ďťż
Założyłem turbo do MX-3





motorzeszow - 28 maja 2009 20:18
Witam, po 3 miesiacznych staraniach, i wielu dniach ciekiej pracy udalo mi sie lozyc i odpalic to co na drogach jest raczej nie do spotkania jak narazie ustawienia i dostrajanie, za kilka dni powinna wyjechac juz gotowa zapraszam jakis wstepny filmik slaby ale zawsze jest http://w619.wrzuta.pl/film/5sfyjI3UmVX/mazda_2_5_v6_turbo w razie czego chetnie udziele porad dla osob bawiacych sie w te klocki jesli chodzi o to co bylo robione w tym silniku wolal bym zachowac to w tajemnicy




iiyama - 28 maja 2009 20:43
ciekawy i cichy projekt hehe

więcej filmików tego wymiatacza



motorzeszow - 28 maja 2009 20:46
juz nie dlugo, czekamu na lapsza pogode i suchy asfalt, dzis byly problemy z paskiem od wspomagania i pompy wody bo z niewiadmoych przyczyn go zmieliło



radekkm - 28 maja 2009 20:51
gratuluje projektu


azie czego chetnie udziele porad dla osob bawiacych sie w te klocki jesli chodzi o to co bylo robione w tym silniku wolal bym zachowac to w tajemnicy

a czemu taki tajemniczy
mam nadziej ze wszystko opiszesz w nowym dziale projekty




brii - 28 maja 2009 20:54
Gratuluję projektu

w razie czego chetnie udziele porad dla osob bawiacych sie w te klocki jesli chodzi o to co bylo robione w tym silniku wolal bym zachowac to w tajemnicy
Sprzeczność widzę



motorzeszow - 28 maja 2009 21:49
nie widze zadnej sprzecznosci poprostu moje patenty chce zachowac dla siebie a jesli chcail bys pomodzic cos to chetnie pomoge



SpooN - 28 maja 2009 22:07
no i wyjechał nareszcie mx o którym duzo słyszałem w Rzeszowie a na filmiku wycziłem Kamila choc jakos kiepska z checia zobacze jak to chodzi na własne oczy, wystroi poskładaj do konca i zostaje czekac na 1/4 w Rzeszowie, aby dobrze przetestowac w boju



mlody1921 - 28 maja 2009 22:47
no zacnie fajnie sam czesto jestem w rzeszowie chętnie bym zobaczył i przejechał sie tą maszynką



MRk - 28 maja 2009 22:52
(KL)-ZE???



xXx - 29 maja 2009 7:19
Nie porównujmy tamtego filmu do tego...



Fiveopac - 29 maja 2009 7:50
Gratuluje ciekawego projektu, film w sumei fajny, pokazuje ze auto zyje ale wrzuc jakies fotki z jego realizacji i napsiz cos wiecej o setupie, jakie turbo, ile dmuchasz, czym stroisz itp itd jednym slowem napisz cos konkretnego. Mysle ze nikt nie pozna twoich skrytych tajemnic jak napiszesz cos wiecej niz tylko ze jest i zyje. W jakie moce celujesz? Zaparszam na megaspot letni w celu prezentacji potencjalu twojego projektu!



crazyman936 - 29 maja 2009 19:32
filmik mówi wszystko piekna robota ale tak jak poprzednicy są rządni wiedzy tak i ja jestem wiec mógłbyś nakarmić nas i podrzucić kilka info chętni bym poczytał pooglądał... jaki koszt tej imprezy?



motorzeszow - 29 maja 2009 21:20
powiem tak, juz nie dlugo bedzie cala fotorelacja od poczatku po sam koniec, ale jak narazie duzo pracy, bo to juz koncowka a wszysto chce dopiac na ostatni guzik, turbo dmucha 0,8 jak narazie, wszystko z czasem, rozwine temat z fotkami tak zeby kazdy widzial jak przebiegaly prace, jak narazie nie mam nawet czasu dluzej posiedziec przy kompie dlatego tez nie dam rady tego wszystkiego zmontowac, ale cierpliwosci



motorzeszow - 29 maja 2009 21:21
fotka, jeszcze bez kolektora ssacego



ravo - 30 maja 2009 9:23
0.8 i tak malo wydajnie zalozony IC ? silnik zakuty ?



brii - 30 maja 2009 15:24
Za dużo w tym temacie niewiadomych... W sumie to nawet nie widać jak to przyśpiesza, żadnych pomiarów - nawet GTechem. Co do kręcenia kółkami w miejscu - K8 na mokrym też to robi sprawnie
Czekamy na jakieś konkrety



Grafit - 30 maja 2009 15:30

Reasumując, fajnie że Turbo, szkoda żę K8

Ale to nie jest K8



brii - 30 maja 2009 17:07

Ale to nie jest K8
Skąd wiesz??



xXx - 30 maja 2009 17:27

No to się Patrycja pomyliła, a to dlatego że ją dzisiaj zalewa katar, nie krew...


xXx napisał:
Reasumując, fajnie że Turbo, szkoda żę K8

Ale to nie jest K8



Grafit napisał:
Ale to nie jest K8

Skąd wiesz??


V-ka to V-ka, wystarczy zmienić kolektor i 99% osób nie zgadnie jaki to dokładnie silnik...



Bogdan9999 - 30 maja 2009 23:37
Projekt fajny ale tajemniczość nie przysporzy rozgłosu. Co do mocy to ten gość z tą mocą 400 km co na filmiku wyleciał jak filip z konopi. Jeśli te auto miało wtedy 200 km to nawet w to wątpię. Seryjne probe lepiej sie zbiera i juz na pewno lepiej lacza pali na suchym a co mowa na mokrym, to na 3 trakcji nie ma i można pokusić sie o palenie gumy, a probe ma tylko 150 km i 270 Nm. Jeśli ten silnik ma seryjne korby nie ważne czy to KL czy KLZE nie radze przekraczać doładowania 1 bar choć i przy tym boście zdarza się że korby gną sie jak zapałki. I jeszcze jedno pytanie auto czym jest wystrojone jakiej wydajności wtryski ? I jaka pompa w baku siedzi ? Po filmiku obstawiam ze auto nie ma więcej jak 170 km. A co do wykonania orurowania to cóż nie będę nic komentował bo każdy widzi.mogłeś to lepiej zaprojektować. Ale tak czy inaczej wielki + za to że coś zrobiłeś a nie tylko piszesz Czekam na wykres mocy i Nm



lukster - 31 maja 2009 10:25
jeśli jest zakuty i dmucha mu 0,8 to ma pod 400KM.
Zamkniesz maskę w tym aucie ?



SpooN - 01 cze 2009 0:00
Panowie, aby zakończyć wszystkie spekulacje zwiazane z tym tematem chciałem jedynie poinformować, iż owa 400-stu konna mazda ma maxymalnie 200 PS, czyli napewno nie 0,8 bara Miałem dziś okazję zobaczyć ją z bliska, obejżeć, posłuchać, porozmawiać z właścicielem i zobaczyć jak jedzie. Wybebeszona (nawet brak szyberka) ledwo dała sobie rade ze zdrowa Astra GSI w serii, oczywiście z wnętrzem. Założone w niej turbo + wykonanie orurowania to nieporozumienie + mikro rozmiarów IC. Szacunek, że kolega próbuje, bardzo miły chłopak. Naleza mu sie brawa, ze stara sie cos zrobic. Jest to jego pierwsze autko

Abym nie był gołosłowny:

Długość dla mx'a - uprzedam, iż jest kilka brzydkich słów
http://w141.wrzuta.pl/film/6xuDu3pF5W6/mx-3_turbo-2

W Astrze nie wszedł 2 bieg
http://w141.wrzuta.pl/film/8iR99Hq6ccC/mx-3_turbo-1

Dla porównania co wyprawia na niestrojone 0,3 bara u Lukstera
http://www.youtube.com/watch?v=l78fB350j-k

Jeszcze raz szacun za próbe zrobienia czegoś szybkiego



motorzeszow - 01 cze 2009 0:24
wszyscy jak tam stalismy doszlismy do wniosku ze bez dobrego wystrojenia nic z tego nie bedzie, silnik moze sam w sobie nie jest zly ale cos jest nie tak, autko dopieor co wyjechalo i to wlasciwie byly pierwsze proby jakis starc, dostalem kilka rad i checi udzielenia pomocy w ramach strojenia, wiem juz mniej wiecej co gdzie i jak, trzeba tylko pojechac i odstawic auto, moze wtedy bedzie lepiej... coz nie zawse zaraz po wyjechaniu z garazu wsystko chodiz jak nalezy, mam nadzieje ze z czasem bedzie coraz lepiej. i tak jestem zadowolony z tego ze udalo sie cos takiego stworyc bo malo osob sie w to bawi, jedni graja w szachy inni pchaja kase w autko, mam nadzieje ze chlopaki z forum cos doradza i pomogą, bo napeno trzeba to wszystko dopracowac, osob ktore nigdy nie wkladaly reki w uturbienie prosil bym o nie krytykowania bo uwierzcie mi zlozyc to wszysto tak zeby mialo rece i nogi to nie jest prosta sprawa, kosztowalo mnie to wiele pracy i co za tym idzie kasa tez sie nie mnozyla, a takie komentarze niestety zniechecają do dalsych dzialan..... pozdrawiam



motorzeszow - 01 cze 2009 0:27
aha a co do astry to seria to taka 100% to ona nie jest, bo cwiarke konczy na 5 biegu, skrzynia i inne pierdoly daly to do siebie ze nie ma innej astry w rzeszowie ktora dala by jej rade, oprosz tej turbo, mialem okazje zobaczyc wyscig z laguna 3,0 v6 z ta astra i astra rowniez dala rade i to tak dosc dobrze.



