ďťż
żarówki i świece





Veetec - 18 wrz 2006 14:11
Witam,

Dwie sprawy:

Czy do 626GF 2.0 (benzyna) 2001 r. koniecznie trzeba zakładac świece-platynki?

W ciągu ostatnich 11 miecięcy 2 razy wymieniałem przednie żarówki (H7).
Co moze być powodem tak częstego padania tych żarówek?
Czy Mazda tak ma (tak jak np. starsze Almery:) ) ?

Witek




marek63hd - 18 wrz 2006 17:18
Co do świec to nie wiem. żarówki H7 mają dosyć krótką żywotność.W aucie służbowym zmieniałem średnio co pół roku. Może zmień producenta.Nie kupuj żarówek firmy BOSMA.TANDETA!!!!!!!!!!!!!!!



Jaksa - 18 wrz 2006 17:38

koniecznie trzeba zakładac świece-platynkiNie , mozna smiało kupic NGK BKR5E-11



xANDy - 20 wrz 2006 7:09
Hehe - żarówki mają to do siebie, że są tak trwałe jak firma, która je produkuje.
Jak wsadziłem osramy - to żyły 3 miesiące... za kolejnym razem znalazłem philipsa i ten trwa na posterunku już rok. To samo z jakąś "podwórkową" narvą, która też sprawuje się nieźle.
Reflektory w GFce są dobrze zbudowane, mają sporo miejsca i nie mają soczewek, więc powinny długo wytrzymywać (żarówki). Trzeba szukać dobrych, zwykłych żarówek.




kolu - 15 paź 2006 16:37
Ja miałem podobny problem z żarówkami spaliła się jedna wymieniłem za jakiś czas druga, wtedy kupiłem komplet i wymieniłem 2 jak narazie OK 1,5 roku, odpukać!



GofNet - 15 paź 2006 19:53
Ja zawsze namawiałem na Philips Power2Night GT-150 i zdania nie zmienię. Mam je od 1,5 roku i ani myślą się spalić . Nie wspomnę już o jakości i mocy ich światła...



janek - 11 lut 2007 17:44

koniecznie trzeba zakładac świece-platynkiNie , mozna smiało kupic NGK BKR5E-11



slamo - 13 lut 2007 9:32

Ja zawsze namawiałem na Philips Power2Night GT-150 i zdania nie zmienię. Mam je od 1,5 roku i ani myślą się spalić . Nie wspomnę już o jakości i mocy ich światła...

Gratuluję, ale chyba mało używałeś samochodu przez te 1,5 roku...
Ja w czerwcu wymieniłem żarówki na Philipsy BlueVision i w pażdzierniku było po jednej z nich..... W listopadzie kupiłem komplet Philipsa GT-150 i na początku lutego padły obydwie w odstepie tygodniowym....
Raczej dam sobie spokój już z Philipsem - teraz założyłem Boscha LongLife +50% - i zobaczymy jaki bedzie wynik... Jeśli też padną tak szybko, to poszukam jakichś zwykłych, najzwyklejszych żarówek, bo to rozbój w biały dzień, aby żarówki za takie pieniądze wytrzymywały 3-4 miesiące.....
Być może niższa trwałość wynika z lepszych parametrów świetlnych, ale w takim wypadku podziękuję za ten luksus....
Pozdrawiam
PS. Przejeżdzam ok. 2,5 - 3 tyś km/miesięcznie



Redoo - 13 lut 2007 20:55
philipsa nie polecam!!!Narva jest dobra jest kilka dobrych firm niemieckich co robia dobre zarowki niestety nazwy wypadły mi z głowy



Piotrek - 13 lut 2007 21:07

philipsa nie polecam!!!
jakies uzasadnienie czy poprostu masz taki kaprys?



waldii - 13 lut 2007 22:22

Ja zawsze namawiałem na Philips Power2Night GT-150 i zdania nie zmienię. Mam je od 1,5 roku i ani myślą się spalić . Nie wspomnę już o jakości i mocy ich światła...

Gratuluję, ale chyba mało używałeś samochodu przez te 1,5 roku...
Ja w czerwcu wymieniłem żarówki na Philipsy BlueVision i w pażdzierniku było po jednej z nich..... W listopadzie kupiłem komplet Philipsa GT-150 i na początku lutego padły obydwie w odstepie tygodniowym....
Raczej dam sobie spokój już z Philipsem - teraz założyłem Boscha LongLife +50% - i zobaczymy jaki bedzie wynik... Jeśli też padną tak szybko, to poszukam jakichś zwykłych, najzwyklejszych żarówek, bo to rozbój w biały dzień, aby żarówki za takie pieniądze wytrzymywały 3-4 miesiące.....
Być może niższa trwałość wynika z lepszych parametrów świetlnych, ale w takim wypadku podziękuję za ten luksus....
Pozdrawiam
PS. Przejeżdzam ok. 2,5 - 3 tyś km/miesięcznie



slamo - 14 lut 2007 8:01

czy Twoje autko mialo kiedys jakis wypadek,bo sadze,ze masz albo luzne lampy albo jakies podroby.Jeszcze wazny jest stan instalacji.Wszlekie iskrzenia(wypalone styki itp)powoduja zmiejszenie trwalosci zarowki.Ja nigdy nie mialem problemu z zarowkami a mialem roznych firm.Tymbardziej,ze mam soczewki i strasznie sie to wsio nagrzewa a druga sprawa to jezdze zawsze na swiatlach.Moze w zly sposob zamykasz klape silnika????

