ďťż
Wyposażnie Mazdy 626 GE





AsterixGal - 01 wrz 2007 18:37
Witam
TAk sobie od jakiegoś czasu czytam nt Mazdy 626 i mam mały zamęt w głowie dotyczący wyposażenia tego samochodu. Interesi mnie konkretnie model 626, hatchbag w wersji z silnikiem benzynowym 1.8 lub 2.0. (wybaczcie ale nie opanowałem jeszcze symboliki oznaczeń)
Jak już się zorientowałem standardem jest ABS, klima, wspomaganie kierownicy.
JAk widzę z elektryką lusterek i szyb jest już różnie, a coś takiego jak kontrola trakcji i tempomat są żadkością( przynajmniej w ogłoszeniach sprzedaży). Czy np. szyberdach był kiedykolwiek montowany fabrycznie? CZy ktoś z szanownych klubowiczów rozjaśni mi troszkę zawiłości wyposażenia tego modelu.
CZy warto szukać samochodu w kontrolą trakcji, czy jest to jeden z tych bajerów, które są zbędne i się psuja.
Jak możecie napiszcie, co z wyposażenia opcjonalnego jest warte poszukania, bo umili życie kierowcy na drodze. Jeżdżę sporo ok 3-4tys/miesiąc a że mam 2m wzrostu więc do części samochodów się nie mieszczę za kierownica ( np. niektóre Toyoty), dlatego rozglądam się m.in. za Mazdą.

temat edit by Adaś




qbass - 02 wrz 2007 7:38

kontrola trakcji
W tych rocznikach raczej jej nie było...


i tempomat są żadkością( przynajmniej w ogłoszeniach sprzedaży).Nie każdy o nim pisze w ogłoszeniach. Jak szukałem MX-6 to tez w ogłoszeniu nie było, w aucie siedział


co z wyposażenia opcjonalnego jest warte poszukaniaKlima na pewno, lusterka elektr. (raczej powinny być w standardzie, to nie niemiec że ma 1 kabel do cewki drugi do radia ), szyby elektr. , tempomat średnio mi się przydauje, chociaż nie jest to głupia sprawa

Poszukaj tutaj: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=28319



Adaś - 02 wrz 2007 7:48
przenosze do 6/626...



Grzyby - 02 wrz 2007 8:06
AsterixGal - było już o tym na forum. Opcja szukaj czyni cuda.


model 626, hatchbag w wersji z silnikiem benzynowym 1.8 lub 2.0. (wybaczcie ale nie opanowałem jeszcze symboliki oznaczeń)
626 92-97 - 626 GE
1.8 - FP (do 95r - 105KM, po 95r - 90KM)
2.0 FS (115KM)
2.5 KL - (165KM)


Jak już się zorientowałem standardem jest ABS, klima, wspomaganie kierownicy
otóż nie - standardem który występował zawsze jest tylko wspomaganie kierownicy
Reszta zależna była od wersji wyposażenia,rocznika i/oraz rynku na jaki samochód był przeznaczony.
Zwykle najuboższe wersje podstawowe występowały w Holandii - samo wspomaganie bez żadnej elektryki.

W GE nigdy nie było kontroli trakcji. Tempomat (chyba) nie występował z silnikiem FP.
Elektrycznie regulowane lusterka mogły występować w opcji z podgrzewaniem.
W najbogatszych wersjach wyposażenia znajdziesz:
Klimę (była tylko manualna)
ABS
4 x el. szyby
el. regulowane i podgrzewane lusterka
tempomat
el. regulowany (uchylany i odsuwany) szyberdach (szklany lub metalowy)
el. regulowany fotel kierowcy

Niestety - nikt nie poda ci konkretów bo to wyposażenie może występować bardzo dziwacznie. Np. ja mam klimę, 4x el. szyby, el. regulowane i podgrzewane lusterka, el. szklany szyberdach, tempomat ale nie mam ABS. Co prawda to Cronos (wersja amerykańska - niepodstawowa ale i nie najbogatsza) ale podobnie sprawa wygląda w przypadku aut europejskich.
Jak pisałem - wszytsko to zależne było od wersji wyposażenia,rocznika i/oraz rynku na jaki samochód był przeznaczony. Przy czym pamiętać należy że pomimo np. tego samego oznaczenia np. GLX wyposażenie między autem z Francji a z Niemiec będzie/może się różnić.


przenosze do 6/626...
a z jakiego powodu jeśli mogę wiedzieć?
Kolega jak widzę dopiero chce kupić samochód a nie zgłasza się z problemem technicznym.




