Zdziera opony od środka, dlaczego ,co zrobić i gdzie regulacja
zieba1982 - 01 cze 2007 14:47
witam wszystkich zauwazyłem ostatnio ze mazda 323F 1991 r BG B6 1,6 16V zdziiera mi opony od środka obydwa koła jednakowo i nie wiem czy to zbieznosc czy kąt nachylenia a jesli to drugie to czy i jak sie to ustawia,gdzie sie znajduje regulacja, jak wogóle jest cos takiego pozdrawiam
BratCukierka - 01 cze 2007 15:49
Sorry że się czepiam
zaówazyłemzauważyłem
sirodkaśrodka
kont nachyleniakąt
mazda 323F 1992 r zbiera mi oponychodzi Ci o zdzieranie opon??
MiHaŁ - 01 cze 2007 15:53
zieba1982 nie kombinuj nic sam lepiej. Pojedź na jakąś stację obsługi i niech Ci chłopaki zrobią geometrię. W Poznaniu taka przyjemność kosztuje do 100 zł.
Mateusz - 02 cze 2007 13:07
zieba1982, bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' - prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi, a ja nie będę musiał wywalać tego wątku do kosza. Oznaczenia generacji i symbole silników - potrzebne do nazwania tematu - znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
RegulaminOpcja: SzukajJak używać opcji: SzukajOznaczenia modeli i silnikówFAQPozdrawiam, Mateusz.
Simo - 02 cze 2007 16:31
niech Ci chłopaki zrobią geometrięRaczej nie geometrię a zbieżność. Jak samochód był bity i nie trzyma geometrii to nic się nie da z tym już zrobić niestety. A poza tym nie wiemy czy zdzierają mu się opony na przedniej czy tylnej osi...
MiHaŁ - 02 cze 2007 16:48
Raczej nie geometrię a zbieżnośćGeometria kół to też ustawianie zbieżności przecież!
kufajman - 02 cze 2007 20:50
No lol panowie-jak drze z przodu od wewnetrzenej strony opony to najpierw sprawdzamy sworznie dolne na wahaczu-tam nie ma zadnej regulacji-wymienia sie szlus. Prawdopodobnie jak one maja luzy to i cala reszta jest w oplakanym stanie-napisz czy ci nic nie stuka na dolach to bedzie wiadomo o co chodzi
zieba1982 - 03 cze 2007 11:42
witam dzieki za poprawianie błędów ale ja szukam pomocy na temat auta a nie na temat ortografji,
nie mam zamiaru siedzieć ze słownikiem
zieba1982 - 03 cze 2007 11:43
a odnosnie nazywania odpowiednio to nie rozumię,bo mazda 323F 1992r jest chyba jedna i jedyna więc jakie oznaczenia
sajko - 03 cze 2007 11:47
Prosta sprawa - przeczytaj zasady forum i bedziesz wiedzial. Nie jest jedna, bo chyba wesji silnikowych bylo wiecej niz jedna - w sumie wystarczyloby wpisac w podtemacie to samo, co wpisales w swoim opisie...
BratCukierka - 03 cze 2007 11:47
323F 1992rTo jest F BG to tak dla jasności że rok podasz to nie wszystko te nowsze to F BA i F BJ a do tego silnik podaj np. B6 - 1,6 albo BP - 1,8 W twoim wypadku to pierwsze
zieba1982 - 03 cze 2007 11:51
Przepraszam ze nie napisałem czy to przód czy tył,Więc chodzi mi o przednie koła,
Mazda jest 11 miesięcy w POLSCE i gdy robiłem pierwszy przegląd zawieszenie było naprwade dobre tak powiedział diagnosta,do tej pory nie robiłem nic i NIC sie stuka itp...jest ok,Zrobiłem 30 000km i dopiero pod koniec moich opon zobaczyłem ze nie równo zcierają sie dwie opony z przodu,dwie jednoczesnie.
Auto nie było walone raczej bo nic nie widać,lakier orginalny na całym aucie więc raczej nie.POZDRAWIAM
zieba1982 - 03 cze 2007 11:56
ok MAZDA 323F 1992r B6 1,6 16v coś około 90KM chyba 88
Ale zawieszenie wydaje mi sie ze jest to samo w mazdzie z silnikiem np..1.8 a 1.6 i karoserja tez jest taka sama ,mój koles ma silnik 1.8 ale wszystko jest takie same jesli chodzi o wygląd.
A co do regulaminu to przyznaję nie czytałem za wiele ale zaraz to zrobie
Mateusz - 03 cze 2007 12:53
a odnosnie nazywania odpowiednio to nie rozumięPrzykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:
TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy - wymienić, czy regenerować ?
OPIS: 323 BG B3
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tylnej poduszki silnika - jak to zrobić ?
OPIS: 323 BF B6
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS - metody diagnozowania.
OPIS: 323 BA Z5
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tarczy sprzęgła - porady.