Auto jest praktycznie bezwypadkowe (miało wymienianą tylną klapę), ma przejechane 120 tyś km i jest w idealnym stanie technicznym.....
Klapę otwieram i zamykam w zasadzie jedynie do wymiany żarówek oczywiście poza uzupełnieniem płynu do spryskiwacza i sprawdzeniem oleju....
Jest jeszcze jedna możliwość - podróby żarówek, ale nie wiem jak można by je poznać.... przy pierwszej zmianie porównywałem z żarówkami na których jeździł Niemiec od którego kupiłem auto i wyglądały identycznie (bańka, nadruk itp.), więc to chyba mało prawdopodobne.... choć małe żółte rączki pewnie nie takie rzeczy potrafią...



Riki - 14 lut 2007 8:08

Philips Power2Night GT-150

Takie zalozylem do GFki zaraz po kupnie autka... swieca duuzo lepiej niz na "zwyklych" zarowkach... ale i tak swiatla w GFce sa srednie.......



pinky - 14 lut 2007 8:16
swiatla w GFce sa srednie.......



pawelse - 23 lip 2008 0:27
Powodem "siadania" żarówek są:
1) Pseudo ksenony, czyli wszystko z niebieską poświatą grzeje się mocniej, słabiej świeci i szybko pada
2)Tandetne firmy (wszystkie nieznane marki)
3)Nieumiejętne zakładanie (dotykanie palcami bańki, itp.)

Warto pamiętać, by najpierw zapalać silnik, a pozniej swiatla, i odwrotnie, gasić najpierw światła, a później gasić silnik.

Tu linki do ciekawych testów i tekstów o żarówkach
http://forum.mazdaspeed.pl/posting.php?mode=reply&t=26310&sid=e4b67f59807382dcbedd37428e64a45f
http://www.auto-swiat.pl/wydania,artykul/Jak_dlugo_swieca_,Artykul-15629
http://www.auto-swiat.pl/wydania,artykul/Jak_wybrac_zarowke_,Artykul-16083
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=12745

Pozdro



roburex - 20 sie 2008 18:43
witam
a moze ktos w Was zalozyl ksenonki do Gf-ki
ja mam lampy firmy Bosch i tak sie zastanawiam czy moze nie zalozyc ksenonow z Allegro, np firmy HiD slyszlaem ze sa niezle a i moi znajomi mieli zalozone takie ksenony i naprawde zadowoleni byli.dodam ze zakladali je do tradycyjnych lamp szklanych, np w espero, civicu, a i ostatnio kolega zalozyc do avensisa zamiast H7 bo juz go trafialo tak czesto wymienial.teraz jezdzi 4-ty miesiac i jest przezadowolony.jakby ktos juz sprobowal takiej zmiany to moze niech opisze swoje doznania-wtedy moze sie i przekonam



xANDy - 22 sie 2008 19:11
Nie napisałeś, który masz rocznik GFki - jeśli przed liftem, to broń Panie Boże przed xenonami w tych lampach - wyklnie Cię każdy jadący z naprzeciwka (ryflowane szkło). Jeśli masz lampy po lifice to da się to założyć ale pod jednym warunkiem, że będą one miały system samopoziomowania... Cholera mnie bierze i modlę się o spokój dla samego siebie jak widzę penerstwo na drogach, które założyło sobie ksenony bez samopoziomowania, które wali po oczach na wszelkich nierównościach, przy ostrym przyspieszaniu itp.

U mnie takich nie brakuje - najczęściej starszy wóz (jakieś golfy albo astry) z wielkimi tłumikami + xenony oślepiające z niezwykłą skutecznością.
Za to powinno karać się bez litości!

Samopoziomowanie w lampach, które mają klasyczne silniczki chyba się nie sprawdza... silniczki mają inaczej obliczony żywot.



kielo - 22 sie 2008 19:43
Panowie a czy czasami wkładanie ksenonów do zwykłych lamp nie jest wbrew przepisom? Coś mi się wydaje że przy pierwszym spotkaniu z bananami w skórkach nasz dowód rejestracyjny mógłby zmienić chwilowo posiadacza



xANDy - 23 sie 2008 6:54

czy czasami wkładanie ksenonów do zwykłych lamp nie jest wbrew przepisom?Jest ale u nas egzekwowanie tego przez niebieskich pozostawia wiele do życzenia. Wynika to również z tego, że takie lampy przechodzą jakoś badania techniczne!! zaś ponad połowa techników na stacjach diagnostycznych nie wie co to jest "lśnienie" w lampach...