SpooN - 01 cze 2009 0:51
kolego mam nadzieje, ze mój koment Cie nie zniechecił pamietaj wymien gumeczke i przestanie falowć tak jak rozmawialismy. Nie miałem na celu zniechecania, widomo pierwsze koty za płoty jak to mówia. Jak bedziesz chciał to co bede wiedział to napewno pomoge zapewne jak i koledzy z forum. Zderzaczek jak juz mówiłem mam jak chcesz i rozpórkę tyl jak jestes nadal zainteresowany. Nawet znajdzie sie fotel pasażera oryginalny do mx-a bo widziałem ze nie masz co do astry no masz racje 0,5 sek szybsza na 400 niz seria



lukster - 01 cze 2009 6:38
Porób zdjęcia, opisz jakich gratów użyłeś, jak zarządzasz paliwem itp to podebatujemy. A tak to nie dziw się, że jest lekka szydera. Zrobić 400KM w KL to nie takie hop siup i wielu z nas o tym dobrze wie, stąd uszczypliwe komentarze



walker_1 - 01 cze 2009 7:20

wszyscy jak tam stalismy doszlismy do wniosku ze bez dobrego wystrojenia nic z tego nie bedzie, silnik moze sam w sobie nie jest zly ale cos jest nie tak, autko dopieor co wyjechalo i to wlasciwie byly pierwsze proby jakis starc, dostalem kilka rad i checi udzielenia pomocy w ramach strojenia, wiem juz mniej wiecej co gdzie i jak, trzeba tylko pojechac i odstawic auto, moze wtedy bedzie lepiej... coz nie zawse zaraz po wyjechaniu z garazu wsystko chodiz jak nalezy, mam nadzieje ze z czasem bedzie coraz lepiej. i tak jestem zadowolony z tego ze udalo sie cos takiego stworyc bo malo osob sie w to bawi, jedni graja w szachy inni pchaja kase w autko, mam nadzieje ze chlopaki z forum cos doradza i pomogą, bo napeno trzeba to wszystko dopracowac, osob ktore nigdy nie wkladaly reki w uturbienie prosil bym o nie krytykowania bo uwierzcie mi zlozyc to wszysto tak zeby mialo rece i nogi to nie jest prosta sprawa, kosztowalo mnie to wiele pracy i co za tym idzie kasa tez sie nie mnozyla, a takie komentarze niestety zniechecają do dalsych dzialan..... pozdrawiam
Spoko nie łam się, przy takich projektach zawsze na początku coś nie gra Poczytaj temat Lukstera to zobaczysz, że on też miał problemy, ja jak zaturbiłem swoje K8 to też teraz mam problem, bo okazało się, że turbina jest źle zregenerowana i non stop coś niespodziewanego wypada ale satysfakcja, że niewiele takich aut po Polsce jeździ jest bezcenna



motorzeszow - 01 cze 2009 12:26
dobra, sprawa wyglada tak, turbina jest nie typowa, pochodzi z samochodu ciezarowego, na seryjnym silniku w aucie ciezarowym bije okolo 1,5 bara, u mnie chodzi na najnizszych obrotwach bijac minimalnie 0,5 bara, poprostu nizej nie da sie zejsc, jesli chodiz o uklad paliwowy, zmieniona pompa paliwa, gdys oryginalna dawala zaledwie 2,2 bara maxymalnie, aktualnie pompa mocniejsza z starszych typow audi na pompach wysokocisnieniowych, pompa daje rade spokojnie ubic 6,5 bara a ustawiona aktualnie jest na 3,5 bara, narazie zadnego strojenia nie bylo, zauwazylem za podczas jazdy auto ciagnie turbina juz od 3 tys ale przy 5 tys dostaje takiego mocnego przełamania i duzo bardziej ciagnie do przodu, natomiast nie chce sie rozkrecic powyzej 6,5 gora 7 tys, poprostu łapie takie zmulenie wiec zakres obrotow na ktorych auto jakos tam jedzie jest bardzo skompy.



motorzeszow - 01 cze 2009 15:47
http://moto.allegro.pl/item641287534_pompa_paliwa_audi_100_200_80_a6_6_5_bar_nowa.html oto pompa paliwa, regulator bardzo popularny z manometrem, cisnienie ustawione na 3-3,5 bara mniej wiecej w tych granicach sie wacha, zadnych modyfikacji kompotera nie bylo ani integrowania w elektronike, turbina pochodzi z takiego pojazdu : http://moto.allegro.pl/item640795506_turbosprezarka_b3a_c_autosan_sw400_6ct_star.html intercooler nie dosc ze maly to jeszcze przysloniety, troche slaby dostep powietrza do filtra storzkowego, ale najpierw chcial bym zeby ktos mi poradzil co i jak, zeby to jakos to zestroic



Adriano_4G - 01 cze 2009 17:42

Adrino
jeszcze raz przekręcisz mojego nicka Cockster i mogę nie utrzymać tajemnicy, że twój filmik z zegarami był nagrywany w tempie x1,5.


troche slaby dostep powietrza do filtra storzkowego
specjalnie bym się tym nie przejmował - masz wielkie turbo, które dużo mniej grzeje powietrze niż małe, seryjne turbiny, więc nawet taki niewielki intercooler powinien sobie spokojnie z temperaturą w dolocie radzić.
jeżeli już zacząłeś pisać o paliwie to powiedz jakie masz wtryski, bo na seryjnych przy prawie nominalnym ciśnieniu na listwie miałbyś już po silniku.
zresztą tak czy siak przy takim drut projekcie pierwsze co bym zrobił to sprawdzenie AFR.
rozumiem, że czujnika EGT nie masz?



motorzeszow - 01 cze 2009 20:44
wtryski nie byly zmieniane, cisnienie 3,5 bara, nominalnie w tym silniku z tego co wiem 2,5 bara



Fiveopac - 01 cze 2009 20:56
zadnych modyfikacji kompotera nie bylo ani integrowania w elektronike



Adriano_4G - 01 cze 2009 20:59
z nominalnych 220 cc przy 3,5 bara na listwie robi się 260 cc, jeżeli naprawdę masz doładowanie 0,8 bara to obawiam się, że masz "trochę" ubogi AFR.



motorzeszow - 01 cze 2009 22:13
to z czego mozna podebrac i jakie wtryski polecacie?? skoro pry 3,5 bara na listwie wydajnosc wtryskow rosnie z 220cc do 260 to jaką mają ogolnie wytrzymalosc oryginalne wtryski? jakie cisnienie paliwa bedzie optymalne przy mniej wiecej 0,6 bara, lub jakie wtryski, bo tego co slyszalem przez kombinacje z wtryskami pan lukster mial lekkie problemy....



lukster - 01 cze 2009 22:23

pan lukster
weź jaj se nie rób

Najłatwiej wtryski z millera, 280cc, na styk do 0,5bara, pasują plug and play. Na większe doładowanie wtryski z sr20det 370cc ale trzeba rzeźbić listwy, innej sensownej opcji nie ma.
Polecam http://probetalk.com/ http://mx6.com



mlody1921 - 01 cze 2009 22:27
Witam miałem okazje dziś sie przejechać jako pasażer tym cackiem i powiem ze słowa typu

- orurowanie to jest nie porozumieniem
- i ze jedzie jak KL

sa nie na miejscu, pierwszy w życiu projekt tego kolegi Darika turbo, ze to ogarnął to, jest wielki

orurowanie lux , wszystko zrobione jak nalezy tylko że tak powiem kosmetyki brakuje.

Z tego co wiem mazda pojedzie na strojenie powinno być jeszcze lepiej, wiadomo ze od razu nikt wszystkiego nie może wiedzieć, ale zamiast śmiać sie i pisać głupie texty lepiej było by pomóc.

Auto naprawde jest szybkie, to są początki wiec będzie grubo

A co do wtrysków to większe są ponoć od milleni 2,3 v6



mlody1921 - 01 cze 2009 22:33
lukster mnie uprzedził o 4 minuty

dodam ze może IC jest średni ale grubyyy i rury przed IC też robią swoje

Pozdrawiam



Adriano_4G - 01 cze 2009 22:44

skoro pry 3,5 bara na listwie wydajnosc wtryskow rosnie z 220cc do 260
policzyłem dla 2,5 bara w serii, jeżeli seria jest tak jak lukster mówi 3,0 to z 220 cc robi się 237 cc - zdecydowanie mało, tym bardziej że seryjna mapa nie przekracza zapewne DC rzędu 80%, więc wtryski nie chodzą na pełnej wydajności - nie ma prawa to dobrze jechać na seryjnym kompie i na serio dziwię się, że ten silnik jeszcze żyje.
Polecam zakup wskaźnika EGT, wskazówka na końcu skali będzie się dobrze komponować z obrotomierzem w okolicach odcinki na 3cim czy 4tym biegu.



