspomagania czy maglownicy. Ale jak już chcesz





slawek323 - 12 paź 2008 14:33
chudy dobrze napisał można sobie zepsuć pompe albo cos zacznie nie domagać znam taki przypadek nadgorliwości z wymianą płynu pierwsze dwa tygodnie ok a później ciezko kiera zaczeła działać, pompa siadła




maliniak112 - 12 paź 2008 18:27
powiem tak wydaje mi się że moja kierownica zbyt ciężko chodzi w porównaniu do innych aut i dlatego pytam czy wymiana płynu by pomogła



waldii - 12 paź 2008 18:35

moja kierownica zbyt ciężko chodzi w porównaniu do innych aut
wątpie,zeby to byla wina plynu.Raczej stawiam na pompe lub ew.maglownice.A moze gorne mocowania amorkow w kolumnie McPersona sa zatarte??Jak stoisz na postoju i krecisz kierownica to nic nie stuka??



knu - 12 paź 2008 22:22
U mnie coś stuka jak mam zgaszony silnik i ruszam kierownicą. Z tego co czytałem na forum to maglownica??? Czy na pewno???



Hugo - 13 paź 2008 9:02
knu a stuka na odpalonym silniku? Na zgaszonym każda maglownica może stukać. Na odpalonym nie powinna.



knu - 13 paź 2008 11:14
tylko na zgaszonym. mam sie obawiac??



Hugo - 13 paź 2008 12:34

mam sie obawiac?? Nie masz czego. To normalne.



knu - 13 paź 2008 14:10
Uff;) Całe szczęście bo myślałem że coś jest nie tak.



qbass - 13 paź 2008 14:38
Jeśli stuka delikatnie, to normalka, jeśli wali mocno, wtedy dobrze nie jest.
maliniak112, jakie masz opony? (szerokość)



knu - 13 paź 2008 15:02
185/65 R14



qbass - 13 paź 2008 15:08
Hmm, czyli nieszerokie. Pytam, bo przy np 225 kierownica chodzi zdecydowanie ciężej.
Z jakimi autami porównujesz? Sprawdzałeś jak chodzi w innej GE? Bo być może tylko wydaje Ci się, że jest ciężko.

Podnieś cały przód w górę i sprawdź, czy na wył. silniku też kręci się ciężko.



maliniak112 - 13 paź 2008 19:14
witam porównuje np. do laguny rok 1996 tam to naprawdę lekko dział a jeżeli chodzi o stuki to są ale takie delikatne ale to już jest od początku kiedy ją kupilem to jest takie wrażenie jak by tak przy skręcaniu było trrrrrrrr plastik o plastik nie wiem jak to opisać



Hugo - 13 paź 2008 19:38
maliniak112 przesmaruj łożyska kolumn Mcphersona.
Jakie opony ma ta Laguna?



chudy - 13 paź 2008 20:43

porównuje np. do laguny rok 1996 tam to naprawdę lekko dział
To nie masz co porównywać - laguna to auto dla kobiet więc sie tym nie sugeruj - zupełnie inaczej dobrana siła wspomagania. W lagunie kręci się lżej niż w mazdach ale przy tym słabiej "czuje się drogę"



y - 29 paź 2008 12:49
Przypne sie do tematu. Od kiedy posiadam Mazde, lozyska na mcphersonach daja o sobie znac na postoju i przy powolnej jezdzie, lecz pisza tu i tam, ze mozna z tym zyc. No i tak sobie jezdzilem jezdzilem, az doszlo do tego, ze na postoju prawie w ogole nie dziala wspomaganie kierownicy, podczas jazdy jest ok, dopoki nie zaczne zwalniac/chamowac w zakrecie, kierownica wtedy stawia ogromny opor - lozyska na kolumnach czy obstawiacie cos innego?

PS
Pompe wymienialem, jest tak samo.



Andrzejw - 06 lut 2009 10:35
Panowie i Panie - podpinam się pod pytanie - Jak wymienić płyn w układzie wspomagania ?

Nie proszę o odpowiedź typu - a po co wymieniać, tylko o instrukcję prawidłowej wymiany

Sprawa wygląda następująco.

Wczoraj wymienialiśmy z kumplem paski alternatora i wspomagania/klimy - niestety jedna z lolek szła ciężko, więc kolega zaparł się łomikiem o flanszę która doprowadza płyn do pompy wspomagania - skutecznie wyginając miejsce łączenia z pompą - doprowadziło to do znacznego wycieku płynu.
Wymieniliśmy flanszę i dolaliśmy nieco innego płynu do wspomagania ( nie miliśmy innego) i zaczeły się szopki - pompa - najprawdopodobniej zapowietrzona bardzo głośno pracuje i robi z płynu bita śmietanę - wszystko pieknie sie pieni wylatując ze zbiorniczka. Próbowałem już odpowietrzać układ kręcac kierownica przy wylączonym silniku - owszem pomogło w 90% - tylko na skrajnych położeniach słychac było prace pompy. Jednak dziś rano ( po nocy ) po ponownym odpowietrzeniu układu wyzej wymienioną metodą znów pompa zaczeła hałasować i ubijać płyn.
Dlatego pytam Jak prawidłowo wymienić płyn i jaki najlepiej wlać - teraz mam kolor płynu brązowo czerwony. Wczoraj dolałem prawie bezbarwnego z zielonym napisem i jakimis czterema cyferkami.

