ďťż
Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju (323F BA Z5)





wojtas_74 - 21 sie 2004 21:19
Mazda 323f. kontrolka oleju zapala się na niskich obrotach . czy to jest wina oleju.olej wlany około 4 tyś km. temu . mobil pół syntetyk. silnik 1.5 dohc 16v 142.000 km ' 97.Słyczać przy odpaleniu leciutki stukot jak też na niskich obrotach po nagrzaniu.Po dodaniu leciutko gazu wszystko znika.Proszę o pomoc . co mam robić




xXx - 22 sie 2004 6:14
Na początek sprawdź czy olej jest na odpowiednim poziomie...

Jeżeli jest O.K. sprawdziłbym:

- Pompę oleju(ciśnienie oleju)

- Czujnik ciśnienia oleju



tco_tm - 22 sie 2004 14:36
Pompę oleju



Jaksa - 22 sie 2004 15:47
Poniewaz slychac stukot (silnik bez smarowania pracuje w charakterystyczny sposob),




baad - 23 sie 2004 7:07
Ja też miałem takie objawy tylko że przy ostrzejszym skręcaniu. BYło to już przed wymoianą oleju i okazało się że jak wymieniłem olej to ustąpiło. Te same objawy: stukot przy odpalaniu i swiecąca lampka na zakrętach. Ja myślę że to poziom oleju.



xXx - 23 sie 2004 7:26
Nie dowiemy się nic, dopóki kolega Wojtas nie odpowie..................czy ma olej na właściwym poziomie.



wojtas_74 - 23 sie 2004 20:37
poziom oleju jest o.k. Znajomy poradził mi żebym wlał mineralny a od innego usłyszałem że przy tym przebiegu musi być inna przyczyna



Jaksa - 23 sie 2004 20:44
Albo silnik do remontu, traci cisnienie na panewkach



wojtas_74 - 23 sie 2004 20:45
poszukuję książki o mazdzie 323f '97 1,5 dohc może być w różnej formie
sądzę że zmiana oleju nie pomoże
.Ale gdzie mam szukać przyczyny
i jaki może być koszt tej naprawy. Poszukuję dobrego a niedrogiego serwisu w rejonie Elbląg -Gdańsk



kast - 03 sty 2009 20:27
z tej strony KAST POTRZEBUJE POMOCY Mam mazde 323f 1.8 97r
Kiedy auto postoi całą nic i ostygnie to przy zapalniu pali się czujnik smarowania i słychać lekki stykot szklanek. wymieniłem już czujnik na nowy , zmieniłem olej z poł syntetyka na mineralny- szklanek juz nie słyszę a smarowanie nadal się poli okolo 10 sek. przy rozuchu zimnego silnika. Sprawdziłem ciśnienie i tak na zimnym silniku auto ma ponad 5,4bara a na ciepłym silniku pomędzy 1.8 a 2.2bar. Gdy delikatnie dodaję gazu to ciśnienie momentalnie wzrasta przy 2.500 obr. około 4 bar
I przy zpalaniu silnika kilkakrotnie raz się tak zdażyło że po zapaleniu auta na zegaże było tylko 0.5 bar dopiero po dodaniu gazu wzrosło na 2bary
Wymieniłem jak mi polecili zaworek w pompie oleju i po założeniu nowego zaworka z nową sprężynką jak zalałem madzie olejem to po zapaleniu smarowanie zaraz zgasło i niby było wszystko OK. Ale jak się silniczek zagrzał to zaczoł strasznie stukaś jeden zawór i kontrolka smarowanie sie co jakiś czas sie rzarzy na wolnych obrotach jak dodam gazu to stukot maleje do czasu gdu obroty nie zmaleją . Co jest czy możecie mi pomóc



waldii - 03 sty 2009 20:32

Co jest czy możecie mi pomóc
wymien jednak cala pompe oleju,bo chyba gniazdo zaworka bedzie jednak wyrobione



BratCukierka - 03 sty 2009 20:33
zmiana oleju to nie wyjście... chciałeś poprawiać smarowanie zalewając gęstszy olej? po pierwsze jaki masz filtr oleju? ja jednak powróciłbym na półsyntetyk jeśli nie brał oleju smok olejowy wyczyszczony?



kast - 03 sty 2009 20:36
Smok jest czyściutki



kast - 03 sty 2009 20:38
Dziwne jest tylko to że po wymianie zaworka na zimnym silniku było wszystko ok.
tylko po rozgrzaniu silnika zaczeła żarzyć się kontrolka.



