ďťż
Zapalające się kontrolki: kontroli trakcji oraz check engine





rogo_ - 31 paź 2008 19:38
Witam,

Mam ostatnio następujący problem. W trakcie jazdy po mieście, gdy silnik ma już normalną temperaturę pracy, zapalają mi się lampki kontrolne: system kontroli trakcji (TCS/DSC) oraz silnika (check engine). Scenariusz do tej pory był zawsze taki sam:

Stoję na światłach na biegu jałowym, nogę trzymam na hamulcu i wydaje mi się, że zaczynam odczuwać zwiększone wibracje silnika (drgania silnika są mocniej odczuwalne na pedale hamulca oraz nawet na fotelu kierowcy). Patrzę na deskę rozdzielczą, a tu zapalają się dwie wspomniane wcześniej kontrolki.
Zgaszenie i zapalenie silnika nic nie zmienia. Wszystko wraca do normy po 15-45 sekundach.

W trakcie, gdy palą się kontrolki samochód zachowuje się jakby pracował w trybie awaryjnym - obroty pozostają bardzo niskie i trudno jest nawet ruszyć ze świateł.

Zdarzyło się to już 4 razy (średnio co 1-2tygodnie). Oglądałem dokładnie wszystkie koła - nie są nawet ciepłe. Na jednym czujniku przy kole, magnetycznie trzymała się mała blaszka, ale to też nie to. Gdzie może leżeć przyczyna?

Chciałem odczytać błędy z komputera, ale okazało się, że interfejs diagnostyczny, który zamówiłem nie pasuje (ELM327 ODB2 + CAN). Złącze jest na pewno ODB2, ale aplikacja scantool.net wywala błąd.

Ktoś wie jakiego użyć interfejsu, aby odczytać błędy?

Pozdrawiam




kafi - 31 paź 2008 22:53
Witam
Najprawdopodobniej to nie problem z DCS/TCS,tylko najpierw wchodzi Ci blad spowodawany usterka w silniku a potem kontrolka trakcji.Zawsze pojawiaja sie razem.Tzn blad z silnika powoduje odciecie pracy ukladu TCS-stad ta kontrolka.

Pozdrawiam
ps masz na PW namiary na interfejs.



Enduro - 01 lis 2008 0:14

W trakcie jazdy , gdy silnik ma już normalną temperaturę pracy, zapalają mi się lampki kontrolne: system kontroli trakcji (TCS/DSC) oraz silnika (check engine). Zgaszenie i zapalenie silnika nic nie zmienia. Wszystko wraca do normy po 15-45 sekundach.W trakcie, gdy palą się kontrolki samochód zachowuje się jakby pracował w trybie awaryjnym
mialem identycznie i po wielu roznych probach
okazalo sie ze byl to PCM- czyli glowny komp.
odczytaj blad (np.: P 0401)!
powodzenia
E.



rogo_ - 01 lis 2008 10:55

masz na PW namiary na interfejs.
Dzięki kafi
Btw nie rozumiem tych PW... Czy one zawsze przychodzą z takim dużym opóźnieniem (jeszcze nic nie dostałem)? Wczoraj po raz pierwszy próbowałem wysłać PW i też wiadomość przez kilka godzin była w kolejce "Do wysłania"... Dziwne.


mialem identycznie (...) okazalo sie ze byl to PCM- czyli glowny komp.
Co w takiej sytuacji? Wymienia się oprogramowanie w samochodzie, czy coś więcej? Drogo Cię wyniosła taka przyjemność?

Pozdr.




