ďťż
Żarówki xenonowe





johnypg - 15 kwi 2009 1:49
Witam.Od niedawna jestem posiadaczem Madzi 3 z 2004r.Moje pytanie jest nastepujace.Chcialbym zalozyc sobie lzarowki xenonowe,czy jesli kupie same zarowki bedzie ok czy musze jeszcze cos dokupic?Jestem zupelnie zielony w sprawach sam i prosilbym o jakies konkretne rady.Z gory dziekuje za odpowiedz.Pozdrawiam:)




cwieta - 15 kwi 2009 6:33
Nie ma czegoś takiego jak żarówki ksenonowe, są tylko jakies tanie imitacje , które nic dobrego nie wnoszą w ruchu drogowym. Jeżeli bardzo chcesz mieć "ksenony" możesz zakupić zestaw HID i założyć , ale będziesz sie musiał liczyć z tym , że kiedyś na skrzyżowaniu wyjdzie jakiś kierowca i da Ci dosadnie do zrozumienia ,że strasznie oślepiasz jadących z przeciwka użytkowników drogi. Kolejną rzeczą jest to,że policja może zabrać Ci dowód rej. i skierować na badanie techniczne. Konkludując, zestawy HID nie są dopuszczone do ruchu drogowego, było o tym już w kilku gazetach motoryzacyjnych.
P.S. Miałem u siebie w Hondzie, efekt wizualny bardzo ciekawy,ale nic więcej. Często dostawałem zje..y przez CB, że oślepiam, wcale tak dobrze nie oświetlają drogi jak mogłoby sie wydawać.
Wybór należy do Ciebie



zenon - 15 kwi 2009 7:14

Często dostawałem zje..y przez CB, że oślepiam

A może poprostu twoje światła nie były odpowiednio wyregulowane?

Jeśli miałeś lampy soczewkowe gdzie powierzchnia świecenia jest stosunkowo mała (w porównaniu do lamp "tradycyjnych") i były one prawidłowo wyregulowane to nie mogłeś oślepiać bardziej niż xenony montowane fabrycznie.

Pozdrawiam



Grzyby - 15 kwi 2009 7:17

nie mogłeś oślepiać bardziej niż xenony montowane fabrycznie.
mogłeś, mogłeś
Fabryczne ksenony w M6 mają inaczej ukształtowaną wiązkę i regulacja nic tu nie daje.


Jeśli miałeś lampy soczewkowe
jeśli pisał o Cifie w kombi to nie miał




bobo_ssj - 15 kwi 2009 9:24
a powiedzcie mi czy jak kupie xenony kompletne lampy to podejdą one jak to się mówi plug&play



mr_t - 15 kwi 2009 9:55
Do tego kup sobie jeszcze spryskiwacze i system automatycznej regulacji poziomu. Bo to musisz mieć żeby zgodnie z przepisami jeździć na ksenonach.
Przeszukaj forum - jest o tym wątek, dosyć długi, znajdziesz tam odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania.



zenon - 15 kwi 2009 12:22

spryskiwacze i system automatycznej regulacji poziomu

A jest gdzieś napisane że to musi mieć?
Jakaś ustawa albo coś podobnego?

Pozdrawiam



kiero - 15 kwi 2009 13:21
Cytat z artykułu:
Instalując w swoim samochodzie reflektory ksenonowe konieczne jest zamontowanie wraz z odpowiednimi lampami systemu samopoziomowania jak również systemu spryskiwania reflektorów. Jest to niezbędne ponieważ strumień światła wytarzany przez te reflektory jest tak silny, że oślepianie innych kierowców podczas jazdy np. po nierównościach mogło by mieć katastrofalne skutki.