BratCukierka - 03 sty 2009 20:38

po pierwsze jaki masz filtr oleju?
?



waldii - 03 sty 2009 20:41
BratCukierka wszystko ma oki,bo przed wymiana tez byly problemy z cisnieniem.A nawet na manualnym wskazniku cisnienia co jakis raz cisnienie bylo baardzo niskie.



kast - 03 sty 2009 20:44
Filtr jest MAX czy jakoś tak nie Filtron



kast - 03 sty 2009 20:46
jak to pompa to jaki jest pzryblizony koszt używanej



waldii - 03 sty 2009 20:50
na allegro jest ale do 1.5 za 100zl



kast - 03 sty 2009 20:52
a różnią się czymś czy są takie same? bo nie wiem



kast - 03 sty 2009 20:55
Nowa jak się dowiadywałem w Serwisie Mazdy to 570 Zł - B Drogo!



kast - 03 sty 2009 20:57
Kumpel mi proponował kupić drugi silnik Koszt około 1000 zł
nie wiem co lepsze



kast - 03 sty 2009 22:39
CZYM CIE RÓŻNI POMPA OLEJU W SILNIKU 1.5 - 1.8 BA



BratCukierka - 03 sty 2009 22:56
napisz do kolegi igopatimari on wymieniał silnik u siebie więc może pompę jeszcze ma, bo olej leciał każdą stroną silnika



KP - 18 sty 2009 16:59
witam, mam podobną sytuację, przed i po wymianie oleju lampka smarowania zapala się. Olej Mobil mineralny, filtr zmieniony. Czasem jest tak ze przejadę 100 km ciągiem, stanę na chwilkę i na wolnych obrotach tez zapala się ta lampka. Czy może być to poważna sprawa? Klekotanie na zimnym silniku to podobno standard- zawory się chyba ustawiają i nie należy się tym martwić - tak mi kiedyś odpisano na forum... Więc jakie mogą być przyczyny? Czy wymienić czujnik jakiś? -Mazda MX-3 1,6 16V.



BratCukierka - 18 sty 2009 17:03
KP ja bym po pierwsze zmienił olej na półsyntetyk... szkoda, że nie zalałeś jej tym od razu... filtr dokręcony? Mineralnego Ci nie ubywa?

Jaki masz filtr?



KP - 18 sty 2009 18:34
tak, dokręcony, tak się działo i przed wymianą... jakiej marki filtr nie pamiętam... stan sprawdzę jeszcze jutro rano...



BratCukierka - 18 sty 2009 18:37
proponowałbym wyczyścić smok olejowy i wymienić zaworek spustowy pompy olejowej (koszt zaworka i sprężynki 60zł)



KP - 18 sty 2009 19:24
ok, dziękuję . poproszę mechanika o to przy następnym serwisie (mam filtr paliwa do wymiany i przegub) . :-| . Ale rozumiem ze nie jest to chyba bardzo poważna sprawa skoro stan oleju będzie ?



ravi - 19 sty 2009 14:33
jest to BARDZO POWAZNA sprawa i o ile moze byc to koszt niewielki przy wymianie zaworka i czyszczaniu smoka, o tyle jezdzenie z niskim cisnieniem oleju grozi zatarciem silnika...

ps. a moze czujnik cisnienia klamie? manometr by sie przydał może... Mechanik powinien wiedzieć



KP - 19 sty 2009 21:57
...tak naprawdę to nie wiem co to jest smok itd...Dziękuję jednak za podpowiedz. Jeśli ma to znaczenie: samochód "ciągnie" ładnie. Kiedy go przyprowadziłem (sierpień) wracałem z Niemiec okol 1200 km na 3 garach. W warsztacie okazało się ze świeca jest zalana. Wymieniłem paski,świece , olej , rozrząd oraz przewody i uszczelkę , filtry oleju i powietrza. Od tamtej pory miałem tylko jakiś dziwny przypadek zimą, że auto nie ciągnęło , dławiło się. Teraz przy największych mrozach nie ma problemu...chodzi równo, na początku trochę klekocze. Olej sprawdziłem, jest- ostatni raz sprawdzałem ze 2 miesiące temu.



bikus - 19 sty 2009 22:55
ja tak mialem w swojej ale tylko przez jakas minute i to w te mrozy po -20 i lepiej podejrzewam ze wtedy olej robil sie tak gesty ze nie do konca go pompowalo tak jak powinno ale po chwili przechodzilo