Zapalająca się kontrolka oleju
Mpark - 01 sie 2005 19:37
Macie jakiś pomysł? Kupiłem swoją Efkę z przebiegiem 200000km nie dogadałem się z gościem jaki tam jest olej i zalałem silnik Mobilem Super M 15W40 tak mi polecili kolesie u mechanika, no i... zaczęło się... na wolnych obrotach kontrolka oleju co jakiś czas się zapala, a zwłaszcza jak stoję na pochyłości...silnik nie bierze oleju.
Grayson - 03 sie 2005 21:47
Moze sie smok zapycha.Najlepiej zdejmij miske moze masz syf i nie pociaga oleju.
Mpark - 04 sie 2005 14:12
Moze sie smok zapycha.Najlepiej zdejmij miske moze masz syf i nie pociaga oleju.Dzięki za podpowiedź.
mrdok - 04 sie 2005 18:25
Jak to nie pomoże to sprawdź czujnik.... a jak nie to, to podejżewam najgorsze... zmiana oleju nie powinna wpływać na ciśnienie oleju(chyba że wlałeś za rzadki)... jedynie może rozszczelnić silnilk.
Globy - 04 sie 2005 23:28
Mineral w tym przypadku byl ostatecznym i najbezpieczniejszym wyborem.
GofNet - 04 sie 2005 23:59
chyba że wlałeś za rzadkiOleje minerelne, to grupa tych najgęściejszych, więc to raczej w rachubę nie wchodzi.
Sprawdź poziom oleju. Może jest zbyt niski.
Jeśli poziom jest na 1/2 miarki, to dolej do 5/6 miarki i sprawdź, czy pomogło.
Sprawdź czujnik - może być uszkodzony.
Zerknij na silnik - jak masz wycieki (zwłaszcza spod dekla zaworowego), to olej może ci zmykać i możesz mieć "stany minimalne".
W ostateczności zalej dobry olej 10W-50 do silników powyżej 100.000 km. Jednym z nich jest
Midland MicroOil Synqron 10W-50 (co ciekawe - syntetyk ) Oleje tego typu nie doprowadzają do rozszczelnienia silnika i zarazem dbają dobrze o silnik.
Powodzenia.
PS. Jak to nie pomoże, jedź do fachowca i niech ci pompę obglądnie , choć ja i tak stawiam na zbyt mały poziom oleju w układzie.
tomekrvf - 05 sie 2005 6:18
Zmierz cisnienie oleju. Od tego powinno sie zaczac aby byc pewny ze niedlugo nie bedziesz musial odklejac panewek od czopow walu korbowego. Kontrolka cisnienia oleju informuje ze cisnienie jest mniejsze niz okolo 0.3 bara a to duzo mniej niz norma dla twojego silnika. Jezeli wiec kontrolka miga ci na wyzszych obrotach niz bieg jalowy to auto na kolki zanim nie zmierzysz cisnienia oleju.
Zadne tam dolewki do 5/6 stanu itp(to nie podnosi cisnienia oleju hi hi)
Jezeli cisnienie oleju jest w porzadku to pozostaje wymiana czujnika
GofNet - 05 sie 2005 22:38
to nie podnosi cisnienia oleju hi hiPodnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika - czyli grających szklanek. Poza tym wspomniane metody są najtańsze do detekcji problemu. Jeśli to nie pomoże, to do mechanika chyba, że jest do tego miejsce, przyrządy i wiedza, aby poradzić sobie z uporaniem się z problemem np. uszkodzonej pompy we własnym zakresie.
Pozdrawiam.
tomekrvf - 08 sie 2005 7:22
Podnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika - czyli grających szklanekA w jaki sposób? (oczywiście nie mówimy o sytuacji, kiedy olej jest poniżej poziomu).
GofNet - 08 sie 2005 21:25
Podnosić nie podnosi, ale z pewnością lepiej wypływa na płukanie górnej części silnika - czyli grających szklanekA w jaki sposób? (oczywiście nie mówimy o sytuacji, kiedy olej jest poniżej poziomu).
sps-snipers - 27 paź 2007 10:55
A ja mam takie pytanko.Ile oleju musi pozostac w silniku aby zapalila sie kontrolka oleju? Zazwyczaj jak mam juz na bagnecie L pierwsza z dolu to dolewam litra.I ani na zakretach ani w ogole sie niezapala.Wiec,ciekawi mnie czy dziala czujnik.Gdzie on jest tak w ogole bo az wstyd ale niechce strzelic gafe.Moze ma ktos jakas fotke z zaznaczeniem .