Natomiast system spryskiwania reflektora jest konieczny, ponieważ nawet przez niewielkie zabrudzenie reflektora, strumień światła może ulegać znacznemu rozproszeniu. W wyniku czego podczas jazdy np. we mgle kierowca zamiast obserwować drogę ma przed sobą „białą ścianę” powstałą w wyniku oświetlania przez rozproszone światło drobinek wody w powietrzu powyżej reflektora.
Całkowicie zabronione

Wielu właścicieli pojazdów chcąc podnieść wartość swego samochodu oraz wykorzystać możliwości jakie dają światła ksenonowe instaluje w swoich samochodach wyposażonych w lampy z żarówkami halogenowymi żarówki ksenonowe. Należy pamiętać, że zainstalowanie żarówek ksenonowych wraz z kablami i zapłonnikami do zwykłej lampy halogenowej jest całkowicie niedopuszczalne, gdyż powoduje znaczne oślepianie innych kierowców. Jak również jest niezgodne z przepisami oraz powoduje utratę homologacji na lampy, które przystosowane są wyłącznie do żarówek halogenowych. Samochody z przerobionymi w ten sposób reflektorami nie mogą być dopuszczone do ruchu drogowego, co określone jest w przepisach każdego europejskiego Kodeksu Drogowego.



kiero - 15 kwi 2009 13:33
I jeszcze jedno:
Zgodnie z prawem obowiązującym w UE (regulacja ECE R48), pozafabrycznie montowany może być tylko kompletny ksenonowy zestaw reflektorowy. W jego skład wchodzą homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb reflektorów. Warto również wiedzieć, że samowolna ingerencja w budowę reflektora jest niedopuszczalna, bo unieważnia jego fabryczną homologację.



cwieta - 15 kwi 2009 13:36
Myślę, że już wszystko kiero na ten temat objaśnił.



Lorento - 15 kwi 2009 19:03
Panowie! Moje gratulacje! Stali Użytkownicy tego Forum budzą nadzieję, że w temacie zenonów świadomość kierowców rośnie! Oby tak dalej i bezmandatowej jazdy życzę!



kulca - 15 kwi 2009 22:25
bla, bla, bla
ja zalozylem HID, jezdze na nich okolo roku i nie zdazyly mi sie skargi ze oslepiam, kontrole policyjne tez mialem,
a ilosc swiatla na drodze w porownaniu ze zwyklymi zarowkami jest znacznie wieksza, wszystko lepiej widac, tu nie ma dwoch zdan

co do oslepiania o ktorym piszecie, zgadzam sie ze w zwyklych lampach (czyt. nie soczewki) po zalozeniu HID oslepiaja niemilosiernie, ale 6 ma tak skonstruowane soczewki ze wg mnie jest OK, w 3 jest chyba podobnie?



moro - 16 kwi 2009 4:38

ze wg mnie jest OK,

no to szafa gra...



JeSs - 16 kwi 2009 15:16
Ja równiez mam zamontowane HID-y i wszystko świecy cacy ale jedno ale wiązka rzeczywiście jest bardzo mocna zwłaszcza jak auto podniesie się na progu zwalniającym lub na jakimś wyboju, potrafi bardzo oślepić mimo iż reflektory obniżyłem na 1. Kwestia prawna jest wyraźnie ustalona i nikt tu nie będzie dyskutował a zwłaszcza policja w kontekście czy oślepia czy nie. Rozmowa będzie krótka ma pan xenony tak! a auto poziomowanie i spryskiwacze NIE to dowodzik do odbioru. !



kulca - 16 kwi 2009 16:52

Rozmowa będzie krótka ma pan xenony tak! a auto poziomowanie i spryskiwacze NIE to dowodzik do odbioru.to jedyny minus tej imprezy



siechu - 16 kwi 2009 17:00
Panowie

w mojej maździe sa ksenony (wersja top sport) i oczywiście jest autopoziomowanie, ale mam dziwne wrażenie że nie ma (lub sa ale nie działaja) spryskiwacze reflektorów
Jaki może być tego powód ? czy jest oddzielny zbiorniczek z płynem ? w zderzaku sa takie "zaślepki" ale nie wyjeżdża mi z nich spryskiwacz



mr_t - 16 kwi 2009 20:25

ale wiązka rzeczywiście jest bardzo mocna zwłaszcza jak auto podniesie się na progu zwalniającym lub na jakimś wyboju
Od tego jest właśnie dynamiczna korekta poziomu ksenonu - a tego nie ma nawet fabrycznie w Maździe z ksenonem.



