Złącze STI - jak rozpoznać?
Vince - 11 mar 2008 15:44
Zabrałem się ostatnio za sprawdzanie kodów błędów. Najpierw poszukałem na forum - nic ciekawego o moim aucie nie znalazłem. Przeczytałem więc artykuł ze strony Mazdaspeed:
http://www.mazdaspeed.pl/christmas/warsztat/warsztat.php?c=obdPiszą tam: "odszukać wiszące na kablu trapezoidalne złącze oraz pojedyncze gniazdo STI (Self Test Input)". I tu zaczęły się schody
Czy mógłby mnie ktoś oświecić gdzie w Xedosie są te złącza? Widzę tylko czarne "pudełko" z napisem DIAGNOSTIC,
ale w przypadku ASB do odczytania kodów potrzebne jest jeszcze złącze STI.
Poza tym, piszą również, że procedura ta ma zastosowanie "w samochodach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, nie posiadających konektora TEN w gnieździe diagnostycznym".Mimo, że mam ASB, mam konektor TEN w gnieździe:
Czy w tym przypadku powinienem "zapomieć" o gnieździe STI i postępować jak w przypadku auta z manualną skrzynią, tzn. zmostkować styki GND i TEN?
tco_tm - 11 mar 2008 16:15
Czy w tym przypadku powinienem "zapomieć" o gnieździe STI i postępować jak w przypadku auta z manualną skrzyniąTak. Zapomnij o STI, bo dotyczy wyłącznie systemu Forda (EEC).
Natomiast pomyśl o TAT zamiast TEN... (Hint: Automatic Transmission - Engine).
Vince - 11 mar 2008 17:24
Natomiast pomyśl o TAT zamiast TEN... (Hint: Automatic Transmission - Engine).Styku TAT u mnie nie ma (patrz: drugie zdjęcie). Chyba, że mam jakieś inne złącze niż opisane w artykule
tco_tm - 12 mar 2008 12:17
No fakt, nie spojrzalem. Nie ma TAT, ani FAT... Prawdopodobnie komputer A/T jest zintegrowany z ECU i błędy są na wspólnym wyjściu z silnikiem (FEN/TEN).
Vince - 12 mar 2008 17:20
Prawdopodobnie komputer A/T jest zintegrowany z ECU i błędy są na wspólnym wyjściu z silnikiem (FEN/TEN).Czyli postępujemy jak w przypadku auta z manualną skrzynią?
Czy jeśli nie jest tak jak piszesz, można coś popsuć zwierając TEN z GND?
waldii - 12 mar 2008 21:50
można coś popsuć zwierając TEN z GND?nie
Widelec - 13 mar 2008 22:10
po spięciu zworką GND i TEN, powinny zacząć (jeśli są) pojawiać się na kontrolce check engine na desce błędy. tak? jak nie na "sucho", to po odpaleniu silnika. tak? dobrze zrozumiałem, czy coś źle robię? bo mi nic nie miga i nie pokazuje, a jakoś mi się wierzyć nie chce że nie miałbym jakiegokolwiek błędu.. :-/
waldii - 13 mar 2008 22:36
Widelec a masz checka Jak nie to dioda i jazda.Nawet jesli nie masz bledow to jak zobisz zworke i przekrecisz stacyjke musi sie na chwile zapalic tak kontrolnie i wtedy dopiero bledy mrygaja
Widelec - 14 mar 2008 7:10
chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie? mam... zapala mi się tylko jak odpalam na codzień samochód, tak na moment. jak spinam zworką TEN i GND to milczy jak zaklęta - i na zgaszonym i na odpalonym silniku...
bazakbal - 14 mar 2008 10:06
chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie?to jest imobilajzer! w xedzie nie masz kontrolki silnika. zrob tak jak pisze waldii.
Widelec - 14 mar 2008 18:09
chodzi Ci o żółtą diodę na obrotomierzu z kluczem na aucie?to jest imobilajzer! w xedzie nie masz kontrolki silnika. zrob tak jak pisze waldii.
Vince - 14 mar 2008 19:45
w xedzie nie masz kontrolki silnikaNie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec, ale wydaje mi się, że w autach z automatyczną skrzynią kontrolka HOLD wyświetla kody błędów
Widelec - 14 mar 2008 20:07
Nie wiem jaką skrzynię ma kolega WidelecMT
czasami sam nie wiem czy to dobrze czy źle...
Vince - 21 kwi 2008 20:43
w xedzie nie masz kontrolki silnikaNie wiem jaką skrzynię ma kolega Widelec, ale wydaje mi się, że w autach z automatyczną skrzynią kontrolka HOLD wyświetla kody błędów
DymeK - 22 kwi 2008 13:34
panowie a ma ktoś rozpiskę jak spr bledy w 2.0 v6
GrzegorzR - 08 maja 2008 14:57
ja dzisiaj zrobiłem test błędów i jak miałem tester w stykach fen i b+ nie działał ale po przeniesieniu i w styki
fbs i b+ wybłyskał mi wszystko. Mówię o xedosie 6 2,0 v6 z manualną skrzynią.
mam też prośbę czujnik wału nr4 który to?