GofNet - 27 paź 2007 21:01
     Kiedyś ktoś tu na FORUM napisał, że zapaliła mu się kontrolka poziomu oleju i gdy go uzupełnił, to wyszło, że miał jedynie trochę ponad litr oleju silnikowego. Sam tego nie sprawdzałem i nie mam tego w planach...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Siw-y - 27 paź 2007 21:10
Ile oleju musi pozostac w silniku aby zapalila sie kontrolka oleju?nie wiem jak w Mazdach ale kiedyś w poldku przegapiłem dolewke oleju i miałem suchy bagnet a kontrolka się zapalała jak był większy przechył auta na zakrętach albo przy hamowaniu lub przyspieszaniu (pompa wtedy łapała powietrze)
dolałem ponad 2L oleju aby zmieścić się między F a L
Straight Edge Boy - 27 paź 2007 21:53
jak kupiłem moją madzie to tak chodziłem koło niej tak , że po powrocie kilkaset km do domu i to na drugi dzień sprawdziłem , że bagnet jest suchy jak wiór a kontrolka sie nie paliła wlałem wtedy sporo oleju ale byłem zły na siebie , że takiej podstawy nie sprawdziłem a autem jeździła kobieta , no ale nic sie na szczęście nie stało
sps-snipers - 27 paź 2007 22:02
to wole dolewac
GofNet - 28 paź 2007 11:55
     To, że zaświeciła się kontrolka od niskiego stanu oleju silnikowego nie oznacza, że pompa zasysa powietrze. Ten system zaprojektowano tak, aby informował użytkownika o konieczności uzupełnienia oleju w układzie a nie o fakcie pracy na sucho i początkowej fazie zacierania silnika.
     Dokładnie takie same przeznaczenie ma system informowania o niskim poziomie płynu do spryskiwaczy albo płynu hamulcowego. To, że mruga/zaświeci kontrolka, nie oznacza od razu, że w układzie jest tak mało substancji, iż nastąpiły już jakieś straty (odwracalne, tudzież wręcz przeciwnie). To są jedynie kontrolki informacyjne/ostrzegawcze dla użytkownika samochodu, aby dzięki nim zainterweniował odpowiednio wcześnie, zanim dojdzie do ewentualnych uszkodzeń.
Pozdrawiam
..::GofNet::.
Konspi - 29 paź 2007 13:08
Bagnet miedzy L a F pokazuje tak zwaną norme poziomu jesli bagnecik bedzie suchy na rozgrzanym silniku to juz jest żle. Nalezy pamietac ze poziom sprawdzamy na rownej powierzchni i na zimnym silniku na gorącym zawsze bedzie mniej bo idzie w układ.
Kontrolka zapala sie kiedy jest ponizej bagnetu na gorącym motorku.
Sam tak mialem sprawdzalem; mam ponad norme odpalilem przejechalem 20km silniczek sie nagrzal sprawdzam suchy bagnet i przy hamowaniu mi świeciło:)
Oprocz metod wypisanych wczesniej zerknij jeszcze do płynu chłodniczego. Niewiem jak jest w BA ale w BG jest zbiorniczek tylko przelewowy. Jesli u siebie masz zbiorniczek podłączony do układu to tam zobacz jesli nie to ściagnij troszke płynu z chłodnicy szczykawką z wezykiem gumowym do słoiczka. Do czego dąze....
płyn musi byc klarowny jesli bedziesz mial w nim tłuste plamy albo jego kolor bedzie przypominał whisky (tylko nie pic) to mozesz sie spodziewac najgorszego. Taki efekt jest gdy olej dostaje sie do układu chłodzenia i znika
gdzies tam:) Przyczyna - uszczeleczka pod głowicą (drogi interes)
brii - 29 paź 2007 15:31
na zimnym silnikuNie - sprawdza się na rozgrzanym, kilka minut po wyłączeniu...
Ten system zaprojektowano tak, aby informował użytkownika o konieczności uzupełnienia oleju w układzie a nie o fakcie pracy na sucho i początkowej fazie zacierania silnika.Raczej nie - to jest kontrolka ciśnienia oleju a nie niskiego stanu oleju. Analogia do kontrolki spryskiwaczy jest nieco chybiona, bo tamta jest pomarańczowa (nie ma tragedii) a ta od ciśnienia oleju czerwona (jest źle). Jak zapala się ta kontrolka to znaczy, że ciśnienie oleju jest za małe, a nie, że jest go za mało... Oczywiście ciśnienie może być za małe z powodu małej ilości oleju, ale oznacza to, że jest go o duuuuużo zamało...
Sugeruję zrobić dłuższy test eksploatacyjny - dolewać oleju dopiero jak zapala się ta kontrolka - powodzenia
GofNet - 29 paź 2007 17:12
     Dzięki brii za słuszne zwrócenie uwagi. Niestety masz racię brii. Nawet nie namawiam nikogo na tego typu testy, bo mogłyby się źle skończyć. Jak mogłem tak idiotycznie to skojarzyć, to sam nie wiem. Potraktowałem ją, jako
kontrolka od niskiego stanu oleju silnikowegoa to przecież całkiem co innego. Aż dziwię się, że wiedząc o tym (zasada działania, itd.), takie głupstwo mogłem walnąć. W sumie cały mój poprzedni post można wrzucić do kibla i spuścić wodę. Jestem nawet za tym, aby Moderator usunął go, by w przyszłości kogokolwiek w błąd nie wprowadzał...
     Do rzeczy... Rzecz w tym, że mrugnięcie kontrolki ciśnienia oleju nie oznacza, że silnik już jest uszkodzony. Jednakże ostrzega nas, że występuje jakieś zaburzenie w pracy systremu smarowania (ciśnienie robocze). W takim przypadku nie można jeździć, ignorując ten fakt. Niezwłoczie należy uzupełnić ewentualne ubytki oleju silnikowego lub usunąć usterkę, powodującą w/w. Mrugnięcie kontrolki nie spowoduje (nie powinno spowodować) co prawdza uszkodzenia silnika, ale już jej świecenie a i owszem...
Pozdrawiam
..::GofNet::..