ďťż
Zbieżność kół przednich?





behemot - 28 mar 2006 9:04
Witam.

Czeka mnie naprawa przedniego zawieszenia i chcę zrobić to sam. Po takiej operacji trzeba ustawić zbieżność (a raczej rozbieżność). Moje pytanie to: Jakie powinny być wartości zbieżności i gdzie się ją reguluje?




magicadm - 28 mar 2006 13:20

Moje pytanie to: Jakie powinny być wartości zbieżności i gdzie się ją reguluje?

Mam takie intrygujące mnie pytanie: po co Tobie te informację???
Jeżeli masz sprzęt do regulacji zbieżności - on powinien miec w pamieci zapisane te wartości.
Jak nie masz sprzętu - i tak jedziesz do facowca - więc po co Tobie ta wiedza???



tarkan - 28 mar 2006 13:55

Jeżeli masz sprzęt do regulacji zbieżności
bo pewnie nie ma takiego sprzętu...



xANDy - 28 mar 2006 14:27
Rozbieżność powinna wynosić (z tego co pamiętam) ok. 1,5 stopnia (max 2). Ale mogę się mylić.
Najprościej zrobić to na feldze (od spodu) mierząc różnice w odległości od siebie na przeciwległych krańcach. Jak zdążę to zapytam się mechanika ile powinno wynosić (w mm) - podaj rozmiar felgi.




nor - 28 mar 2006 16:47
W xedosie wynosi to od 0 do 3. Reguluje asie ją koncowkami drążków kierowniczych.



Karwoś - 28 mar 2006 16:49
Ja robiłem zbierzność w Maździe 6 - podam normy producenta :

OŚ PRZEDNIA : min max
Zbieżność całkowita ----- -0st11' 0st33'
kąt pochylenia koła ------- -1st17' 0st43'
Kąt wyp O.S.Z. 2st47' 4st47'
kąt poch. O.S.Z. 4st58' 5st58'

OŚ TYLNA :
Zbierzność całkowita -0st11' 0st33'
kąt poch. koła -2st13' -0st13'

O.S.Z. - OŚ SWORZNIA ZWROTNICY.
st - stopnie:)

Są to dane Mazdy 6 - może komuś się przydadzą (pochodzą z wydruku "NORAUTO") Baza danych: FFB*DATA BASE 2004 A



magicadm - 28 mar 2006 19:57
Panowie!!!
PODZIWIAM WAS - tzn tych, którzy metodami "domowymi" ustawiają zbieżność samochodu, a potem pędzą 150 - 200km/h...
Naprawdę się nie boicie???
Przecież regulacja na profesjonalnym sprzęcie to koszt kilkudziesięciu złotych... I podczas tej regulacji są niwelowane np odchyłki spowodowne krzywymi felgami itp...

Wiem, że są ludzie, którzy na listwy, ciężarki itp dokonują cudów - tzn tanich regulacji, ale to dotyczyło aut innych (starszych) generacji



behemot - 29 mar 2006 9:00
Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Będę wymieniał końcówki i muszę wstępnie ustawić zbieżność aby dojechać do dobrego warsztatu, a mam do niego około 70 km. Mam specjalne urządzenie (listwę z miarką) do ustawiania zbieżności w samochodach. Zdaję sobie sprawę, że to nie ta epoka ustawiania ale przynajmniej spokojnie dojadę do warsztatu.

Pozdrowienia.



Hazu - 29 mar 2006 13:16
ja ustawiam sobie zbieżność na wyczucie tzn wystarczy przy jeździe na wprost ruszyć kierownisę w lewo lub prawo.

jeżeli jest nadmierna reakcja samochodu na ruch kierownica tzn że jest zbyt zbieżny
jeżeli jest odwrotnie (wrażenie ciężkiej pracy uładu kierowniczego) jest zbyt rozbieżny

wystarczy kawałek pustej drogi i trzy klucze
nie raz tak ustawiałem i zawsze na przegladzie było OK



magicadm - 29 mar 2006 17:51

nie raz tak ustawiałem i zawsze na przegladzie było OK

Może się i czepiam, ale od kiedy na przeglądach sprawdzają geomterię???
Bez urazy, ale chyba żyjesz w błednym przekonaniu, że za pomocą linijki uzyskasz dokładność porównywalną do laserowych czujników.

Wstępnie ustawić można -a nawet trzeba po wymianie jakiegoś elementu - byle w miarę bezpiecznie dojechać na pomiar i regulację na profesjonalnym sprzęcie.



