Wymiana rury początkowej od kolektora do katalizatora, usunięcie kata
cob_ra - 09 sty 2008 17:09
Domyślam sie ze jest podobny temat ale coś kiepsko z odpowiedziami a czas mnie nagli, sprawa ma sie tak ze jest u mnie w okolicy problem ze zdobyciem rury łączącej kolektor wydechowy z katalizatorem, jest juz w kiepskim stanie i na gwałt trzeba robić, byłem tu i ówdzie i każdy nie bardzo chciał sie podjąć, ale jednego utrafiłem i powiedział ze zrobi na zamówienie tylko auto zostawie, zaśpiewał ok 240zł, stwierdził jeszcze zeby było lepiej bo kat pewnie zapchany to jeszcze wstawi pseudo kata, w sumie 350zł, teraz moje pytanie jak to się bedzie sprawować czy nie będzie problemów itp? Jak juz napisałem troche mnie sprawa nagli ze względów na spalanie które jest ogromne przez łapanie powietrza w sondzie lambda i złe dobranie mieszanki.....słowa znajomego mechanika....
Prosze o wyrozumiałość moderatorów bo pewnie temat kiedyś był,
Dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam,
cob_ra - 11 sty 2008 7:01
widzę ze nikt nie odpisał.....zamówiłem rurę od wer 1.5 mechanik na oko stwierdził ze powinno pasować teraz uszczelki muszę kupić mam nadzieje ze wtedy już na pewno będzie jasne
Artiks - 11 sty 2008 7:40
sprawa nagli ze względów na spalanie które jest ogromne przez łapanie powietrza w sondzie lambda i złe dobranie mieszanki jak może sonda lambda źle badać poziom tlenu w spalinach, jak masz dziurę za sondą
kat pewnie zapchany to jeszcze wstawi pseudo kata wstaw metalowego kata, albo już nawet lepsza będzie wspawana rurka i na to nałożona obudowa kata niż te pseudokaty. Możesz za to usunąć katalizator wstępny, pewnie też jest w nie najlepszej kondycji.
Xionc - 11 sty 2008 7:50
Wg katalogu Bosala, rury między kolektorem a katalizatorem (taka zakręcająca) w 1.3 i 1.5 są inne. Szczególnie, ze do 1.3 nie produkują, a do 1.5 już tak. Ale może się różnić tylko kryzą, więc jest szansa, że będzie pasować.
cob_ra - 11 sty 2008 11:54
dziś byłem u kolesia i wg wstępych oględzin pasuje tylko teraz czekam na uszczelke i zobaczymy,
cob_ra napisał:
sprawa nagli ze względów na spalanie które jest ogromne przez łapanie powietrza w sondzie lambda i złe dobranie mieszanki
jak może sonda lambda źle badać poziom tlenu w spalinach, jak masz dziurę za sondą pytajnikno dobrze tylko dlaczego im większa dziura tym więcej pali?
Mazdaxxx - 11 sty 2008 13:59
bo sa zawirowania powietrza opuszczanie spalin przez wydech jest utrudnione dlatego auto traci tez moc i trzeba go wiecej cisnac i wiecej pali jak bedziesz mial noiwa rure zaobserwujesz ze autko nabralo mocy
cob_ra - 11 sty 2008 16:35
uszczelki kupione i pasuja do rury od wer 1.5 323f,323p, teraz czekam do piątku następnego na montaż, uszczelki sa od wer 1.3 więc przypuszczamy ze bedzie dobrze, załam
ArtX napisał:
cob_ra napisał:
sprawa nagli ze względów na spalanie które jest ogromne przez łapanie powietrza w sondzie lambda i złe dobranie mieszanki
jak może sonda lambda źle badać poziom tlenu w spalinach, jak masz dziurę za sondą pytajnik
no dobrze tylko dlaczego im większa dziura tym więcej pali?bo sa zawirowania powietrza opuszczanie spalin przez wydech jest utrudnione dlatego auto traci tez moc i trzeba go wiecej cisnac i wiecej pali jak bedziesz mial noiwa rure zaobserwujesz ze autko nabralo mocya juz myślałem ze będziecie mieć jeszcze inna teorie ,
GofNet - 12 sty 2008 16:38
     Musisz sobie zdawać z tego sprawę, że układ dolotowy i wydechowy dobierane są do konkretnego silnika/samochodu. Dlatego też tłumiki, czy inne elementy układu są prededykowane do konkretnego modelu. Wyjątkiem są tutaj katalizatory, ale i tak nie zawsze. W moim przypadku całą złączkę elastyczną zamówiłem do tego modelu (mojego), zaś uszczelki akurat pasowały od Daewoo... Tico?