Enduro - 01 lis 2008 11:18

okazalo sie, ze byl to PCM
Co w takiej sytuacji? Wymienia się oprogramowanie w samochodzie, czy coś więcej? Drogo Cię wyniosła taka przyjemność?



rogo_ - 01 lis 2008 12:24
Dzięki za pomoc!
Jak już zdiagnozuję problem to opiszę, żeby było dla potomnych
Pozdr.



kafi - 01 lis 2008 12:38
Witam
To niekoniecznie musi byc PCM
Kontrolke trakcjii moze wywolac inny blad jak i prace w trybie awaryjnym
Podstawa musisz szczytac co to jest i wtedy mozemy cos poglowkowac.
Sprobuje jeszcze raz wyslac Ci namiary na PW.
Pozdrawiam



Enduro - 01 lis 2008 13:23

To niekoniecznie musi byc PCM,Kontrolke trakcjii moze wywolac inny blad jak i prace w trybie awaryjnym

to prawda!!!!
i tego koledze serd. zycze, aby PCM byl okay!
i aby np. jakis kabelek byl luzny czy zabrudzony,
no i latwy do znalezienia!
ale ja opisalem swoje doswiadczenia
z tymi kanarkowymi kontrolkami!

jedz na tester i podaj kod bledu!
pozdr.
E



Ukman - 02 lis 2008 14:38
Mam identyczny problem z tymi kontrolkami gdy zapalaja sie kontrolki samochod telepie sie jak szalony silnik nie buja sie po wcisnieciu gazu wyzej jak 1500 tys obr . Napisz mi czy uporales sie z tym problemem i co bylo jego przyczyna pozdr
Ukman



Ukman - 02 lis 2008 14:42
Problem polega na tym ze sporo forumowiczow pisalo ze mam problem z zaworem scv . Wymienilem go na nowy ale nic sie nie zmienilo . Wszysy pisali o tym ze mam do [tiiit] wtryski . Ale widze ze w tym temacie wychodzi co innego . Mozecie dokladnie opisac czego to dolegliwosc ? Ja po podpieciu do kompa wyczytalo mi blad PO301. Podczas gdy kontrolki sie zapalaja podczas testu pojawi sie inny blad ktorego niestety nie zpisalem



Ukman - 02 lis 2008 17:50
Dodaje film z pracą silnika : http://www.wrzuta.pl/film/j6Sk247JTH/mazda_6_problem Mam wrazenie jakby 1 wtrysk niezle walil ...



kafi - 02 lis 2008 23:47
Witam
Blad PO301 i kolejno az do P0304 to brak wybuchu (suw pracy-a raczej jego brak) w poszczegolnych cylindrach
Najprawdopodobniej to wtrysk(uszkodzony zatarty-cewka trafiona), lub nieszczelnosc uszczelki pod glowica(niski stopien sprezania).Sprawdz tez polaczena elektryczne moze wtyczka do wtrysku jest poluzowana albo zasniedziala.Moze tez uszczelka pod wtryskiem jest nieszczelna stad nizsze sprezanie w cylindrze.
W gole popatrz na caly kanal dolotowy powietrza moze jakas nieszczelnosc powoduje ze do cylindrow dochodzi zbyt malo tlenu-ale to raczej malo prawdopodobne.
Jak dla mnie to wtrysk jeden lub wiecej u Ciebie wskazuje po kodzie bledu ze to Nr 1
Powodzenia



Ukman - 03 lis 2008 0:14
No zgadzam sie z tobą . Bylem u mechaniora i podlączylismy do kompa kasowalismy ten bląd . Silnik pracowal ladnie do momentu pojawienia sie 2 kontrolek i znowu powracal . Takze obstawiam na wtrysk nr 1 . Patrząc na film ktory jest powyzej mozna usłyszec ze wtrysk n1 wali najbardziej . Zamowilem juz Forte Diesel treatment . zaleje nim bak w odpowiedniej proporcji i zobaczymy czy cos podziala . Zaznaczam ze po escie przelewkowym nie wiadomo z jakich przyczyn zaczął działac i wtrysk nr 1 . Silnik pracowal rowno i cicho. Moze da sie go jeszcze odratowac tym forte i kalibracją.



kafi - 03 lis 2008 0:52
A zdradzisz gdzie zamowiles Forte?
Ja nigdzie nie moge dostac podobno sie skonczyly zapasy w Polsce
Bedze wdzieczny.



zielak - 03 lis 2008 6:43
Forte:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59985