OPIS: 323 BJ ZL Jeśli nadal nie rozumiesz, przeczytaj regulamin do którego podałem Ci link. Popraw proszę jak najszybciej ten temat.
zieba1982 - 03 cze 2007 15:32
wszystko ok ale nadal nie wiem jak i gdzie sie ustawia geometrię kół pomijając stację diagnostyczną,wiem ze bez aparatury to nie bardzo sie da ale ja chcę wiedzieć tylko gdzie znajduje sie regulacja,bo na forum nic nie widzę.
johndoe2004 - 04 cze 2007 7:51
A tak napiszę bo mi do głowy wpadło, może masz zbyt wysokie ciśnienie w oponkach jeżeli tak to bedzie darło środek opony. Pozdrawiam johndoe2004.
fotokrak - 04 cze 2007 9:34
i sie nie dowiesz bo to wiedza tajemna tylko dla orłów mechaników a tak na poważnie potrzeba do tego wypoziomowany podjazd, odpowiednią podzielnice sporo przyżadów które montuje się na koła, są specjalne śruby w zawieszeniu, ale już o takie szczegóły nie pytaj bo po co skoro i tak tego nie ustawisz, nie dlatego że z ciebie słaba złota raczka ale ze względu na brak narzędzi,
Zasady bez problemu za to znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowych, kiedyś bardzo dawno temu mój ojciec miał taka książkę i pamiętam że było o tym ale tylko zasada, zobacz do lokalnej biblioteki
banan84 - 04 cze 2007 21:00
Witam może coś pomoge ustawiam geometrie na stacji kontroli pojazdów prawie 3 latka fakt troche to skomplikowane dla kogoś kto niemiał z tym styczności.A kolega ma racje bez odpowiedniej aparatury jest to prawie niemożliwe.Z tego co pamiętam to regulacji kąta pochylenia kół niema, a do zbierzności regulacja jest gałkach kierowniczych.To tyle bo i tak musisz wiedzieć jaką wartość ma mieć kąt i zbierzność kół a te parametry są w odpowiedniej
literaturze. Więc nie radze nic kombinować samemu bo będzie jeszcze gorzej.Jeśli moge ci jeszcze w czymś pomóc to wal jak w dym.
zieba1982 - 05 cze 2007 17:39
Z tego co pamiętam to regulacji kąta pochylenia kół niema, a do zbierzności regulacja jest gałkach kierowniczychWitam i bardzo dziękuję za odpowiedz a raczej podpowiedz,chodziło mi własnie o taką pomoc a nie jak inni się wymądrzają a w gruncie rzeczy nic nie potrafią konkretnego napisać,tylko poprawić błędy,i tak jest w większości forum:
znajdziesz tą informacje w większości książek dla mechaników samochodowychCo to za pomoc jesli się mnie odsyła do literatury(z której już zresztą skorzystałem i poznałem odpowiedz)
Jesli mam szukać wszystkiego w książkach,to jaki sens ma to forum?
Cukierek - 05 cze 2007 18:35
Jeśli zdziera Ci opony to od razu skieruj sie na stację diagnostyczną!
Zrób kompletne sprawdzenie zawiechy,ale wcześniej odpowiednie ciśnienie w oponach.Jeśłi Mazda zrobiła 30tkm po Polsce to powinieneś sprawdzić zbierzność bo na naszych drogach wszystko sie rozreguluje!Ja osobiście sprawdzam zbierzność co 10-15 tkm,czyli co 2-3 miechy tak dla świętego spokoju.Może ktoś napisze że to wyrzucanie kasy,ale lepiej wydać 20zł na sprawdzenie zawiechy i wiedzieć co się dzieje w zawieszeniu.
poprawić błędyPorządek musi być na Forum!
Jesli mam szukać wszystkiego w książkach,to jaki sens ma to forum?Najpierw używamy opcji Szukaj a jak nie możemy czegoś znaleźć to wtedy zakładamy nowy temat!Forum ma pomagać w takich trudnych i nie zrozumiałych problemach dotyczących naszych aut!
Tak na przyszłość musisz troche czasu spędzić na Forum aby wszystkiego się dowiedzieć!
P.S. Jeśłi chcesz pisać bez błędów to ściągnij sobie przeglądarkę która ma opcje poprawiania błędów podczas pisania(np.Mozilla) jeśli masz z tym problemy.
Pozdrawiam
Gość - 07 cze 2007 8:32
Znajdź zakład usługowy, w którym ustawiają geometrię kół. Co to za problem? Jak potrzebujesz lekarstwo to też się pytasz na forum gdzie znaleźć aptekę?
sewo - 13 cze 2007 9:16
Samemu raczej nic nie zrobisz!! Muszą ustawić ci zbieżność. Ojciec we Fieście miał to samo!!
deejot - 20 wrz 2007 19:12
scieraja mi sie opony z przodu od srodka kupujac samochód było ok w maire teraz juz druciki widac jakie moga byc powody czy to tylko zła zbierznośc prosze o fachowa reke w tym temacie pozdrawiam madziowiczów
sps-snipers - 20 wrz 2007 20:16
Mialem to samo po wymianie amortyzatora jeszcze w Punto.Jedz do warsztatu i niech ci sprawdza.To jest zbieznosc chlopie bankowo!!!