Wymiana tarczy hamulcowej w Premacy - jak jest mocowana ?
Steve - 07 kwi 2009 5:57
Przymierzam się do wymiany klocki+tarcze z przodu.
Nie robiłem tego jeszcze nigdy w Mazdzie.
Proszę o podpowiedź jak jest mocowana przednia tarcza, co jeszcze trzeba będzie odkręcić po zdjęciu zacisku ?
Speed - 07 kwi 2009 7:10
tarcze w mazdach nie sa przykręcane
Steve - 07 kwi 2009 17:06
Ok, Dzięki
Waluś - 07 kwi 2009 18:24
tarcze w mazdach nie sa przykręcanemoje są
TYNIO - 07 kwi 2009 19:08
A u mnie nie wiem niby jest luźna i nic jej nie trzyma a zdjąć nie mogę. Nie wiem o co chodzi.
Speed - 07 kwi 2009 22:05
A u mnie nie wiem niby jest luźna i nic jej nie trzyma a zdjąć nie mogę. Nie wiem o co chodzi.zacisk jest zdjęty ? jesli niema dwoch srub na tarczy to gumisiem
Tomek323 - 08 kwi 2009 7:00
Nowsze mazdy, w większości maja tarcze przykręcone dwoma śrubami. W starych mazdach tarcze dociska koło
A u mnie nie wiem niby jest luźna i nic jej nie trzyma a zdjąć nie mogę. Nie wiem o co chodzi.Powinieneś mieć w tarczy taką małą dziurkę ( nie pamiętam średnicy), wkręcasz tam śrubę i kręcisz aż strzeli
TYNIO - 10 kwi 2009 8:59
wkręcasz tam śrubę i kręcisz aż strzeliA co znaczy strzeli?
zacisk jest zdjęty ? jesli niema dwoch srub na tarczy to gumisiemPewnie, że zdjęty i tarcza jest lużna i nie chce wyjść a co to jest gumiś?
Dzięki.
Łukasz - 10 kwi 2009 19:37
A co znaczy strzeli? aż odskoczy.
a co to jest gumiś? młotek gumowy.
TYNIO - 11 kwi 2009 5:23
No jakie to proste.
Steve - 14 kwi 2009 17:05
No i po wymianie, śrub nie było - wystarczył gumiś
josif666 - 23 cze 2009 17:54
Podepnę się ze swoim pytaniem pod ten temat bo chyba najbardziej pasujący. Otóż, zauważyłem, że śruby od felgi mają niewielki luz w otworach tarczy hamulcowej na tylnej osi po obu stronach. Z jednej strony nawet ruszanie kołem na boki w poziomie powoduje metaliczny stuk natomiast z drugiej strony dopiero po poluzowaniu nakrętek od felg.Wygląda tak jakby otwory w tarczy z których wystają szpilki, były za duże. Ruch śrub mnie zdziwił bo miałem zaciągnięty hamulec ręczny a jakiś miesiąc temu miałem robione tam klocki, toczone tarcze i gumy na stabilizatorze.
Czy "tak musi być"?
Czy przy składaniu coś nie dopatrzono?
Steve - 24 cze 2009 10:23
Chcesz powiedziec, ze przy zakreconych nakretkach jestes w stanie poruszyc kolem
Nawet jesli nie, to i tak nie powinno byc zadnych stuków w zawieszeniu.
josif666 - 24 cze 2009 13:06
Przy zakręconych nakrętkach tylko w poziomie łapiąc koło w pozycji "za piętnaście trzecia". NAtomiast jak koło zdjęte to ruszam piastą w kierunku obrotu koła ale tarcza jest nieruchoma. Krótki rekonesans ujawnił możliwość poluzowania nakrętki od łożyska... ale czy na obydwu kołach??