Ukman - 03 lis 2008 16:24
Ja kupilem w Anglii tu gdzie meiszkam Wyszlo taniej niz w polsce zaplacilem 45 zł z przesylka w przeliczeniu



rogo_ - 03 lis 2008 19:44
Witam,

Byłem dzisiaj odczytać kody błędów. Oto co otrzymałem:

Continuous Memory Dtc
P0300 Random Misfire Detected .
U0073 CAN communication bus fault
U0121 Lost Communication With The ABS Control Module
-----
U1900 CAN Communication Fault-receive Error
-----
C1119 TCS transfer input signal failure
U1900 CAN Communication Fault-receive Error
U2516 CAN on cluster detected failures

To są wszystkie kody zarejestrowane do tej pory - nie wiem, czy kiedykolwiek były kasowane.

Czyżby to co Ukman?
"P0300 Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach"

PS. Za zczytanie błędów w ASO krzyknęli 300zł! Dobrze, że znalazłem kogoś, kto zrobił to taniej;)



Ukman - 03 lis 2008 20:17
A z ciekawosci spytam ile od ciebie wzieli Spor tych bledow nalapala magdelena po podlaczeniu mojej Madzi wykryto tylko 2 bledy . Po wymianie zaworu jeden z nich przeszedl do historii . A 2 czasem powracal . Dzis znowu silnik mnie zaskoczyl bylo to tak. Wczoraj zrobilem poraz 2gi test przelewkowy . Pierwszy test ktory robilem tydz temu spowodowal to ze silnik zaczal dobrze pracowac nie wiem czy to jego zasluga ale wiem ze pracowal dobrze Po 2 dniach kiedy ropka sie konczyla znowu wtrysk niedomagal i silnik pracowal jak traktor . Po wczorajszym tescie i tankowaniu nic sie nie zmienilo . Dzis rano odpalam silnik a tu co ? Poraz 2gi silnik pracuje naprawde ladnie i rowno . Zdziwilo mnie to bardzo . Zamowilem juz forte diesel treatment . Zaleje go jak tylko przyjdzie . Nie mam pojecia czego to zasluga ze silnik znowu pracuje ladnie Aaa i jak silnik pracuje ladnie to nie wchodzi w tryb awaryjny i nie zapalaja sie 2 kontrolki



rogo_ - 03 lis 2008 21:33

A z ciekawosci spytam ile od ciebie wzieli
50zł

Spor tych bledow nalapala magdelena
To mogą być śmieci, które nałapała przez lata... wśród nich jest pewno to, co ją boli

Mi silnik zwykle chodzi równiutko, tylko kilka razy (na bardzo krótko) wyciął numer. Mam wrażenie, że czasem może za bardzo kopci, ale nie wiem na ile to uroda dieseli.



Ukman - 03 lis 2008 22:43
Ja kupiłem mazde jak silnik pracowal własnie zle . Myslalem ze ten typ tak ma ale po jakims czasie zacząłem dostrzegac wady i chcialem cos z tym zrobic . Kiedy usłyszalem i poczulem kiedy silnik pracował juz dobrze chodz na nie długi okres zacząłem sie interesowac ze cos jest z nim nie tak . No a ze za kazdym razem gdy cos zrobie przy silniku zaczyna dobrze pracowac wierze ze nie jest to nic powaznego



kafi - 04 lis 2008 10:43
Czyżby to co Ukman?
"P0300 Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach"

Witam
Blad ten moze byc spowodowany sygnalem z dwoch czujnikow i to jest najbardziej prawdopodobne.
Czujnik polozenia walu korbowego CKP
Czujnik polozenia walu krzywkowego CMP.
Ale tez moze to byc
Slaba jakosc paliwa,niskie cisnienie paliwa(pompa lub SCV),
Zbyt mala iloscia paliwa-brudny filtr,
Zla praca czujnika w przeplymowierzu powietrza MAF sensor
Zla praca zaworu recylkulacjii spalin-zawor EGR