Pozdrawiam
..::GofNet::..
cob_ra - 18 sty 2008 21:38
Witam po przerwie w temacie, mam dobra wiadomość dla posiadaczy mojej wer silnika czyli 1324cc, dziś po pracy pojechałem do znajomego, niestety go nie było ale znalazłem go w pracy(miałem praktyki 3 lata) i jako ze jest zastępcą kierownika serwisu wpuścił mnie na hale napraw i wjechałem sobie na podnośnik i nadeszła ta chwila prawdy. Fotorelacji nie udało mi sie zrobić z tego względu ze czasu było mało a chciałem sie szybko zebrać i ogarnąć to wszystko. Na początek popatrzyłem odpiąłem sonde i zacząłem odkręcać śruby przy katalizatorze oraz kolektorze wydechowym. Co dziwne bez większego wysiłku odkręciłem mimo ze wszystko było jeszcze gorące. Wykręciłem sonde i przełożyłem do nowej rury a uszczelki powędrowały na swoje miejsce nowiuśkie. Nałożyłem rure na swoje miejsce, pasowała jakby była od mojej mazdki. Wszystko skręciłem i odjechałem zadowolony
Całkowity koszt operacji to: 323 zł
Rura Bosal pasująca wg. etykiety mazda 323f, 323p od wer. silnikowej 1.5 zapłaciłem 280zł
Uszczelka od kolektora do rury Bosal 7zł
Pierścień uszczelniający Bosal nie pamiętam ale coś ok 16zł
Za wjazd na hale aby nikt sie nie pluł 20zł
Po zmianie widoczna ulga w głośności, dużo ciszej, autko nabrało mocy, fakt minimalnie ale zawsze coś. Teraz mam nadzieje ze zacznie znów normalnie pić wysokooktanowy trunek.
Jutro postaram sie zrobić fote starej rury wyglądała strasznie, prawie rozsypała sie w rękach, gnie się jak drucik.
Proponuje pozostawić ten temat aby inni również z nie go skorzystali.
cob_ra - 18 sty 2008 21:39
Witam po przerwie w temacie, mam dobra wiadomość dla posiadaczy mojej wer silnika czyli 1324cc, dziś po pracy pojechałem do znajomego, niestety go nie było ale znalazłem go w pracy(miałem praktyki 3 lata) i jako ze jest zastępcą kierownika serwisu wpuścił mnie na hale napraw i wjechałem sobie na podnośnik i nadeszła ta chwila prawdy. Fotorelacji nie udało mi sie zrobić z tego względu ze czasu było mało a chciałem sie szybko zebrać i ogarnąć to wszystko. Na początek popatrzyłem odpiąłem sonde i zacząłem odkręcać śruby przy katalizatorze oraz kolektorze wydechowym. Co dziwne bez większego wysiłku odkręciłem mimo ze wszystko było jeszcze gorące. Wykręciłem sonde i przełożyłem do nowej rury a uszczelki powędrowały na swoje miejsce nowiuśkie. Nałożyłem rure na swoje miejsce, pasowała jakby była od mojej mazdki. Wszystko skręciłem i odjechałem zadowolony
Całkowity koszt operacji to: 323 zł
Rura Bosal pasująca wg. etykiety mazda 323f, 323p od wer. silnikowej 1.5 zapłaciłem 280zł
Uszczelka od kolektora do rury Bosal 7zł
Pierścień uszczelniający Bosal nie pamiętam ale coś ok 16zł
Za wjazd na hale aby nikt sie nie pluł 20zł
Po zmianie widoczna ulga w głośności, dużo ciszej, autko nabrało mocy, fakt minimalnie ale zawsze coś. Teraz mam nadzieje ze zacznie znów normalnie pić wysokooktanowy trunek.
Jutro postaram sie zrobić fote starej rury wyglądała strasznie, prawie rozsypała sie w rękach, gnie się jak drucik.
Proponuje pozostawić ten temat aby inni również z nie go skorzystali.
kiki - 28 lut 2008 15:02
i tak tzymac hehe
Al - 10 mar 2008 22:49
I jak spalanie po tej operacji? Spadło?
sentical - 11 mar 2008 21:57
Mam ten sam problem. Kupiłem rure kolektorowa i jest za krotka
jak myslicie mozna dospawac inna dluzsza?
Bedzie to mialo rece i nogi? Wiem ze tu wrozek nie ma i nikt mi z fusow nie wywrozy ale jestem otwarty na wszelkie sugestie.
sorry za odswiezanie ale chyba lepiej odswiezyc niz zakladac nowy topic taki sam.
Al - 11 mar 2008 22:12
A jaka kupiles? taka , ktora Cob-ra opisywal?
sentical - 11 mar 2008 22:28
Nie nie bosal. Kupilem na allegro taką---->http://allegro.pl/item318287482_mazda_323_323f_mx6_rura_kolektorowa.html . Nie moglem nigdzie dostac w Krakowie. Powiedzieli mi ze juz nie jest produkowana.
sentical - 18 mar 2008 14:15
Dopisze tylko ze przespawalem ta rure zeby ja przedluzyc i teraz wszystko idealnia pasuje.
Nie moge poznac auta, ciszej w srodku. Dostala mocy i przyjamniej sie jezdzi.
gramian - 12 cze 2010 10:14
pamiętacie jaki jest rozmiar tych 2 śrub, które łączą jakiś wspornik przy kolektorze ? jak kupowałem auto, trzymało się już na jednej śrubie po 10tys nie mam już żadnej- trzeba przegwintowac