Proszę o pomoc
Mazia to model 1997 przed przejściem pojemność 1.8 GE
Pozdrawiam
Andrzej



Hugo - 06 lut 2009 11:26

Wczoraj dolałem prawie bezbarwnego z zielonym napisem i jakimis czterema cyferkami Pewnie wlałeś płynu hamulcowego



Andrzejw - 06 lut 2009 11:27
nie nie - to był płyn do ukjładów ciśnieniowych - specjalny do wspomagania itd - tylko nazwy nie pamietam...



stefam - 06 lut 2009 15:40
ja musze dolac plyn do wspomagania ale nikt niewie jaki nawet sprzedający niejest w stanie mi pomuc bo sam niewie 626 92r 2,0 16v GE



mackoGD - 28 lut 2009 13:12
Ja też się podepnę.
MOje pytanie:
czy pompa wspomagania jest taka sama w GD i GE??



Redoo - 01 mar 2009 13:42
stefam to po kolorze dobierz!

ja mam kilka pytań:
-ile wchodzi płynu do układu wspomagania (wymieniam przekładnie i chcę zmienić płyn)
-jaki i ile oleju do skrzyni biegów (wymieniam sprzęgło zlałem olej jest czysty bez syfu i tak się zastanawiam czy go nie zmienić)
-ile płynu wchodzi do układu Hamulcowego lać lepszy płyn np.yurid czy k1 obleci?



MazDarek - 01 mar 2009 14:08

czy pompa wspomagania jest taka sama w GD i GE??
Nie, są różne.



Hugo - 01 mar 2009 16:10

jaki i ile oleju do skrzyni biegów 2,7 litra. Olej to pełen syntetyk 75W 90 GL-4 lub GL-5. Polecam wymianę.



bossbestia - 03 kwi 2009 8:29
Witam Panowie.
Mam pewien problem. Moj stan plynu wspomagania jest na miminum nie wiem jaki mam wlac, ale wyglada na pomaranczowy. Kiedy patszy sie z boku na niego, to na wskazniku jest ciemny. Mam takie pytanie. Jaki dolac i najwazniejsza rzecz czy do maximum, czy jakos do polowy. Nie mam pojecia, bo to jest moje pierwsze auto, a na temat mechaniki nie wiem praktycznie nic. Teraz powli zaczynam sie tym tematem interesowac. Prosze o kontakt i pomoc. Z gory dziekuje i pozdrawiam.



y - 03 kwi 2009 9:08
Na zbiorniku jest podzialka MIN MAX, co do plynu, ja poszedlem do sklepu z czesciami i poprosilem o czerwony plyn do ukladow wspomagania, taki byl zalany wczesniej. Jest jeszcze zielony, lecz podobno nie wolno go lac do starych samochodow bo zaciera pompe



Skilu - 21 lip 2009 15:30
bossbestia mnie kiedyś mechanik poradził, aby nigdy nie dopuszczać do spadku poziomu płynu od wspomagania poniżej MAX. Tak więc lej na MAX-a i pilnuj żeby nie ubywało. Niestety nie wiem jaki płyn lać - u mnie nigdy nie ubywa.



Redoo - 21 lip 2009 15:40
bossbestia ehhh zrób tak weź sobie białą kartkę papieru odkreć zbiorniczek tam masz takie sitko aby syf nie wpadał wyjmij je i jakaś kropla spadnie na papier i bedziesz wiedział jaki masz kup takiego samego koloru dolej na maxa i zkontroluj za 2 3 dni czy nie ubywa jak bedzie ubywać to rozejrzyj sie za wyciekami! ja mam czerwony pozdrawiam



dasko2410 - 02 lis 2009 13:06
Witam.Mam podobny problem ze swoją mazdą jaj Yanek niby nic nie puka i nie trzeszczy a kierownicą chwilami nie daje się kręci.dzieje sie tak na przewaznie na postoju lub podczas hamowania.co to może byc?płyn do wspomagania mam wymieniny i pompa chyba chodzi dobrze.



adam626 - 02 lis 2009 21:05
czasem efekt chwilowego spadku siły wspomagania daje ślizgający się pasek
jak się tak dużej pojeździło to bywa że jest zużyte koło pasowe i nawet dobrze naciągnięty pasek też potrafi się poślizgać przy większym obciążeniu



dani_recens11 - 03 lis 2009 10:47
Witam, podlacze sie rowniez.

Jaki fabrycznie byl lany plyn do Mazdy 626 GE? Niby mam czerwony ale akurat duzo to nie mowi bo moze nie zgadzac sie lepkosc.

Chodzi mi o fabryczne namiary jakies indentyfikacje tego plynu itd.



zwz1 - 04 gru 2009 19:08
Cześć wszystkim. Mi się kółka kręcą bosko jednak płynu to już tylko na lekarstwo zostało. dlatego KRZYCZĘ RATUNKU. Mam wersję 626GE 2,0 ze Szwajcarii. Płyn jest jakby biały-żółty coś w ten deseń ale nikt z moich znajomych nie wie jaki mam wlać. A lubię ten miły luzik na kółku . Mam prośbę dani_recens11, jakbyś miał jakieś odpowiedzi na "to czy podesłał byś mi je również?!
Pozdrawiam i liczę czas jaki mi pozostał do końca radochy ze sprawnego działania.



ky3orr - 07 sty 2010 21:46
witam wszystkich.

pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
płyn niby żółty, a transparentny.
jest go na postoju na kresce MIN.

co dolać?

626 GE '93 2.0i

pozdrawiam



TR4PSTAR - 27 lut 2010 20:26
Ja od dłuższego czasu mam poniżej MIN na zbiorniczku, ale pompa nie buczy... Jedyne co mnie denerwuje to jak dokręce do oporu kierką np. podczas parkowania to słysze tak jakby piszczenie... Czy to normalne...? Mam zamiar wymienić cały płyn w przyszłym tygodniu...

EDIT: Płyn wymieniony na nowy Mobil ATF 220.

Wszystko elegancko pracuje bez żadnych pisków i zgrzytów