Zdarza ci sie to moze po zatankowaniu? czy juz dolewales w miedzyczasie?
Moj brat ostatnio zatarl pompe i wtryskiwacze w CRDI (Terracan) po nalaniu na Lotosie
Lepiej uwazaj bo to wysokie koszty .
Powodzenia



Ukman - 04 lis 2008 15:28
Ja z paliwem problemu nie mam bo w Uk jest ok . Nic sie nie poprawiało jak tankowalem na Essco a teraz na shellu tankuje vpower diesel i to dzieki temu paliwu prawdopodobnie wtrysk zaczal dzialac. Wymienie chyba filtr paliwa u siebie



rogo_ - 15 lis 2008 20:45
Dwa dni temu odebrałem samochód od mechanika. Porozbierał, poprzeglądał i nic nie znalazł. Akurat przez te kilka dni jak był u niego to wszystko było ok, ale gdy tylko wyjechałem znów zapaliły się kontrolki.
Przy okazji wymienił mi rozrząd (bo nie mam pewności czy był wymieniony), wyregulował zawory, wymienił filtr paliwa, powietrza, ale nic niepokojącego nie stwierdził.


Blad ten moze byc spowodowany sygnalem z dwoch czujnikow i to jest najbardziej prawdopodobne.
Czujnik polozenia walu korbowego CKP
Czujnik polozenia walu krzywkowego CMP.


Kafi, jak dalej diagnozować co jest przyczyną?
Nie wykluczam paliwa. Spróbuję następnym razem zatankować gdzieś indziej, ale w baku mam jeszcze ze 40 litrów.

Kontrolki za każdym razem zapalały się na wolnych obrotach, gdy silnik był dobrze rozgrzany. Może to być zawór SCV? Sprawdzałem jego numer - 003.

EGR z zewnątrz nie jest okopcony, ale czy w środku nie jest zabity tego nie wiem. Czasem słyszę dziwny dźwięk przy 1800-2000 obr, jakby wpadało coś w rezonans, ale jest to rzadko i słabo słyszalne. Na pewno warto będzie go przeczyścić, ale czy powodowałby aż takie problemy?

Pozdrawiam



Ukman - 16 lis 2008 14:03
To jest taki gwizd U mnie tez to jest Dlatego biore sie za czyszczenie egr. Co do 2 kontrolek u mnie to nie był scv wymieniłem go ale problem był taki sam . Problem tkwił w przytkanym wtrysku . Problem zniknął i juz sie nie pojawia .



rogo_ - 16 lis 2008 14:11
wymieniłeś wtrysk, czy wystarczyło forte?



Ukman - 16 lis 2008 23:41
nawet forte nie zalewłem ... Zrobiłem test przelewkowy po złozeniu całosci do kupy zaczeło wszystko dobrze działąc



rogo_ - 17 lis 2008 9:53
nic tylko pozazdrościć



Ukman - 17 lis 2008 15:13
Nom ale jeszcze szykuje sie na czyszczenie egr i wymiane ic. No i filtry oczywiscie



morozik4 - 13 kwi 2009 20:26
Witam
Dziś w drodze (zrobiłem jakieś 100 km) też zapaliły mi sie te nieszczęsne kontrolki. Autko jakby troszeczkę osłabło. Próbowałem go przegonić i nic. W domu okazało się że miałem poniżej płynu wspomagania, dolałem mając nadzieję że pomoże. Nie pomogło. Czyli co jutro na komputer?



morozik4 - 14 kwi 2009 11:08
Jestem już po, okazało sie że zapiekł sie czujnik EGR. Mechanik go rozruszał cos tam przylutował i jest ok.



elfbrand - 17 kwi 2009 10:23
Witam
Co do 2 kontrolek u mnie to nie był scv wymieniłem go ale problem był taki sam.
Mechanik powiedział że jest to wina "czujnika pedału sprzęgła" i na razie wyczyścił go ale powiedział że trzeba wymienić. Oczywiście problem po jakimś miesiącu powrócił. Więc zacząłem szukać tej części, ale nic nic nie znalazłem i nie wiem co to jest ten czujnik jak fachowo to się nazywa.