scichy - 16 kwi 2009 20:38

ale wiązka rzeczywiście jest bardzo mocna zwłaszcza jak auto podniesie się na progu zwalniającym lub na jakimś wyboju
Od tego jest właśnie dynamiczna korekta poziomu ksenonu - a tego nie ma nawet fabrycznie w Maździe z ksenonem.



mckoper - 16 kwi 2009 21:13
johnypg Prosze o poprawne nazwanie tematu!

pozdrawiam,
mckoper



mcbeth - 17 kwi 2009 7:20

JeSs napisał:
ale wiązka rzeczywiście jest bardzo mocna zwłaszcza jak auto podniesie się na progu zwalniającym lub na jakimś wyboju

Od tego jest właśnie dynamiczna korekta poziomu ksenonu - a tego nie ma nawet fabrycznie w Maździe z ksenonem.

Nieprawda i to podwójnie.
1. Dynamiczne poziomowanie nie jest do niwelowania progów zwalniających czy wzniesień, ale do kompensacji nierównego obciążenia przód-tył. Czujniki poziomowania są na zawieszeniu i to właśnie mierzą - polecam zapoznanie się z Workshop Manual.
2. Mazda ma dynamiczne poziomowanie. Widać to przy hamowaniu/przyspieszaniu. Można to zaobserwować też np. obciązając bagażnik i obserwując poziom wiązki światła.



mr_t - 17 kwi 2009 9:00
Teoretyczne wywody z Workshopa mnie nie interesują. Moja mazda nie wykonuje dynamicznej korekty - wystarczy popatrzeć co się dzieje jak gwałtownie hamuję/ruszam, przejeżdżam przez progi zwalniające... nic się nie dzieje tj. światła unoszą się i opadają razem z samochodem jak w każdym samochodzie bez takiej korekty.
Już nie raz o tym tu pisałem - taką korektę miałem w poprzednim samochodzie, było widać jak światła się opuszczają przy dynamicznym ruszaniu, czy też podnoszą podczas hamowania, wyraźna korekta wysokości świecenia była widoczna również przy progach zwalniających - a mam takie 4 koło siebie, więc często mogłem to obserwować - mazda (moja) czegoś takiego nie ma. Zgłaszałem to w ASO i powiedzieli że tak to działa, bo nie ma dynamicznej korekty.



Grzyby - 17 kwi 2009 9:05
Czyli po prostu zostałeś oszukany
A może w M3 tak jest. Ale Ty jak zwykle musiałeś uogólnić w poprzedniej wypowiedzi ...



mr_t - 17 kwi 2009 9:56

Czyli po prostu zostałeś oszukany
A może w M3 tak jest. Ale Ty jak zwykle musiałeś uogólnić w poprzedniej wypowiedzi ...

No tak, ale już wyżej napisałem (moja), staram się to zaznaczać przy swoich wypowiedziach - bo być może jest wyjątkowa np. po włączeniu świateł nie ma ruchu soczewką dół-góra, ale ponoć to też normalne. No ale co tam - ważne że światła świecą i wszystko wskazuje na to że nie oślepiają, bo nikt nie błyska



mcbeth - 17 kwi 2009 10:33

Teoretyczne wywody z Workshopa mnie nie interesują.
A szkoda, bo dużo się można tam dowiedzieć i zrozumieć na czym polega samopoziomowanie świateł. Ma się wtedy rzetelne podstawy do rozmowy z serwisem i nie trzeba wierzyć bezkrytycznie i bezpodstawnie w każdą głupotę wynikającą z niewiedzy.