Bogdan9999 - 01 cze 2009 23:52
Można by koledze pomóc jeśli by taką chęć wyraził a nie udawał że amerykę odkrył. Bo ja gdy przepalałem swoje pierwsze tłoki w aucie też myślałem że sporo wiem ale tak nie było
Dla kolegi dam dwie dobre rady nie pałuj auta przed wystrojeniem jeśli pompa jest ok regulator "sportowy" z regulacją. To wkładaj większe wtryski jakieś 300 cc - 400 cc i podpinaj jakąś świnkę typu DET II czy SMT6 lub 7 i zacznij stroić samemu powoli i przed tym dużo poczytaj co jak i z czym. Dobrze by było jak byś włożył zimniejsze świece jeśli wiesz o czym mówię i być może trzeba będzie też trzeba zapłon przestawić. Ale do tego musisz mieć wskaźnik EGT i AFR na szerokopasmówce. Albo zostaje Ci 2 opcja oddać komuś to do ogarnięcia. Ale powiem tak nie ma juz takiej satysfakcji z tego. Jak na pierwszy twój projekt jest naprawdę ok wstaw parę fotek z przebiegu prac aby można było więcej powiedzieć pochwalić lub nie. Przerabiałeś pompę oleju coś ? Masz jakieś kute części w silniku ? Jak nie to oszczędzaj bo długo się nie nacieszysz.



motorzeszow - 02 cze 2009 10:49
4 strony postow i jak narazie faktycznie dostalem tylko info co zrobic ukladem paliwoym i dziekuje za to
Adriano_4G i bogdanowi9999 bo cos sie idzie od nich odwiedziec. a przy okazji pytajac, aby nie zaszkodzic w tym momencie silnikowi jezdzac delikatnie do jakiego stopnia podniesc cisnienie paliwa?? przykladowo jada do 4 tys obrotow, czy podnoszac cinienie do 4barow lub wiecej pomoze to w czyms??



Adriano_4G - 02 cze 2009 11:11
będzie Ci zalewać auto na podciśnieniu, a jak wstanie turbo to nadal będzie ubogo przez duże U.
ja bym jeździł na podciśnieniu dopóki nie ogarniesz zarządzania paliwem, w przeciwnym razie naprawdę szybko zrobisz nieodwracalne szkody w silniku.
z tym wskaźnikiem EGT nie żartowałem - powinieneś go czym prędzej kupić, po strojeniu też się przyda.



motorzeszow - 02 cze 2009 11:24
czyli zaczac od wymiany wtryskow, te od mileni powiinny wystarczyc?? po wymianie jakie cisnienie bedzi eoptymalne?? jaka jest optymalna temperatura spalin?? i gdzie dopasc te wtryski bo widze ze na allegro ciezko..



Adriano_4G - 02 cze 2009 11:38
bez większych wtrysków nie wystroisz auta, bo nie będzie jak podlać przy doładowaniu, cisnienie paliwa wtedy mozesz nawet lekko zmniejszyc, bo będzie je zdrowo zalewać na podciśnieniu na seryjnej mapie.
przy temperaturze spalin dużo zależy od miejsca zamontowania, za turbiną pokaże temp z wszystkich cylindrów, ale będzie o te 100-200'C niższa niż przy samej głowicy, nie powinna przekraczać przy głowicy 800'C, powyżej 900'C jest już HOT.



Bogdan9999 - 02 cze 2009 11:39
Adriano_4G dobrze mówi wskaźnik EGT to podstawa co prawda nie tani ale konieczny. Co do podniesienia ciśnienia paliwa to nie kombinuj to w niczym nie pomoże. Jeśli nie masz kasy aby ogarnąć resztę elektryki to zainwestuj w FMU ale to tak prawdę powiedziawszy drut ale pomaga w małym stopniu. Nie kręć narazie silnika wysoko bo naprawdę skończy sie to tragicznie i będziesz miał cała prace w plecy. Trochę cierpliwości lepiej dobierać kasy kupić graty pomontować i cieszyć sie z dobrze wykonanej pracy niż płakać nad rozsypanym silnikiem.



motorzeszow - 02 cze 2009 11:54
a z kad wziasc wtryski od tej mileni?? i gdzie najlepiej zamontowac EGT??



People_Hate_Me - 02 cze 2009 12:12
motorzeszow zadzwon do ASO gdzies w okolicach rzeszowa to Ci raczej na bank sprowadza. albo poszukaj na ebay'ach. z tego co zauwazyłem duzo osób montuje EGT zaraz na poczatku downpip'a (ale moge sie mylić dopiero raczkuje w Tym temacie)



Adriano_4G - 02 cze 2009 12:21
montaż EGT, szczególnie w v6/v8 to w sumie indywidualna kwestia, jeżeli zamontujesz w downpipe'ie to masz obraz pracy całego silnika (ale musisz dodać przynajmniej 100'C do tej temp. zależnie od tego jak długą drogę muszę przebyć spaliny od wylotu z głowicy do czujnika temperatury, jak zamontujesz przy jednej głowicy to znasz dokładniejszą temperaturę, ale kiedy na ktoryms z cylindrow w drugiej glowicy zrobi sie ubogo i temp. wzrośnie to nic na ten temat nie bedziesz wiedzial.

http://www.tuning.aplus.pl/
być może do tego wyświetlacza z pierwszej pozycji da się podpiąc 2 czujniki EGT - po jeden na głowicę, takie rozwiązanie byłoby najbardziej pro przy najniższym koszcie.



lukster - 02 cze 2009 12:27
W DP temperatura będzie moooocno zaniżona.
W v6 najlepiej dać 2 zegary EGT po jednym na każdą głowę. Ja chcąc oszczędzić mam tylko w prawej, jak wtryski klękną w lewej mam pozamiatane :/
EGT najczęściej montuje się u zejścia kanałów z każdego cylindra. Jeśli zostawić oryginalne kolektorki w k-series to EGT jest w odległości max 15cm od najdalszego cylindra i tak w moim przekonaniu jest ok.



Quaki - 02 cze 2009 14:05
Dobra to moze3 ja cos napisze
1. EGT montuje sie przed turbosprezarka w miejscu gdzie schodza sie wszytskie kanaly taki zegra jest konieczny przy uturbianiu silnika wolnossacego dobra rada kup zegar z alarmem bo jak jezdzisz to nie patrzysz na zegar
2. Co do tego ze auto ma maly zakres obrotwo uzytecznych to turbina wstaje dosc dlugo bo jest duza a u gory masz juz pewnie bardzo ubogo i auto nie jedzie
Niestety co do turbiny to nie bylem w stanie nigdzie znalezc najmniejszej nawet wzmnianki o wykresach dla tej turbiny nie waidomo jakie ma parametry itp. itd. (cisenienem ktore usyzkuje w silniku diesla sie nie sugeruj bo w 1.9 tdi jest malenka turbina a pompuje w serji ponad jeden bar jest to zwiazane z sama budowa takich silnikow) wiec jej dopasowanie do silnika jest niestety niewiadomoma
3. wtryski od milenii trzeba szukac na ebayu
4. wspominales o pompie paliwa pamietaj ze nie tylko cisnienie paliwa jest wazne roznie waznym parametrem jest wydajnosc pompy paliwa zasadniczo sugerowalbym zakup pompy walbro 255 l/h dosc latwo to zmiescic w baku i nie tzreba za bardzo sie natrudzic zeby to wymienic
Co do komentarzy to coz nie dziw sie jesli chcesz uslyszec wow!! i przy okazji tak jak napisales zachwac swoje patenty to pokazujesz auto z wykresem z hamowni na 300kM i pare zdjec jak auto wyglada i wtedy mozesz sie spodziewac takiego odzewu ale jesli chcesz pokazac auto ludziom ktorzy maja przynajmniej metne pojecie o tuningu aut (tutaj mialem na mysli siebie zeby nie bylo ze kogos chcialem obrazic ) to licz sie z pytaniami i z ewentualna krytyka tego co zrobiles
Pozdrawiam
ps. w V-ce faktycznie najlepiej jest miec dwa czujniki po jednym na kolektor
ps.2 adriano niestety ten czujnik nie ma mozlwiosci podpiecia drogiej sondy zreszta zadko ktory ma ten moj mial i jest jeszcze jedna konstrukcja z lotnictwa ale to sa juz koszta



brii - 02 cze 2009 15:03

nadal nie odpisałes czy kute bebechy ...
Odpisał - nie są kute



motorzeszow - 02 cze 2009 16:03
a co powiecie na temat pompy ktora aktualnie mam amontowaną? dałem linka kilka postow wczesniej do niej, czy nie jest ona wystarcajaca?



