Wymiana przegubu napędowego
dizzi - 27 kwi 2004 22:13
coś stuka przy skręcaniu !!
co ,gdzie, za ile i dlaczego tak drogo
Jaksa - 27 kwi 2004 22:24
napewno jak widzę to przegub się kończy ( o ile stuka ) co do ceny ( wymiana 80 zl ) a przegub 160 JC ,GLo 200 lub HDK 260 zł
Koleś - 28 kwi 2004 5:15
Dizzi przeciez muwiłes w sobote ze juz 2 lata tak jezdzisz i było oki:-)
HEHE
luca - 28 kwi 2004 8:54
Pewnie na spocie, go "domielił"
Jaksa - 28 kwi 2004 18:50
Pewnie tak ! Ale wszystko zaczyna się od uszkodzonej oslony !
dizzi - 06 maja 2004 7:23
jaksa - a czy istnieje możliwość zdjęcia osłony i wyczyszczenia przegubu bez koniecznośći wymiany na nowy czy taka operacja wchodzi w grę?
nightcomer - 06 maja 2004 7:32
jaksa - a czy istnieje możliwość zdjęcia osłony i wyczyszczenia przegubu bez koniecznośći wymiany na nowy czy taka operacja wchodzi w grę?jak stuka to już nie
Rafal - 06 maja 2004 14:20
ja ostatnio też zauważyłem ze poszła mi manszeta z lewej strony, a ze byłem akurat na mazurach więc kupiłem w sklepie za 16,50pln i znalazłem warsztacik, gdzie wymieniono mi za 50 plnów (początkowa cena miała byc 30 ale gościu się narobił przeszło 2,5godziny)....
Jaksa - 06 maja 2004 17:51
masz już odpowiedz .
Robert W. - 11 lip 2005 12:21
Kiedyś już gdzieś to napisałem, ale nie było odzewu. Może podłączając się do tego postu zwrócę uwagę na moją skoromną osobę? Z góry dzięki za pomoc :
Mam zamiar wymienić oba przednie zewnętrzne przeguby na GLO (zgodnie z sugestiami Jaksy w którymś z postów). W jednym sklepie facet spytał się mnie ile mam ząbków 21 czy 22, bo to bardzo ważne. A skąd ja mam wiedzieć ile, skoro nie wymontowałem przegubu? Na razie chcę kupić, a wymienię kiedy będę miał czas. Może mi podpowiecie ile mam ząbków?
Jeszcze pytanko, jakiej firmy manszety polecacie, bo chyba GLO sprzedaje gołe przeguby?
Jaksa - 11 lip 2005 15:44
jakiej firmy manszety polecacie, bo chyba GLO sprzedaje gołe przeguby?Jak dotąd zawsze była w komplecie z przegubem
ile mam ząbków 21 czy 22, Katalog zamiennika pokazuje dla silnika 1.3 16v 21 zębów a dla silnika 1.6 16v 22 zęby . Są czasami przypadki ze coś było wymieniane w napędach i moze być zonk , chyba lepiej będzie jak najpierw wymontujesz przegub a pozniej kupisz , ewentualnie dogadaj się z klientem ,wez 2 a drugi ( ten zly ) oddasz.
Robert W. - 14 lip 2005 9:36
Jaksa, dzięki za odpowiedź , ale niestety już kupiłem. Facet powiedział, że w razie problemów wymieni mi na właściwe. W tych przegubach jest 21 ząbków.
W komplecie są: osłona, mały pierścień sprężynujący, smar, nakrętka, 2 opaski oraz oczywiście przegub (na zewnętrznej powierzchni obudowy widać ślady bardzo głębokiego hartowania bieżni kulek - "przebicia" hartowania oraz numer CVJ3239).
Teraz mam pytanko czy to rzeczywiście jest GLO jak mi obiecał facet. A oto wygląd pudełka:
The product of Timmen Group "Gennor"
Dwie nalepki:
1. Mazda 323 89/10 93/12
Przegub zewn.
GLO 53N
3239
2. CVJ3239
Czy to rzeczywiście GLO? . Nie ma numeru typu G1300(9?)GLO.
Za 1 przegub zapłaciłem 140 zł, choć cena wynosiła 150 zł, ale facet kazał kasjerce tyle policzyć, bo tak mi powiedział przez telefon.
W innym sklepie kupowałem kable Janmora (JP27) i choć kosztowały 62.45 zł, to policzono mi 60 zł, bo tyle powiedziano mi przez telefon.
Z góry dzięki za odpowiedź!
Jaksa - 14 lip 2005 18:20
Nie ma numeru typu G1300(9?)GLO. Bo to jest numer w/g katalogu JC Auto.
Czy to rzeczywiście GLOJak sam przegub jest srebrny to tak. Powinny byc napisy nabite gdzies na przegubie.
dizzi - 14 lip 2005 19:00
a jak stwierdzić ktory przegub stuka? prawy/lewy ???
Jaksa - 14 lip 2005 19:07
jak stwierdzić ktory przegub stuka Jazda próbna
dizzi - 14 lip 2005 19:09
Jazda próbna
Jaksa - 14 lip 2005 19:20
gdyby to było takie proste to bym tu nie pisał.............Dizzi, ale to jest proste, otwierasz okna na maxa , skręcasz koła np. w lewo ,ostro ruszasz i juz wiesz ktory stuka.Tę samą operacje wykonujesz na skręconych kołach w prawo. Spokojnie dasz sobie radę .
dizzi - 14 lip 2005 20:58
Dizzi, ale to jest proste, otwierasz okna na maxa , skręcasz koła np. w lewo ,ostro ruszasz i juz wiesz ktory stuka.Tę samą operacje wykonujesz na skręconych kołach w prawo. Spokojnie dasz sobie radę .