Globy - 02 wrz 2007 9:57
Moze tak - opcje wyposazeniowe roznily sie przed i po 1995 roku (lifting modelu). Roznily sie tez w wersjach rynek europejski i amerykanski (Cronos). Na forum wielokrotnie byly opisywane, aczkolwiek trafia sie tez wiele modeli z opcjonalnymi dodatkami.

Ja polecam wersje 2.0 lub 2.5 z pelnym pakietem elektrycznym, opcjonalnym szyberdachem i tempomatem. W wersjach 2.5 standardem sa takze podgrzewane lusterka i spotyka sie podgrzewane fotele. Podobnie jak z ABS-em, wszystkie te elementy okazuja sie przydatne w codziennej eksploatacji, umilaja podroze i... nie pozwalaja sie odzwyczaic przy wyborze nastepnego auta



alf28 - 02 wrz 2007 10:31
dodać by należało, ze po 95r.w standardzie były poduchy,a pozatym w GE dostępne była wersja z napędem na 4



Globy - 02 wrz 2007 13:04
W wersjach GLX i wyzszych (GLE, Special, GT - ogolnie z "elektryka") poduszka byla juz od 1994, wtedy takze zastapiono blaszany szyberdach szklanym.



Grzyby - 03 wrz 2007 17:56

poduszka byla juz od 1994
a ja mam 93 i mam poduszkę (i szklany szyber)



Globy - 03 wrz 2007 20:11

W wersjach GLX i wyzszych (GLE, Special, GT - ogolnie z "elektryka")
...pisalem o J-Specu

W Cronosach poduszka kierowcy byla od poczatku produkcji (1993 rok), a druga dolozono standardowo w 1995 roku. Szklany szyberdach dla wersji LX (pelen pakiet elektryczny + welur) pozostawal w opcji, seria dla ES z silnikiem 2.5 V6. Moze kiedys to wszystko zgarne i opisze... <smiech_przez_lzy>



AsterixGal - 04 wrz 2007 11:30
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
Jak widzę, będę miał spore problemy z znalezieniem odpowiedniego wozu, a właściwie wozu z odpowiednim wyposażeniem(wersje amerykańska odpada).
Najlepiej model po 95' roku(wskazana końcówka serii z 97'),silnik 1.8, ABS, klima, el. szyby i lusterka, poduszki do spania w korkach:] . Wskazana kontrola trakcji i ew. szyberdach.
Jeśli chodzi o identyfikację wyposażenia, to podając nr silnika lub nadwozia w ASO można chyba to zweryfikować?

Sporo ofert widzę z Holandii, gdzie wstawiony jest sekwencyjny gaz. Czy ta instalka jest coś warta, czy odpuścić sobie i kupić benzynę i samemu zagazować?



Gib - 04 wrz 2007 12:36
a po co Ci kontrola trakcji w 90 konnym aucie segmentu D? jeśli się orientuje to nie jest to ESP tylko TCS który działa przy ruszaniu (buksowanie kół). Chyba że w tym roku spadnie śnieg



Grzyby - 04 wrz 2007 12:49

wersje amerykańska odpada
jakiś konkretny powód? Bo nie rozumiem dlaczego.


Sporo ofert widzę z Holandii, gdzie wstawiony jest sekwencyjny gaz.
i mają wyposażenie o którym piszesz powyżej?


Czy ta instalka jest coś warta, czy odpuścić sobie i kupić benzynę i samemu zagazować?
Ta instalka to Koltec - problemem jest znaleźć gazowników którzy się na niej znają. Wpisz w szukajkę KOLTEC i przeszukaj dział LPG - sporo się dowiesz.