Quaki - 02 cze 2009 16:44
obawiam sie ze wydajnosc tej pompy jest zdecydowanie za mala wprawdzie na podanej stronie nie ma takich danych ale jak poszukasz orginalu pierburga (a sadze ze ta jest slabsza od orginalu albo ma max takie same parametry) wiec wg roznych danych moga miec rozna wydajnosc rone zrodla podaja od 100-160l/h wiec za malo na uturbiony projekt obawiam sie
Pozdrawiam



motorzeszow - 02 cze 2009 19:02
pytanko takie czy wtryski od 1.8 v6 roznia sie czyms od wtryskow 2,5 chodiz glownie o ksztalt i sposob mocowania, bo mam stara listwe od 1.8V6 i sprobowal bym w niej cos pozeźbic i upchac do niej jakies lepsze wydajniejsze wtryski, i pytanie kolejne sa jakies katalogi lub po czym poznac jaką dany wtrysk ma wydajnosc?



radekkm - 03 cze 2009 6:40

wyjasnij jakich porad udzielisz, bo czytając cały temat widze że nie masz pojecia o niczym,popełniłes mase podstawowych błedów o wszystko sie pytasz a na dodatek pokazujesz fochy jak ci ktoś odpowie nie po twojej myśli
myślisz ze turbina od stara i rury + cooler to mega turbo projekt?? zejdź na ziemie
ps
nadal nie odpisałes czy kute bebechy ...


hopek jak jestes taki wielki w temacie to opowiedz nam o twoich doswiadczeniach,opisz swoje projekty i prosimy o udzielenie paru rad

motorzeszow wszystkie wtryski k-series sa identyczne z zewnatrz,roznia sie tylko wydajnoscia



mlody1921 - 03 cze 2009 8:57
Ja jestem ciekawy jak umocować wtryski od 200sx s14 2.0T, czy mocowanie tych wtrysków nadaje sie od innego auta ? czy wtryski bezpośrednio pasują, czy coś trzeba kombinować??



radekkm - 03 cze 2009 9:10
lukster jezdzi na wtryskach od nissana
wtryski sa troche wieksze,trzeba przetoczyc listwy i dorobic mocowania



lukster - 03 cze 2009 9:13
http://mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f= ... +injectors



Fiveopac - 03 cze 2009 10:37

http://mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=44984&hilit=nissan+injectors
łolaboga ale drutex a ja mialem wyrzuty sumienia ze troche objechalem pilnikiem swoje wtryski



motorzeszow - 03 cze 2009 10:48
pozostaje mi tylko znalezc wtryski od nismo,m dzis odtsawiam ja spoworotem do siebie na garaz, koniec jazdy dzieku bogu silnik jeszcze nie ucierpiał wiec lepiej zeby ni mu nie bylo, wyjedzie ponownie po zmianie wtryskow



Bogdan9999 - 03 cze 2009 11:44
Sprawdź czy wtryski od robe 2.2 turbo ci podejdą maja wydajność 330 cc i dostaniesz je w dobrych cenach.



Adriano_4G - 03 cze 2009 11:50

Sprawdź czy wtryski od robe 2.2 turbo ci podejdą maja wydajność 330 cc i dostaniesz je w dobrych cenach.
w probe są top feed'y więc nie podejdą



lukster - 03 cze 2009 12:21

łolaboga ale drutex diabelek a ja mialem wyrzuty sumienia ze troche objechalem pilnikiem swoje wtryski łoł
fakt, mod na 550cc to drut że hoho
Ale sama modyfikacja listwy pod wtryski nic szczególnego, więc się nie czepiaj



Fiveopac - 03 cze 2009 13:17

fakt, mod na 550cc to drut że hoho oczko
No ba najczulszym miejscem wtrysku po papierze sciernym to hardcore

motorzeszow nie kombinuj z większymi wtryskami, przynajmniej na poczatek . Kup FMU 12:1 i masz z glowy powiekszanie wtryskow i kupowanie elektroniki by wystroic auto. FMU zadba o obydwie rzeczy na raz a kostzuje 10% powyzszych.
Jesli przyjdzie ci ochota na wieksza moc, kupisz elektronike i wtryski. Zacznij od FMU 12:1 a konkretnie :

takie cos
lub takie cos

lub poszukaj na allegro lub w ogloszeniach na streetracing.pl lub innych forach. Koniecznie 12:1 !

Ten osobnik napewno ci pomoze w kwesti montazu w silniku K http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... le&u=12128



lukster - 03 cze 2009 13:56
ale należy pamiętać, że na seryjnych wtryskach z FMU 0,3bara to maxior

Widzisz motorzeszów jacy jesteśmy pomocni



Fiveopac - 03 cze 2009 14:06
Posprztalem topic, prosze trzymac sie tematu. Zmienilem takze temat na bardziej wymowny - osiągalny przez wyszukiwarke.


ale należy pamiętać, że na seryjnych wtryskach z FMU 0,3bara to maxior zeby
Eee tam, ja jezdzilem na 0,5 bara caly sezon na 17. letnich wtryskach i wszystko gralo pieknie. Do pol bara fmu daje rade z seryjnymi wtryskami.



radekkm - 03 cze 2009 14:07
czy klze bedzie latal na FMU i wtryskach nismo na 0.7 bara,AFR powiedzmy 11 i z moca w granicach 300 na silniku??


Do pol bara fmu daje rade z seryjnymi wtryskami.
wlasnie tez juz gdzies czytalem o kl turbo na 0.5 bara seryjne wtryski i FMU

wniosek :
wtryski millenii powinny dac rade na 0,7 + FMU



Fiveopac - 03 cze 2009 14:11

a co sadzicie o zestawie 0.5 bara wtryski millenii + FMU pytajnik
Jakie sa seryjnie wtryski w millenii a jakie w klze? musialbys dobrac nizsze ratio w fmu np 10:1 lub 8:1 i nie widze probllemu poza tym ze bys przelewal silnik ponizej doladowania.



lukster - 03 cze 2009 16:21

Eee tam, ja jezdzilem na 0,5 bara caly sezon na 17. letnich wtryskach i wszystko gralo pieknie. Do pol bara fmu daje rade z seryjnymi wtryskami.

wlasnie tez juz gdzies czytalem o kl turbo na 0.5 bara seryjne wtryski i FMU

No to powodzenia w przypadku KL, czy KLZE
Rozumiem że między B6T a K-series można postawić znak "=" ?
A jeszcze rok, dwa lata temu wszyscy twierdzili że k-seria nie do zaturbienia bo zaraz wybuchnie. Dziś fmu, serjne wtryski, 0,5bara i heja !



Fiveopac - 03 cze 2009 16:40
No to powodzenia w przypadku KL, czy KLZE
Rozumiem że między B6T a K-series można postawić znak "=" ? zeby



lukster - 03 cze 2009 16:58

Imputujesz ze K sa gorsze? diabelek
Dobrze wiesz, że nie o to chodzi Inne konstrukcje i tyle.
Nie znam żadnego jeżdżącego projektu KL 7,5psi na fmu. Znam natomiast parę "wybuchniętych"
Mądrale zza oceanu nie dmuchają więcej niż 5psi, powyżej tylko MS i większe wtryski.
Teoria często mija się z praktyką.

a widzisz jak obrodzilo w tym roku.... nawet na seryjnych wtryskach i fmu oczko
Ja piszę o 2,5 ty odnosisz się do 1,8 walker_1, widać jest różnica między tymi setupami albo walker ma sporo szczęścia



brii - 03 cze 2009 17:05
Ja bym nawet nie próbował myslał o 0,7bara na seryjnych korbach - naprawdę strach się bać o te patyczki...



motorzeszow - 03 cze 2009 18:29
poluje na wtryski od milleni wiec chcial bym je widziec u siebie, mogli byscie mi dokladniej opisac zasade dzialania tego FMU i jakie bedzie potrzebne przy wtryskach od milleni?? wyglada mi to jak regulator cisnienia paliwa ale dokladnie nie znam jego zasady dzialania.... wybaczcie naprawde teraz podoba mi sie, duuuuzo idzie si edowiedziec no i postepy ida do przodu autko odstawilem poluje na wytryski



lukster - 03 cze 2009 18:35
Na wtryskach z millenii daje się 10:1 bo na 12:1 strasznie zalewa na wolnych obrotach. FMU działa tak że wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania FMU podnosi ciśnienie paliwa na listwie.



radekkm - 03 cze 2009 19:09
cos o wtryskach
http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.php?f=19&t=67129