Rekin - 06 maja 2007 13:58
Że wsadzę swoje 3 grosze , u mnie w GE 626 też puka , i tu pytanie czy jeżeli puka mi przy skręcie w lewo to ze storony logicznej lewy do wymiany ale chcem się upewnić czy tym nalezy sie kierować
Waluś - 06 maja 2007 16:35
skręcasz w l lewo stuka prawy, i na odwrót.
qwasol - 07 maja 2007 6:33
a mnie też stukało przy skręcaniu i okazało się że oprócz przegubu (nie do końca jestem pewien czy potrzebował wymiany) musiałem jeszcze wymienić sworzeń
toady - 08 maja 2007 8:56
jeżeli puka mi przy skręcie w lewo to ze storony logicznej lewy do wymiany ale chcem się upewnić czy tym nalezy sie kierować Jest akurat odwrotnie,
a ze strony logicznej to kieruj sie najlepiej ARCHIWUM LISTY bo to bylo w milionach postow!
bajer0 - 15 gru 2007 19:25
no to ciekawostka.
Ostatnio wymienialem 3msc temu prawy przegub.
Dzisiaj znowu zaczal stukac (przy skrecaniu w lewo), skrecilem kola, wlozylem reke i z lewej strony mam rozwalona oslone wiec jak to jest?
jarlet - 20 lis 2008 11:06
Przymierzam sie do wymiany przegubów Jakie przeguby polecacie? Które lepsze HDK czy GLO?
jonny2583 - 23 gru 2008 17:00
Witam wszystkich Mam kilk pytan odnosnie wymiany przegubów.Wiec zauważyłem ze przy skręcaniu w prawo w mojej Madzi cos stuka ..jak sie okazało prawy wewnetrzny przegub ma luzy i jest do wymiany.teraz pytania:
-czy zewnetrzny przegub tez trzeba wymienic czy tylko wewnetrzny?
-podobno wymienia sie parami wymienic lewy tez?
-ciężko jest znalezc przegub z abs (ja taki posiadam)czy ktos wie gdzie taki dostane ?
Prosze o odpowiedz
Bahamut - 24 gru 2008 13:44
a czy istnieje możliwość zdjęcia osłony i wyczyszczenia przegubu bez koniecznośći wymiany na nowy czy taka operacja wchodzi w grę?
madziadriver - 27 lut 2009 16:39
Ja jeżdżę od roku ze stukającymi oboma ale nastał czas na wymianę.... Teraz pytanie: jaką firmę polecacie? (nie chce wydawac za dużo kasy bo stary klekot troche z mojej mazdy już i pewnie w lecie ją sprzedam) Mam mazdę 323 w sedanie (BG) z silnikiem 1.6 8v z 91 roku.
Kilka ofert na allegro: (doradźcie którą firmę wybrać albo jakis link zapodajcie)
http://moto.allegro.pl/item546623996_pr ... 26x22.htmlhttp://moto.allegro.pl/item563166436_ja ... 3_mx3.htmlhttp://moto.allegro.pl/item545799767_pr ... 8_16v.htmlhttp://moto.allegro.pl/item561468242_pr ... 6v_89.htmlProsiłbym o niezignorowanie tego posta...
Seventh_Star - 27 lut 2009 18:18
To zależy jak długo chcesz jeszcze jeżdzic tym autem. Jeśli chcesz je szybko sprzedać. to możesz zaryzykować te wynalazki poniżej 100PLN. Do dłuższej eksploatacji polecałbym japoński NKN lub HDK. Z tymi tanimi bywa różnie, możesz przejechać bezproblemowo 20-30 tys. km ale równie dobrze mogą rozlecieć się po kilkuset km jak się trafi wadliwą sztukę - co wcale nie jest takie rzadkie.
,
bobek551 - 01 mar 2009 15:14
Czy stukanie podczas zdiecia nogi z pedalu gazu to terz moga byc przegluby? co najlepsze gdy spowrotem dodam gazu nic nie stuka podczas skrecania tez nie widze zadnej roznicy. Pozdrawiam.
osiejoz - 26 kwi 2009 22:18
Wtedy to chyba półosie masz zepsute, powinno być widać po obrotach jak puścisz gaz na biegu w czasie jazdy.
osiejoz - 29 kwi 2009 13:05
Teraz i ja potrzebuje pomocy! po wymianie przegubu w wietrzny dzień (może i troszke piasku się nasypało) jest podobny objaw jak u użytkownika bobek551 stuka tylko podczas jazdy bez wciskania gazu gdy slinik na biegu, lub gdy toczy się na luzie. Czy przegub musi sie dotrzeć? póki co zrobiłem na tym ~20km. Dodam też, że nie wyciskałem całego smaru który był w zestawie z przegubem. Stukanie generalnie pojawiło się od pierwszych metrów jeżdżenia. Czy musi sie "spasować" lub dotrzeć?
Pomóżcie prosze, bo bez Mazdy jak bez ręki lub nogi
haha wszystko sprawne, pamiętajcie by po zrobieniu nie zapomnieć porządnie dokręcić koła
bobek551 - 12 kwi 2010 11:12
Usterka okazała się padnięta półoś, wymieniłem ja i wszystko gra.