AsterixGal - 04 wrz 2007 18:26
Grzybek jak zwykle pierwszy:))
Jeśli chodzi o amrykańca ...to ogólnie części są nieco droższe, choc racjonalnie nie wiadomo dlaczego
Na samo słowo Koltec dostaję gęsiej skórki...ale nie będę się rozpisywał dlaczego-szkoda mi czasu.
Jakie amorki byly fabrycznie montowane w tych Mazdach- olejowe czy gazowe?

Co takiego bym kupil
http://www.autotrader.pl/details,29737,102358977.asp#pageBody. Ciekawe tylko jaki przebieg zadeklaruja



AsterixGal - 04 wrz 2007 18:35

a po co Ci kontrola trakcji w 90 konnym aucie segmentu D? jeśli się orientuje to nie jest to ESP tylko TCS który działa przy ruszaniu (buksowanie kół). Chyba że w tym roku spadnie śnieg
EEE, to juz nie chce, spod remizy trzeba z piskiem ruszac



Grzyby - 05 wrz 2007 13:40

Grzybek jak zwykle pierwszy:))


Jeśli chodzi o amrykańca ...to ogólnie części są nieco droższe, choc racjonalnie nie wiadomo dlaczego
nieprawda - poza kilkoma detalami części są te same co do wersji europejskiej.
Zawieszenie, silnik - jest w 100% takie samo.


Co takiego bym kupil
http://www.autotrader.pl/details,29737, ... p#pageBody

coś nie halo jest z tylnym zderzakiem (lewa strona) - wygląda że coś tam było stuknięte.



Gib - 13 wrz 2007 23:00
podłącze sie do tematu, mam 626 GE 2.0 z 1993 roku i byłem przekonany że ma ABS, kontrolki nie widzę instrukcja w samochodzie a dziś wjechałem na umyta część jezdni do stówki i myśle sobie zobacze jak hamuje na mokrym, hehe poślizg jak siemasz, na szczęscie była pusta droga. Samochód mam drugi dzień więc wybaczcie....



Grzyby - 14 wrz 2007 7:36

mam 626 GE 2.0 z 1993 roku i byłem przekonany że ma ABS
czytałeś to co zostało napisane na pierwszej stronie tego tematu?



Gib - 16 wrz 2007 12:19
Sorki, czytałem tak trochę po łebkach. No nic moja Madzia nie ma ABSu a szkoda :/ jeszcze nie bardzo wyczaiłem hamulce (dużo lepsze niż w poprzednim aucie) do tego sporo większa masa i na piasku chwile grozy przeżyłem ale się udało



MadziaForever - 24 wrz 2007 22:07
A moja 91r.GE ABS ma
ale działa to tak że tylne koła niemal podskakują niczym na tarce jak to cholerstwo sie załancza



Globy - 24 wrz 2007 22:54
Prosze Moderatorow o pozostawienie tematu w dziale.



Grzyby - 24 wrz 2007 23:03

ale działa to tak że tylne koła niemal podskakują niczym na tarce jak to cholerstwo sie załancza
a w jakim stanie masz amortyzatory ?



MadziaForever - 25 wrz 2007 13:10
Rok temu amory zmieniałem, podobno tylko KAYABA tam pasuje więc 1200 zabuliłem, ale nienarzekam.. rok gwarancji bodajrze na nie jeszcze mam.. także to nie to.. Tarcze mi z tyłu rdzewieją miejscami (takimi pierścieniami) więc czas chyba przyjżeć sie co tam sie dzieje.. Oczywiście na przeglądzie hamulce powyżej normy i to dużo...



Marcin - 20 paź 2007 8:32

standardem który występował zawsze jest tylko wspomaganie kierownicy
A jak z centralnym zamkiem?
Pytałem już kilku osób na zlotach/spotach i zdania są podzielone.Jedni mówią że centralka jest seryjna,inni z kolei że to opcja.Większość pytanych twiedzi że to standard a ja nie posiadam
Jak to jest z tym zamkiem?



STEffAN - 20 paź 2007 8:47

standardem który występował zawsze jest tylko wspomaganie kierownicy
A jak z centralnym zamkiem?
Pytałem już kilku osób na zlotach/spotach i zdania są podzielone.Jedni mówią że centralka jest seryjna,inni z kolei że to opcja.Większość pytanych twiedzi że to standard a ja nie posiadam
Jak to jest z tym zamkiem?