Fiveopac - 03 cze 2009 19:35

FMU działa tak że wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania FMU podnosi ciśnienie paliwa na listwie.
I dlatego własnie fmu 10:1 oraz 12:1 na wtryskach od millenii bedą zalewaly dokaldnie tak samo jako ze na podcisnieniu nie ingerują w cisnienie na listwie



radekkm - 03 cze 2009 20:15
z tego wynika ze FMU wpinany jest w powrot za seryjnym regulatorem,ktory przy pelnym doladowaniu jest otwarty na maxa z racji wysokiego cisnienia w kolektorze



hopek - 03 cze 2009 20:18

hopek jak jestes taki wielki w temacie to opowiedz nam o twoich doswiadczeniach,opisz swoje projekty i prosimy o udzielenie paru rad
po pierwsze panie radku czytaj ze zrozumieniem i jak nie pytam ciebie to nie odpisuj , oki?? a po drugie to autor oferował pomoc wiec dlatego pytałem
koniec ot



motorzeszow - 03 cze 2009 20:19
panowie a co sadzicie o sposobie pana Grabowskiego?? dodatkowe wtryski w kolektorze? czujnik cisnieniowy, emulator lpg na sondy do tego, i jakis sposob na podawanie przez emulator zuborzonej mieszanki do kompotera, np przez zastosowanie slabszego sygnalu na przewodzie z emulaotra, za pomoca renzystora?? widze mnóstwo prokejktów z pełnym zadowoleniem po wykonaniu tej czynnosci, przy sofcie to w zupelnosci wystarcza.



radekkm - 03 cze 2009 21:03
chyba piwo jezdzil na takim setupie,troche narzekal na brak mocy
moze czas na kompendium wiedzy o uturbianiu serii K



Fiveopac - 03 cze 2009 21:12

panowie a co sadzicie o sposobie pana Grabowskiego??
Dla mnie drut straszny z cała masą słabych ogniw w ukladance, ktora moze i powinna byc duzo prostsza. No i skazanie z gory na doladowanie 0,5 bara.

hopek prosilem o nierobienie OT nie dotarło? Uwagi do Radka mogles skierowac na PW!



motorzeszow - 03 cze 2009 22:21
no tak fakt faktem mocy na tym nie przybedzie ale przynajmniej przy doladowaniu zedu 0,5 dawka paliwa jest odpowidnia i wskazania EGT sa w miare dobre, no i nie ma tyle zabawy w strojenia ktore nie sa moja mocna stroną niestety, bo nadal wkladajac wieksze wtryski bez ingerencji w kompa nic mi to nie da bo kompoter bedzie wiedzial ze paliwa jest za duzo i automatycznie bedzie skracal czas wtrysku, aha i jeszcze jedno, powiedzcie mi czy to ze wywalone zostaly wszystkie podcisnienia z kolektora to dobra sprawa?? bo tak wlasnie jest u mnie a teraz cos wyszytalem ze gdzies tam jest ten map sensor, mozecie mi powiedziec co to takiego i gdzie sie znajduje i czy jest potrzebny?? tzn jak najwiecej info na jego temat.... u mnie zostaly wyrzucone klapki wewnatrz koektora, i nie ma zadnych wezykow podcisnieniowych oraz tych czujnikow.



Adaś - 04 cze 2009 6:09

tzn jak najwiecej info na jego temat.... u mnie zostaly wyrzucone klapki wewnatrz koektora, i nie ma zadnych wezykow podcisnieniowych oraz tych czujnikow.
Tzn. pozbyłeś się systemu VRIS ?



lukster - 04 cze 2009 6:19

Tzn. pozbyłeś się systemu VRIS ?
I prawidłowo



brii - 04 cze 2009 6:30

Tzn. pozbyłeś się systemu VRIS ?
Przy turbo i tak nie jest potrzebny.



radekkm - 04 cze 2009 10:30

Tzn. pozbyłeś się systemu VRIS ?
Przy turbo i tak nie jest potrzebny.



walker_1 - 04 cze 2009 10:48
Ja tam u siebie v-risów nie ruszałem ale tak jak piszą koledzy to chyba bez znaczenia



motorzeszow - 04 cze 2009 10:51
podjolem wstepna decyzje, bede probowal sposobu pana Grabowskiego, zobaczymy jakie beda wskazania EGT i AFR. mysle ze 4 dodatkowe wtryski wystarcza, gdyz do doladowanie zedu 0,3 bara potrzebna sa dwa. aha no ale te V-risy maja jakies czujniki ktore podpina sie do instalacji, ja mam wszystko wyodpinane i zlikwidowane, czy to nie wpływa w jakims złym stopniu na dzialanie ECU?



Fiveopac - 04 cze 2009 10:58
Gratuluje wyboru najgorszej opcji ze wszystkich mozliwych



radekkm - 04 cze 2009 11:03

bede probowal sposobu pana Grabowskiego
chyba taniej i prosciej uzyc fmu na seryjnych wtryskach do 0.3 bara i cieszyc sie moca w granicach 200km (jesli to kl)


ha no ale te V-risy maja jakies czujniki ktore podpina sie do instalacji, ja mam wszystko wyodpinane i zlikwidowane, czy to nie wpływa w jakims złym stopniu na dzialanie ECU?

napewno masz blad vris w ecu,na ogol jak cos zmieniasz na seryjnym ecu usuwasz mechanike a elektryka zawsze zostaje podpieta by uniknac bledow ECU
usunac V-risy znaczy zostawic otwarte caly czas lub usunac przepustnice calkiem a nie wypiac tylko wtyczki i podcisnienia bo przepustnice beda calyczas zamkniete co powoduje mniejsza pojemnosc kolektora ssacego = mniej powietrza = mniej mocy


Ja tam u siebie v-risów nie ruszałem ale tak jak piszą koledzy to chyba bez znaczenia

ma znaczenie jesli masz turbo ktore dmucha max doladowaniem przed otwarciem sie v-risow



motorzeszow - 04 cze 2009 11:03
uzasadnij swoja wypowiedz?? z tego co sie orietuje mnóstwo auto na tym jezdzi i sa zadowoleni, a twoj powod to co? ze brzydko wyglada? opis dokladniej dlacego tak myslisz bo jak narazie napisales e to drut i tyle, nie uzasadnia to niczego. klapki ze srodka sa usuniete, problem w tym ze nie podpiolem samych czujnikow, ale dzis sie tym zajmę



radekkm - 04 cze 2009 11:09
ja znam uzasadnienie - kali wielki fucking tuner uzywa tej metody wiec jest do



motorzeszow - 04 cze 2009 11:13
ale tak szczerze, naprawde to sie nei sprawdza?? czy tylko to kwestia złego wygladu no i troche amatorskiego rozwiaania? bo sposob sam w sobie jest prosty i np mnie nic by to nie kosztowało oprocz kilku godin pracy, sposob wydaje sie prosty a wiec i wad nie powinien miec zbyt wiele, domyslam sie tylko ze moze byc problem z prawidlowym wyieszaniem sie mieszanki ale im dalej od przepustnicy tym lepiej a ja akorat mam mozliwosc zamontowania tego dosc daleko przepustnicy.



radekkm - 04 cze 2009 11:15
zastanow sie czy paliwo rozleje sie rowno po cylindrach ,jak na ktoryms z nich bedzie zbyt ubogo silnik powie


uzyc fmu na seryjnych wtryskach do 0.3 bara i cieszyc sie moca w granicach 200km

male koszta i max godzina dlubania z przerwa na drozdzowke szluga i siusiu



mlody1921 - 04 cze 2009 11:26
Nasuwa mi sie na jezyk stwierdzenie, ze skoro wszystkie projekty turbo Kaliego sie rozsypały to chyba nie nalezy brać z niego przykładu.

Jest kolega na forum co do mx6 Kl podłączył kompresor eaton, on ma u siebie taką listwę możesz z nim pogadać.

Ale mi sie wydaje ze lepiej zakup inne wtryski załóż Fmu, może wieksze koszta ale przynajmniej będziesz miał wieksza pewność ze silnik jeździ jak należy.

Tak mi sie wydaje



Fiveopac - 04 cze 2009 11:32
Dlatego ze po to masz wtryski blisko w glowicy przy kazdym cylindrze aby dawka byla precyzyjna , natychmiastowa i taka sama dla kazdego garnka a nie wrzucasz 50 cm dalej dwa wtryski w nadziei ze kazdy cylinder dostanie taka sama dawke a paliwo dobrze zmiesza sie z powietrzem. Do tego kolejna listwa paliwowa, jakies czujniki cisnieniowe i inne druciarskie "patenty".
Masz wymienione dwa sposoby na ogarniecie twojego problemu a wyskakujesz z trzecim najbardziej zawodnym ktory nawet nikomu by przez mysl nie przeszedl ze w roku 200x ktokolwiek jeszce tak uturbia auta... rob jak chcesz. Twoj cyrk twoje małpy.



lukster - 04 cze 2009 11:32
true!



piwo - 04 cze 2009 12:19
ja mialem dodatkowe wtryski u siebie w kolektorze i powiem ze to szit nieszamowity.noie polecam.zaloz wieksze wtryski io tyle.czy to takie trudne.500zl moze kosztuja a problem rozwiazany bedzie.do tewgo swinka i daj komus do strojenia auto.lacznie moze dwa kafle wyjdzie.jak nie masz wez kredyt i po klopocie.