Hazu - 29 mar 2006 19:28

Może się i czepiam, ale od kiedy na przeglądach sprawdzają geomterię

Po pierwsze mowa tu jest tylko o ustawianu zbieżności
Po drugie zawsze na przeglądzie jest sprawdzana zbieżność przednich i tylnych kół - przynajmnij tam gdzie ja robię przegląd


Bez urazy, ale chyba żyjesz w błednym przekonaniu, że za pomocą linijki uzyskasz dokładność porównywalną do laserowych czujników.

nic o linijce nie napisałem ale to też dobry sposób przecież kiedyś nie było laserów ani najazdowych mierników zbieżności


Wstępnie ustawić można -a nawet trzeba po wymianie jakiegoś elementu - byle w miarę bezpiecznie dojechać na pomiar i regulację na profesjonalnym sprzęcie.

miałem do wymiany końcówkę drażka kierowniczego
według ciebie powinienem pojechać do profesjonalnych zakładów na wymianę
wtedy zapłaciłbym 40zł za wymianę i 70zł za ustawienie zbieżności = 110zł + cena końcówki w serwisie trochę więcej kosztuje

ja za końcówkę zapłaciłem 50zł i potrzebowałem ok 20 min na wymianę
oraz dwukrotnie poprawiałem ustawienie zbieżności i jest dobrze



nor - 30 mar 2006 6:23
Swego czasu znałem mechanika, który ustawiał zbieżnośc na drewnianą listwę . robił w trabantach . i o dziwo jeżdziły



xANDy - 30 mar 2006 15:13
No cóż - jeśli wymienia się tylko drążki, to nie jest wielką filozofią nastawić zbieżność. Różnica na feldze wynosi ok 1,5mm i tyle. Nic innego się nie zmienia (geometria) więc nie ma co się denerwować i martwić.
W ASO też nie robią inaczej... mają takie oryginalne narzędzie - rozsuwana listwa stalowa z wydłużonymi końcówkami i dobierają na milimetry........



behemot - 31 mar 2006 6:13
Ja posiadam takie urządzenie i chciałbym znać nastawy zbierzności w mm. Koła: oryginalne alusy 15. A po wymianie zawieszenia i tak pojadę na ustawianie geometrii, tylko trzeba tam bezpiecznie dojechać.



xANDy - 31 mar 2006 6:45

1,5mm
Oczywiście ma być "rozgryz" - czyli z przodu kół więcej jak z tyłu; mierzone na przeciwległych krańcach felgi. Po zrobieniu - przetocz autko o pół obotu kół i sprawdź ponownie, czy się nie zmieniło.



magicadm - 31 mar 2006 7:03

zawsze na przeglądzie jest sprawdzana zbieżność przednich i tylnych kół - przynajmnij tam gdzie ja robię przegląd

Pozazdrościć sumiennosci diagnosty - tam gdzie ostatnio robiłem przegląd chcieli mi zrobic analize spalin, ale jak zobaczyli silnik DITD - wymiękli i odpuścili


według ciebie powinienem pojechać do profesjonalnych zakładów na wymianę
wtedy zapłaciłbym 40zł za wymianę i 70zł za ustawienie zbieżności = 110zł + cena końcówki w serwisie trochę więcej kosztuje


Absolutnie nikogo z końcówką nie wysyłam do ASO - sam je wymieniam, ale regulację moim zdaniem powinno się robić na najdokładniejszym dostępnym sprzęcie.
Miałem kiedyś problem z wahaczem - miał jakąś odchyłkę na 2 mm - maszyna to pokazywała i diagnosta twierdził, że element jest do wymiany - na linijkach zapewne to "nie wyszło" - a opony się darły

Najwyraźniej jestem jakis przewrażliwiony:)



behemot - 03 kwi 2006 6:23
Wielkie dzięki. Takiej odpowiedzi oczekiwałem.



gregorg - 27 mar 2010 17:24

W xedosie wynosi to od 0 do 3. Reguluje asie ją koncowkami drążków kierowniczych.
Czy może ktoś potwierdzić te wartości?Ta wartość oznacza że koła mogą być do 3mm zbieżne czy rozbieżne?



tubus2125 - 05 kwi 2010 7:43
tutaj macie dane



Siw-y - 05 kwi 2010 10:07
tubus2125, a masz dane do MX-6 GE i do 626 GV/GD ?



tubus2125 - 05 kwi 2010 10:49
zaraz wrzucę



tubus2125 - 05 kwi 2010 12:08
Siw-y przesłał byś więcej danych( rok i silnik)



Siw-y - 05 kwi 2010 12:53
A ma to jakieś znaczenie?
626 GV FE 88r
MX-6 GE KL 94r



tubus2125 - 05 kwi 2010 13:01
tak i to spore



tubus2125 - 05 kwi 2010 13:25
626



tubus2125 - 05 kwi 2010 13:39
mx-6



gregorg - 05 kwi 2010 16:18
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego koła koła z przednim napędem mają być ustawione zbieżnie?? Przecież przy napędzie przednioosiowym dochodzi do jeszcze większej zbieżności.Jak się mają stopnie (minuty) do mm?



Iteczek - 23 kwi 2010 12:55
A jak z zbieżnością kół przednich i tylnych w samochodzie Mazda 323F *bj* 2000r 2.0 DiTD?
Proszę o szybką odpowiedź!



Tubi - 23 kwi 2010 13:02
Kolego pomyliłeś działy