Marcin - 20 paź 2007 12:19

O prosze - pierwszy raz słyszę o 626 GE bez centralnego zamka, byłem pewien że to standard
No i jak tu nie mieć wątpliwości?Trza po raz kolejny rozebrać boczek i zwrócić uwage czy jest siłownik.Chyba że macie jakieś inne opcje co do sprawdzenia czy C. Z. jest,czy go nie ma...



Grzyby - 20 paź 2007 13:51
Marcin, nie jestem pewien ale sprawdź obecność siłownika w drzwiach pasażera.
W 626 fabrycznie w drzwiach kierowcy raczej nie było siłownika - był tylko włącznik który reagował na ruch kluczyka i otwierał pozostałe drzwi (a kierowcy otwierałeś sam kluczykiem).
Zwykle przy montażu alarmów były dokładane siłowniki od strony kierowcy.



Marcin - 21 paź 2007 13:17

W 626 fabrycznie w drzwiach kierowcy raczej nie było siłownika - był tylko włącznik który reagował na ruch kluczyka i otwierał pozostałe drzwi (a kierowcy otwierałeś sam kluczykiem).
Dokładnie.To jest bardzo logiczne i muszę to sprawdzić.Postaram się dzisiaj (jeśli pogoda pozwoli...)


Zwykle przy montażu alarmów były dokładane siłowniki od strony kierowcy.
A takowego nie posiadam,wiec najlepiej (i tylko) muszę sprawdzić drzwi pasażerów.



Marcin - 23 paź 2007 14:03
A więc rozebrałem boczek od strony pasażera i...
albo nie mam centralnego,albo siłownik jest ukryty w takim miejscu że w warunkach "podblokowo-parkingowych" go nie widziałem



Grzyby - 23 paź 2007 17:12

albo nie mam centralnego,albo siłownik jest ukryty w takim miejscu że w warunkach "podblokowo-parkingowych" go nie widziałem
obczaimy w Rykach



Marcin - 23 paź 2007 21:07

obczaimy w Rykach

Nie widze przeszkód
Byle tylko nie było zbyt zimno bo dziś nieźle po d*pie dostałem,a w sumie tylko dwadziescia minut przy aucie spędziłem.



Gib - 24 paź 2007 21:15
Ja mam centralny bez pilota i coś mi się zdaje że jednak siłownik jest bo otwierając bagażnik otwiera mi wszystkie drzwi także te kierowcy



Marcin - 25 paź 2007 7:59

bagażnik otwiera mi wszystkie drzwi także te kierowcy
A to ciekawe...
Centralny masz fabryczny,tak?



Gib - 25 paź 2007 17:25
tego nie wiem na fakturze nie pisze jedyna opcja płatna to lakier metalic a ja jestem 4 właścicielem.



Dziewczopol - 25 paź 2007 18:17
Hmm ale to dziwne ze ci cetralny działa jak kluczyk włozysz do tylnej klapy i pogmerasz w nim

Grzyby Co do siłownika w przednich drzwiach po stronie kierowcy to u mnie bynajmniej jest fabryczny ponieważ jak otwieram dzwi po stronie pasażera to te od kierowcy też sie otwierają i na odwrót. Tak jak piszesz to miałem w GD.

Apropo wyposarzenia to czasami po prawej stronie w przednich dzwiach jest wlepka z wyposarzeniem.



Marcin - 25 paź 2007 19:15

Apropo wyposarzenia to czasami po prawej stronie w przednich dzwiach jest wlepka z wyposarzeniem.
A w którym miejscu dokładnie?Pod tapicerką,czy z boku drzwi?



Dziewczopol - 25 paź 2007 19:24
U mnie jest na środkowym słupku jak otorzysz przednie dzwi od pasarzera a dokładnie to sie znajduje pod zamkiem. Nie pamiętam co tam dokładnie pisało o wypsarzeniu ale było coś napisane czy ma czy nie ma A/C a co jeszcze to zabardzo nie pamietam. jutro sie lookne na nią to napisze co i jak.