Pit - 04 cze 2009 12:49

kali wielki fucking tuner
Na tym forum staramy się nie obrażać nikogo, a już szczególne, jak obrażany jest kumplem admina



motorzeszow - 04 cze 2009 13:13
czyli jednak odpada, no dobra, gdzie dopasc FMU?? czy gdzies na polskich aukcjach jest mozliwosc tego kupienia?? mozliwosc jest taka, wtryski od milleni i FMU 10:1



Pit - 04 cze 2009 13:28

czyli jednak odpada, no dobra, gdzie dopasc FMU??
Nawet nie staraj się szukać w PL. Wklep w Ebay'a USA lub Wielka Brytania hasło FMU. Wyskoczy Ci 535761253 ofert.



motorzeszow - 04 cze 2009 13:32
a cos o tych FMU wlasniej konstrukcji Grabowskiego?? od 1:1 do 12:1 czy jakos tak oferuje. wie ktos cos o tym?



Pit - 04 cze 2009 13:56
O FMU made by Grabowski nie słyszałem, ale patrząc na jego autorskie systemy wtrysku podtlenku azotu, odpuściłbym to nazwisko.



motorzeszow - 04 cze 2009 18:22
filmik ktory udalo mi sie dopasc, tak mniej wiecej to chodzilo bez zadnego strojenia i na ubogiej dawce, dobrze ze nie bylo wiecej potycek bo silnik pewnie dlugo by nie wytrzymal, aktualnie autko odstawione, i w poszukiwaniu wtryskow oto filmik http://w895.wrzuta.pl/film/0Wkdtiz6gT6/mov01392 Eclipse turbo dosc ladny exemplarz ze sporym coolerem wyglada naprawde groznie I kolejne pytanie, ma gosc millenie ale z silnikiem 2,0 V6 czy te wtryski sa odpowidenia czy musza byc z tej wersji 2,5 Napiszcie mi wogole z jakiej dokladnie wersji silnikowej musza byc te wtryski.



Kanies - 04 cze 2009 19:24
Wtryski musza byc od millera czyli 2,3 16V jak sie nie myle:P



Pit - 04 cze 2009 19:26

2,3 16V
24V



lukster - 04 cze 2009 20:17
o wtryski pytaj wieśka z dębicy



SpooN - 04 cze 2009 21:29

o wtryski pytaj wieśka z dębicy

czyli pytaj SpooN-a bo jest tam 3 razy w tygodniu

dokładnie wtryski z - Xedos 9/Millenia 2.3i V6 24V Miller Cycle Engine


Eclipse turbo dosc ladny exemplarz ze sporym coolerem wyglada naprawde groznie

Niestety ten Eclipse nie jedzie, a jest to czysta seria, 100 km/h robi w oklicach 8 sekund



motorzeszow - 04 cze 2009 21:37
panie SpooN jak widze narazie to krytyke siejesz na prawo i lewo, a z tego co si edowiedzialem w rzeszowie i co ludie mowia to lubisz miec pan wszytko najlepsze ;] dlaczego ty nie pokazesz jak lata twoja fura bo z tego co slyszalem to daje siwizną na kilometry ;] czekam na projekt KL bi turbo o ktory opowiadales mi ostatnio, poradze sobie juz sam bez twojej pomocy... po wyscigu na sikorskiego nie chciales pomoc w zestrojeniu wrecz przeciwnie, wysmiales i nie wiadomo gdzie zanikles, a sam jedzisz jakims peugotem z pourywanymi klamkami.... jak wyjedzie twoje biturbo, o ile wogole wyjedzie to ciekaw jestem czy bedzie wszytko na igle odrau zgrane na 2 dzien po wyjezdzie, tak jak byla moja mazda. przepraszam za off Topic ale nie wytrzymuje juz powoli tych komentow, eclips nie jechal..... itp poprostu mnie nerwa roznosi znalazl sie znawca ktory jak narazie jezdzi trupem. wrrrrrrrrr koncze na dzis bo nie chce dostac bana na forum ehhh Pozdro



SpooN - 04 cze 2009 23:00
kolego dla Twojej wiadomosci jak Ja jezdziłem po Rzeszowie KL-em to Ty jeszcze bawiłes sie w piaskownicy i nie wiedziałes co to jest Mazda Mx-3. Po drugie niestety ten Eclipse nie jedzie, albo inaczej jedzie gorzej niz Astra, którą ledwo objechałeś, a opowieśći krążą, że Twój EmiX miał objeżdzać E46 M-Power co chyba nigdy nie nastąpi. Co do dawania siwizną mojego EmiX-a to przyznaje się bez bicia, że tak było i moge Ci nawet w tajemnicy powiedzieć, iż pukała panewka. Niestety juz tak nie jest a samochód ma nowy silnik

P.S. Peugeota bez klamek tez czasem trzeba umyć nie każdy ma okazję powozić się takim super furem jak Twój.

P.S.2. Forum widzę skrywa dla Ciebie duże tajemnice jeszcze, dlatego nie wiesz czym jeżdze. Pomogę Ci się troszkę wyedukować.









P.S.3. Niestety różni Nas to, że Ja już przeżyłem młodzieńczy wiek w, którym chciałem być najszybszy nieważne jakim drutem. Teraz wolę zrobić wszystko dokładnie.

P.S.4. Pamiętaj nie unoś się tak szybko, bo jeszcze nie raz w życiu usłyszysz kryteczne słowa, a jak wiesz złość piękności szkodzi. Co do uciekania z Sikorskiego skąd wiesz co mówiłem oprócz tego, że stwierdziłem, że nie jedzie jak powinna i tego, że korby z tłokami mogą powiedzieć <papa>. No tak masz swoich szpiegów co donoszą

Five, Pit przepraszam za OT, ale... motorzeszow jak chcesz obrażaj się dalej, lecz Ja wiecej w dyskusje się nie mieszam i obiecuję tu nie wypowiadać. Życzę jak najlepiej w poskładaniu projektu do końca



motorzeszow - 05 cze 2009 11:11
dzikuje za pomocną dłon jaką od Ciebie uzystałem.... ehh, wybacz ale nie kazdemu udaje sie za pierwszym razem tak jak tobie, widocznie nie jestem takim geniuszem, ale cieszy mnie to ze jest to moj pierwszy projekt i udalo mi sie to wszystko poskladac do kupy i uruchomic, nie kazdy potrafi wszytko ogarnąc bo o niektorych zeczach faktycznie nei wiem i nie wiedziałem ale ty w niczym mi nie pomogles wrecz odwrotnie, naszczescie sa na tym forum ludzie ktorzy potrafia cos pomoc, dla ciebie wazne tylko jest to ze auto w 2 dzien po wyjechaniu z garazu nie jedzie..... posmiales sie z kolegami, wyszydziłes... dziekuje wystarczy tej pomocy z twojej strony... poradze sobie, przynajmniej teraz wiem co zrobilem zle i w jakim kierunku dazyc.... pozdrawiam



motorzeszow - 05 cze 2009 21:27
koniec OT, mam nastepujace pytanie jakie FMU bedzie mi potrzebne przy wtryskach od milleni 280cc? dalej 1:12 czy moze jakies inne?



lukster - 06 cze 2009 11:07
Jeśli dasz wtryski od millenii użyj 10:1. Kup też regulator ciśnienia paliwa, będziesz mógł bazowym ciśnieniem korygować nieznacznie AFR



motorzeszow - 06 cze 2009 14:41
ale regulator kupic oryginalny?? bo aktualnie mam taki z manometrem ktorym moge regulowac cisnienie na listwie



piwo - 06 cze 2009 14:49
ale nie f1z?



motorzeszow - 06 cze 2009 14:56
tzn?? nie rozumiem? uniwersalne regulatory tez maja jakeis oznaczenia? aha i mam takie pytanko, ogladam duzo innych projektow i patrze w ktorych miejscach umiejsowiony jest przeplywomierz?? czy powienien on isc na rurce ssacej od turbiny na tej na ktorej nie ma cisnienia czy na tej w ktorej jest juz cisnienie turbiny?? czy to jest bez roznicy?



Raflo - 08 cze 2009 23:13

tzn?? nie rozumiem? uniwersalne regulatory tez maja jakeis oznaczenia? aha i mam takie pytanko, ogladam duzo innych projektow i patrze w ktorych miejscach umiejsowiony jest przeplywomierz?? czy powienien on isc na rurce ssacej od turbiny na tej na ktorej nie ma cisnienia czy na tej w ktorej jest juz cisnienie turbiny?? czy to jest bez roznicy?