Trec_Londyn - 17 kwi 2009 13:50
Ja czekam na zestaw i montuje bo te seryjne swiatla nie nadaja sie do jazdy



mr_t - 17 kwi 2009 14:22

Teoretyczne wywody z Workshopa mnie nie interesują.
A szkoda, bo dużo się można tam dowiedzieć i zrozumieć na czym polega samopoziomowanie świateł.



abujebal - 20 kwi 2009 10:33
Podczepie się do tematu i się zapytam czy to normalne w mazdach, mianowicie u mnie w samochodzie autopoziomowanie jest tylko, że raz działa raz nie. W momencie kiedy nie zadziała a zdarza się to bardzo czesto światła świecą bardzo w dół i widzę w nocy na jakieś 2 metry do przodu, gdzieś czytałem na forum, że pomaga włanczanie i wyłanczanie ale u mnie to się nie sprawdza. Może ktoś będzie znał przyczynę?a drugie pytanie to w którym dokłądnie miejscu można ustawiać xenony ponieważ prawa lampa świeci mi bardzo rozproszonym promieniem:)
Pozdrowionka



zenon - 20 kwi 2009 10:50
Ooo bardzo ciekawy temat w kontekście rozpoczetego wątku:

Mamy konfrontacje nielegalnego ksenona bez samoregulacji oraz spryskiwaczy, jednak jest on prawidłowo wyregulowany i "nie śmieci" na boki(bo jest w lampie z soczwką) z całkowicie legalnym ksenonem z samoregulacją i spryskiwaczami tyle że regulacja działa jak wyżej napisano (raz działa raz nie, ... 2 metry do przodu) a do tego podobnie świeci (bardzo rozproszonym promieniem)

Cziekawe jak to się ma do zagadnień bezpieczeństwa i historii typu "nie wypłacono odszkodowania" oraz "zabrano dowód bo były bez homologacji" jakich można wiele przeczytać na tym forum.

Z tego co obserwuję na drodze, za źle wyregulowane światła dowodu jeszcze nikt nie stracił, nie słyszałem też aby z tego powodu odszkodowanie nie zostało wypłacone.
Tak więc wydaje się że do wszystkiego trzeba podchodzić z rozsądkiem, również do tych ksenonów "non legal".

Pozdrawiam



magicadm - 20 kwi 2009 19:40

Z tego co obserwuję na drodze, za źle wyregulowane światła dowodu jeszcze nikt nie stracił,
A jak to niby "obserwujesz"???
Stoisz w krzakach za radiowozem?
Nasz forumowy śledczy Lorento przynajmniej jedną 6-tke tak skasował - tak się przynajmniej chwali

PS
Nadal uważam, że rozsądnie zamontowane Zenony są równie szkodliwe co ORY, ale niestety wielu ludzi montuje je tam gdzie naprawdę nie mają szans działać sensownie.
Podsumowując: Zenony są jak Media Markt...



zenon - 20 kwi 2009 20:36

A jak to niby "obserwujesz"?
Poprostu widzę ile jedździ samochodów ze źle ustawionymi światłami

Z pracy do domu mam jakieś 8km (15 min), dzisiaj samochodów oślepiających jednym światłem widziałem z 7 zaczynając od starego STARa a kończąc na lagunie (na xenonach)

Nie mówimy tutaj o tych co świecą "pod zderzak", ale wystarczy wyjchać wieczorem za miasto aby się przekonać ile takich egzemplarzy się porusza.



mr_t - 21 kwi 2009 6:49
Sporo samochodów ma źle ustawione światła (i nie chodzi tylko o ksenon/zenon), a szczególnie na wiochach - tam co 2, 3 ma za wysoko. Niektórzy mają jeszcze pozmieniane żarówki na mocniejsze i oślepiają niewiele gorzej niż inni na drogowych. A policja nic z tym nie robi bo jak to na wsi - wszyscy wszystkich znają.