Grzyby - 25 paź 2007 19:35

Grzyby Co do siłownika w przednich drzwiach po stronie kierowcy to u mnie bynajmniej jest fabryczny ponieważ jak otwieram dzwi po stronie pasażera to te od kierowcy też sie otwierają
i dlatego zaryzykuję twierdzenie że NIE jest fabryczny.
Masz zamontowane w obydwu drzwiach 2 mastery, a tego to na 99,9% w GE nie było

Tak jak piszesz to miałem w GD.
bo to jest właśnie fabrycznie - i w GD i w GE i w innych modelach



Marcin - 25 paź 2007 20:43

jutro sie lookne na nią to napisze co i jak.
Trzymam Cię za słowo
I sam też looknę przy odrobinie czasu.
Echh, męczy mnie ten centralny,a tak mało czasu człowiek ma dla siebie (czyt.:dla auta )



Dragi - 03 lis 2007 21:08
Grzyby ja mam orginalny central i tez mam tak ze i od strony pasazera i od strony kierowcy sa mastery



Grzyby - 03 lis 2007 22:23

Grzyby ja mam orginalny central i tez mam tak ze i od strony pasazera i od strony kierowcy sa mastery
dlatego napisałem

na 99,9% w GE nie było
nie na 100%.

A z czego wnosisz że to ori? Masz auto od nowości?



Dragi - 03 lis 2007 23:22
jestem drugim wlascicielem i dobrze znam pierwszego
wiem co mial od nowosci (znam goscia dlugo)



Grzyby - 04 lis 2007 0:02

wiem co mial od nowosci
montował auto alarm?
Sam/w zakładzie?



Dragi - 04 lis 2007 9:07
nie ma alarmu tylko centralny z kluczyka alarm ja montuje we wtorek



Grzyby - 04 lis 2007 9:15
No to wyjątek



Dragi - 04 lis 2007 9:41
bo moja ta madzia juz jest wiec musi byc wyjatek



Gib - 04 lis 2007 23:54
ciesz sie że masz 626 custom made ;-)



Dragi - 05 lis 2007 3:57

czemu



Gib - 05 lis 2007 15:40
no skoro taki wyjątek to chyba ktoś na własną ręke na taśmie założył.



Dragi - 05 lis 2007 17:18
?



slav - 05 lis 2007 21:30

W najbogatszych wersjach wyposażenia znajdziesz:
Klimę (była tylko manualna)
ABS
4 x el. szyby
el. regulowane i podgrzewane lusterka
tempomat
el. regulowany (uchylany i odsuwany) szyberdach (szklany lub metalowy)
el. regulowany fotel kierowcy


dodam:
podgrzewane fotele przednie ,
spryskiwacze reflektorow ,
skorzana tapicerka, kierownica i galka,
bardzo wygodne fotele .



Mundek - 08 lis 2007 12:09
626 GE z roku 1995 poj. 2.5 V6

Wyposażenie:

- 4 x elektryczne szyby
- elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
- elektrycznie regulowany fotel kierowcy
- 1 x poduszka powietrzna (kierowcy)
- tempomat
- wspomaganie kierownicy
- halogeny
- podgrzewane fotele
- skórzana tapicerka
- spryskiwacze reflektorów
- elektrycznie regulowany szklany szyberdach
- regulowana wysokość kolumny kierownicy
- klimatyzacja (manualna)
- ABS
- immobilaizer
- centralny zamek ( zamki podświetlane )



Piotrek - 08 lis 2007 12:31

nie na 100%.

A z czego wnosisz że to ori? Masz auto od nowości?

Grzyb, ja mam ori centralny (dolozone sterowanie z pilota) i mam 2 mastery. To nie jest zaden wyjatek. Zamkiem w bagazniku otwieram/zamykam wszystkie drzwi. Poza sterowaniem z pilota nic nie robione, taka seria



Dragi - 08 lis 2007 13:42
dokladnie tak samo jak u mnie



pro-fusion - 27 lip 2008 23:07
Co do centralnego zamka w standardzie mogę powiedzieć na 100% że nie jest on wersją standardową bo moja madzia nie miała... tak jak było mówione standard to wspomaganie kierownicy co jest dziwne w aucie takiej klasy