Jak sie dowiem napisze ci jak to ma byc zamontowane pozdro i wielkie gratki za projekt



somerandom - 10 cze 2009 9:42

Niestety ten Eclipse nie jedzie, a jest to czysta seria, 100 km/h robi w oklicach 8 sekund język

Haha SpooN co ty za glupoty opowiadasz? Jaką ty masz wiedze na temat tego auta obecnie? Nie obrazaj ludzi bo zle na tym wyjdziesz.



motorzeszow - 10 cze 2009 9:47
wedlug niego seryjna astra robi kreci 14 na cwiartke tak jak ta z filmiku



pawelMX6 - 10 cze 2009 12:08
motorzeszow, tak jak pisałem Tobie - wtryski można przytargać z US. Są akurat na sprzedaż. 170$ z wysyłką USPS bezpośrednio do Ciebie.



hopek - 10 cze 2009 14:53

Haha SpooN co ty za glupoty opowiadasz? Jaką ty masz wiedze na temat tego auta obecnie? Nie obrazaj ludzi bo zle na tym wyjdziesz.
motorzeszow załozyłeś drugie konto zeby dogryzać SPOONowi



SpooN - 10 cze 2009 14:58

SpooN napisał:
Niestety ten Eclipse nie jedzie, a jest to czysta seria, 100 km/h robi w oklicach 8 sekund język

Haha SpooN co ty za glupoty opowiadasz? Jaką ty masz wiedze na temat tego auta obecnie? Nie obrazaj ludzi bo zle na tym wyjdziesz.



wedlug niego seryjna astra robi kreci 14 na cwiartke tak jak ta z filmiku

każdy wie swoje bawcie się swoimi szybkimi bolidami. Ja się juz w to nie mieszam


motorzeszow załozyłeś drugie konto zeby dogryzać SPOONowi




Fiveopac - 10 cze 2009 17:58
Jeszcze jeden Ot i zamykam temat. Jesli chcecie sobie pogrozic to macie PW. Zrozumiano? Wracac do tematu.



lukster - 24 cze 2009 17:43
http://www.racingforum.pl/Fmu-t67202.html
Może cię to zainteresuje



Fiveopac - 24 cze 2009 18:05
Albo to http://mx-5.pl/viewtopic.php?t=2720



motorzeszow - 24 cze 2009 20:49
no dzieki wielkie napewo skorzystam



Raflo - 05 lip 2009 0:03
elo jak tam prace nad madzia ruszylo cos od naszego ostaniego spotkanaka pozdro



motorzeszow - 05 lip 2009 19:21
wciaz czekam na FMU wiec narazie stoje w miejscu niestety



People_Hate_Me - 23 lip 2009 11:59
czy przypadkiem to nie jest Twoj samochód?
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9345445



chmooreck - 23 lip 2009 12:06
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=79290



People_Hate_Me - 23 lip 2009 12:32
chmooreck oooops nie zaglądam do działu sprzedam wiec sorka...



tomi323f - 03 lis 2009 22:40
mam pytanko a mianowicie montując turbo w kolektorze dolotowym powstaje zamiast podciśnienia ciśnienie. więc jak wygląda teraz sprawa z servem hamulca?? w mx3 albo mx6 jak jest to rozwiązane??



PLaster - 03 lis 2009 23:20

mam pytanko a mianowicie montując turbo w kolektorze dolotowym powstaje zamiast podciśnienia ciśnienie. więc jak wygląda teraz sprawa z servem hamulca?? w mx3 albo mx6 jak jest to rozwiązane??
ale o co chodzi?



Fiveopac - 03 lis 2009 23:54

zamiast podciśnienia ciśnienie.
chyba nadcisnienie

więc jak wygląda teraz sprawa z servem hamulca?? w mx3 albo mx6 jak jest to rozwiązane??
Sekretny azjatycko-europejsko-amerykanski patent o nazwie zaworek jednokierunkowy na wezyku do serwo :p



Pit - 04 lis 2009 7:03

Sekretny azjatycko-europejsko-amerykanski patent o nazwie zaworek jednokierunkowy na wezyku do serwo :p
No nie zawsze. FD takowego nie ma na przykład.



Fiveopac - 04 lis 2009 7:17

No nie zawsze. FD takowego nie ma na przykład.
Musi miec. Twoj nei ma bo masz wąż ogrodowy i dlatego hamulce ci nie odbijaja



Pit - 04 lis 2009 7:45

Musi miec
Nie musi. Nie kłóć mi się tutaj, szukając przyczyny nieodbijających brakesów zlustrowałem temat. Może w servo lub kolektorze jest owa zastawka, nie wiem. Na bank nie ma jej na wężu.







Fiveopac - 04 lis 2009 8:11

Na bank nie ma jej na wężu.
Juz ci tlumaczylem - węzę ogrodowe, nei posiadaja zaworkow/zastawek Pan w castoramie takze



Pit - 04 lis 2009 8:21

Juz ci tlumaczylem - węzę ogrodowe, nei posiadaja zaworkow/zastawek Pan w castoramie takze
Nie jest ogrodowy, tylko do LPG To ja Ci dam oryginał, a Ty mi z niego wyjmiesz zastawkę i okażesz



lukster - 04 lis 2009 8:24
Może w końcu założysz topic o swoim złomie zamiast bałaganić w temacie kolegi motorzeszow ? Gdzie jest moderator tego działu ?!




Pit - 04 lis 2009 8:37

Może w końcu założysz topic o swoim złomie zamiast bałaganić w temacie kolegi motorzeszow ? Gdzie jest moderator tego działu ?!
Wszystko w swoim czasie mein Fuhrer już nawet nad tym myślę



mlody1921 - 14 lis 2009 15:47
Widze że kolega motorzeszów porzucił projekt v6 turbo, to ja skorzystam z tematu.

Posiadam wtryski od Milleni i pompe walbro 255, czy regulator ciśnienia paliwa i FMU 10:1 podołaja doładowaniu 0,5 bara?

Jeżeli tak czy nie obiło wam sie o uszy czy ktoś ma do sprzedania FMU 10:1 albo Regulowane FMU i jakiej firmy regulator ciśnienia paliwa jest dobry w stosunku cena/jakość?



lukster - 14 lis 2009 16:21
kup regulator bo na wolnych i w podciśnieniu będzie przelana. Ja miałem Autogauge, podróbkę sarda i w sumie był oki.



hopek - 14 lis 2009 17:19

czy regulator ciśnienia paliwa i FMU 10:1 podołaja doładowaniu 0,5 bara?
a sam FMU nie wystarczy?? musi byc jeszcze regulator ciśnienia dodatkowy(zamiast seryjnego)



lukster - 14 lis 2009 17:33
przy wtryskach z millera badzie zalewał, przy nominalnym ciśnieniu na listwie - 3bar



mlody1921 - 14 lis 2009 17:43
Lukster możesz wrzucić linka tego regulatora

A gdzie dostane FMU10:1 bo niemam za bardzo dojścia do nikogo w USA



lukster - 14 lis 2009 17:59
nie wiem czy to autogauge ale wyglada tak samo, tak jak mówiłem podróbka sard

http://allegro.pl/item805465702_sportow ... uning.html

A takich unikać jak ognia

http://allegro.pl/item791579558_regulat ... uning.html



mlody1921 - 14 lis 2009 18:09
a jak sie ma sprawa wyregulowania ciśnienia doładowania przez MBC da sie wyregulowac np. na 0,3 albo 0,5 bara??



lukster - 14 lis 2009 18:21
po to jest mbc, krecisz srubka i ustawiasz tyle ile ma byc



mlody1921 - 14 lis 2009 20:25
A jak sie maja ceny EBC ?

Quaki kiedys pisal coś o zrobieniu EBC ale nie wiem czy doszło do skutku



piwo - 14 lis 2009 20:52
mbc nie mozna zjechac mniej niz ustawiony jest west gate bez mbc.wiec te 0,2 moze byc nie do osiagniecia.



mlody1921 - 14 lis 2009 20:57
Czyli wtedy trzeba by zmieniać West gata ?



piwo - 14 lis 2009 21:02
no z tego co ja wiem chyba tak ale moze ja sie myle.luksereczku luksereczku powiedz przecie czy trzeba zmieniac west gate na tym swiecie?



mlody1921 - 14 lis 2009 21:13
Eno nie śmiejta sie z biednego początkującego



People_Hate_Me - 15 lis 2009 11:06
mlody1921 najlepiej jak załatwisz sobie jakiś pożadny komp. bo na FMU może Ci ostro zalewać. najlepiej jakiegos Standalone (ale niestety one juz kosztuja. ale w przypadku turbo lepiej zapłacic wiecej i nie miec problemów) co do EBC to sa fajniejsze ale drozsze cyba ostatnio Fhurer sciagał sobie ?



lukster - 15 lis 2009 11:19
na wiosnę ściągnę, na razie nie ma ciśnienia
Z tym że, jeśli masz megasquirta to przejście na ebc to 30-50 dolców. Jeśli chcesz mieć EBC na seryjnym ecu bez obsługi zaworka to musisz kupić cały zestaw, a to już poważniejsze koszta

http://www.boostcontrollerstore.com/con ... -p-34.html



Quaki - 15 lis 2009 11:27
w zaleznosci od rodzaju wastegate i sterowania przez EBC tez nie zjedziesz ponizej fabrycznej wartosci
(moj EBC juz dojrzal do wykonanania projektu z prawdziwego zdarzenia i bedzie on robiony jako nastepny czyli icze ze w ciagu tygodnia dwoch) jesli chcesz zejsc z dolawowaniem to jak masz taka mozlwiosc to wymien sprezynke w akuratorze albo poprostu wymien akurator albo zastosuj zewnetrznt wastegate
Pozdrawiam



piwo - 15 lis 2009 11:46
lukster te ustrojstwo z linku ma mozliwosc liniowej zmiany boosta wraz z obrotami?czyli cisnienie 0,3 przy 3 tys 0,4 przy 4 tys, 0,5 przy 5 tys, 0,6 przy 6 tys, 0,7 przy 7 tys ? czy tylko 0,6 dla jednej mapy lub 0,9 dla innej mapy.i druga sprawa co tam takeigo jest ze to takie drogie.



People_Hate_Me - 15 lis 2009 11:49
takie drogie pewnie dlatego ze to GReddy



lukster - 15 lis 2009 11:54
nie wnikałem nigdy, musiałbyś poczytać opis. Wrzuciłem greddyego ale inne apexi itp wcale nie tańsze



People_Hate_Me - 15 lis 2009 11:54
lukster wiesz apexi tez całkiem niezły sprzet robia



piwo - 15 lis 2009 12:01
ale w kompelcie jest juz elektorozawor?w sumie sam elektorzawor starczy bo ecumaster ma wyjscie pwm do regulacji czastotliwoscia.ma ktos linka do samego elektorzaworu bez kontorlera?



Quaki - 15 lis 2009 12:03
Piwo urzadeznie wcale nie jest jakos strasznie drogie wez pod uwage ze razem z tym urzadezniem dostajesz map sensor i zaowrek sterujacy a samo to juz jest 250zl (map 100 i zaworek 150)
urzdaenie nie ma liniowego odniesienia do obrotow ani tez zmiany ciseninia na poszcegolnych biegach jest to najprostsza wersja boost controllera ktora utrzymuje wartosc boost na najblizszym mozlwiym poziomie do wartosci zadanej
Pozdrawiam
ps jakby ktos mial chec poczytac o tym urzdaenie to mozna sobie poczytac tutaj:
http://www.alamomotorsports.com/greddy/ ... _SPEC2.pdf



mlody1921 - 15 lis 2009 12:04
Quaki a jakie bedą koszty wytworzenia + twoja marża i jak testowałeś już na swoim probku to urządzonko ?

Lukster a jak z MS-em zakup wysterowanie dużo kosztów pochłonęło?

Na start myślałem pośmigać na FMU a z chwilą oszczędzania pomyśleć o MS albo może jakiś Ecumaster, nic szybko i na siłe.

People_Hate_Me tak jak lukster pisał można wtedy wysterować ciśnienie na regulatorze więc 0,3-0,4 bara na start do osiągnięcia, a w czasie zabawy można by coś powalczyć na sekwencji która jeszcze siedzi w aucie



piwo - 15 lis 2009 12:06
to ja powiem tak.ecuamster det 2 kosztuje 400zl i mozliwe jest stworzenie mapy jaka sie chce dla takiego zaworka.czyli jak piszesz map sensor 100 zaworek 150 i ecuamster 400 masz 650zl i masz pelna kontrole w obrotach silnika.



People_Hate_Me - 15 lis 2009 12:09
mlody1921 MBC do bodajrze 0.8 bardzo fajnie działa :-) jak sie daje wiecej to juz mocny pik jest (jezeli cos pochrzaniłem to mnie poprawcie)
jezeli dobrze pamietam to sam zakup MS'a to jest cos koło 300 do 500 $ plus wystrojenie



piwo - 15 lis 2009 12:20
no wlasnie z tym mbc nie jest tak rozowo.cisnienie skacze nawet o 0,1 bara w ta czy we wta.pojwia sie fala taka.znaczy na sprezynie w mbc powinien byc amortyzaotor jakis,taki tlumik drgan heheheheh.poza tym pojawia sie pik i to w nie fajnym miejscu, bo przy jakichs 3500 u mnie.powoduje to ze moment silnika mocno rosnie przez co i wtryski tzra wieksze i skrzynia narazona na przeciazenia.nic milego.



People_Hate_Me - 15 lis 2009 12:25
piwo no własnie. o tym mowie. EBC jest bezpieczniejsze bo nie ma pik'u i trzyma stałe zadane doładowanie.



mlody1921 - 15 lis 2009 12:47
Dlatego poczekamy co Quaki zrobi potestuje i ile bedzie $ wołał



Quaki - 15 lis 2009 13:00
Piwo oficjalnie nowy dect2 kosztuje 500zl (cena od dystrybutora) do tego dolicz wspomniane 250zl na zawor i map sensor i czas jaki stracisz robiac mape i nie wiem czy ci sie bedzie oplacalo pomijam juz fakt ze ecumaster nie pokazuje cisnienia w czasie rzeczywsitym (nie ma zadnego lcd ) wiec dolicz jeszcze wskanik boost (na tle dokladny zebys widzial zmiany w boost (bo jak kupisz najtanszy AG to bedziesz widzial cos ale na pewno nie boost) i okaze sie ze za calosc zaplacisz tyle co za boost controller greddy ktory bez problemu ustawisz podlaczysz itp itd
Pozdrawiam
ps. co do kosztow sie nie wypowiadam bo poprostu nie wiem jak skoncze to bede mogl pwoiedziec



mlody1921 - 16 lis 2009 16:38
Panowie mam takie laickie pytanie o zasade działania ukladu paliwowego...

Seria..
Mamy listwe wtryskową i na początku mamy regulator ciśnienia mała gruszeczka i do niej doprowadzony jest wężyk z paliwem, pompa ładuje 3 bary,

Modyfikacja

Listwa wtryskowa z wtryskami od milleni, wywalamy regulator i wkładamy przykadowo Auto gauga, sarda albo inny i do tego pompa paliwa walbro i na regulatorze ustawiamy ciśnienie paliwa czy takie zapiecie niemoże być?? do czego nam tutaj jeszcze FMU

Wogóle co daje ten regulator na listwie, jak bym chciał teraz do seri włożyć regulator i pompe walbro i ustawić ciśnienie 3 bary, to farbyczny regulator zostaje czy idzie w śmietnik



piwo - 16 lis 2009 16:58
na fabrycznym regulatorze nie mozesz sobie ustawic cisnienia paliwa.ten np auto gauge ustawiasz sobie na wolnych obrotach 3 bary i przy doladowaniu 0,5 bara bedziesz mial cisnienie 3,5 bara paliwa na listwie.a wiec regulator typu auto gauge wstawiasz zamiast fabrycznego.i nie ma sensu dawac szeregowo regulatora seryjnego z regulatorem auto gauge bo wtedy nie moglbys zjechac cisnieniem paliwa nizej niz cisnienie ustawione na regulatorze fabrycznym.a fmu szczerze nigdy nie wiedzialem do czego sluzy.wiec moze w koncu sie i ja dowiem.a moze juz wiedzialem i zapomnialem?zapomnialem.



hopek - 16 lis 2009 18:53
wystarczy wpisać w googlach haslo i samo znajdzie
http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2520



piwo - 16 lis 2009 19:01
jednym slowem seryjny regulator paliwa zwieksza cisnienie wraz ze wzrostem podcisnienia, a fmu zwieksza cisnienie paliwa wraz ze wzrostem cisnienia doladowania.wiec krotko mowicac ten regulator auto gauge to tez fmu bo cisnienie paliwa zwieksza sie wraz ze wzrostem cisnienia doladowania.



hopek - 16 lis 2009 19:38
FMU blokuje odpływ paliwa, im więsze doladowanie tym bardziej blokuje



radekkm - 16 lis 2009 21:08
w przypadku podmiany wtryskow na wieksze wpinamy regulator sarda obnizajac cisnienie bazowe tak by nie przelewal na wolnych w za nim FMU by pilnowalo cisnienie pod boostem

takie tymczasowe rozwiazanie ktore i tak w koncu zostaje zastapione megasquirtem



mlody1921 - 16 lis 2009 22:37
Łojoj ten tjuning pożre mi całą kase z portfelem ale czego sie nie zrobi dla mazdy

Czyli zanim nie założę turbo to wywalam orginalny regulator wpinam Sarda albo AG, zakładam walbro i ustawiam dane ciśnienie na regulatorze

A jak sie ma pompa paliwa z K8 do KLa niby jedna i druga pompuje 3 bary ale chyba wydajniejsza jest w KL czyli by cieszyc sie daną moca wskzane będzie już założenie walbo i regulatora



mlody1921 - 20 lis 2009 18:22
hmm



noucamp - 06 sty 2010 12:09
zlukałem na szybko temat i czy jakieś SMT6 nie załatwiłoby sprawy z paliwem(oczywiście z większymi wtryskami) i strojeniem



People_Hate_Me - 06 sty 2010 12:13
noucamp FMU by załatwiło sprawe



mlody1921 - 06 sty 2010 16:48
Jest FMU 12:1 narazie z fabrycznymi wtryskami a poźniej albo świnka albo MS sie obaczy