Zmiana zarządcy - udało się!!!
ermine - N mar 29, 2009 7:01 pm
Mam przyjemność ogłosić wszystkim, że udało nam się odwołać spółdzielnię i zmienić zarządcę!!! Nareszcie!!!
Na spotkaniu 28 marca stawili się reprezentanci 65 mieszkań. Wszystkim dziękujemy za przybycie!
Wszystkie uchwały przegłosowane zostały na tak. Tylko dwie osoby były przeciw i kilka w poszczególnych uchwałach wstrzymało się od głosu. Oto szczegóły jak to wyglądało procentowo według udziałów:
1. Uchwała w oparciu o regulację art. 241 ust. 1 ustawy z 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (tekst jednolity Dz. U. Z 2003r. Nr 119, poz. 1116) w sprawie stosowania do zakresu praw i obowiązków mieszkańców budynku przy ul. Modrzewskiego 6 w Krakowie oraz zarządu nieruchomością wspólną przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (tekst jednolity Dz. U. z 2000 roku, Nr.80, poz. .903)
za - 62,78 proc.
przeciw - 2,21
wstrzymało się - 3,47
2. Uchwała w sprawie określenia sposobu wykonywania zarządu nieruchomością wspólną, zgodnie z regulacja art. 18 ustawy o własności lokali.
za - 62,78
przeciw - 2,21
wstrzymało się - 3,47
3. Uchwała w sprawie wyboru członków Zarządu Wspólnoty spośród członków Wspólnoty, w trybie art. 20 ustawy o własności lokali.
za - 70,77
przeciw - brak
wstrzymało się - brak
4. Uchwała w sprawie odwołania Spółdzielni Mieszkaniowej Ziemi Krakowskiej z funkcji zarządu powierzonego.
za - 68,46
przeciw - brak
wstrzymało się - brak
5. Uchwała w sprawie umocowania Zarządu do zawarcia umowy o zarządzanie z wybranym zarządcą.
za - 65,71
przeciw - brak
wstrzymało się - brak
6. Uchwalenie miesięcznej zaliczki na poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną w wysokości 1,70 zł/m² powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego.
za - 66,25
przeciw - 2,21
wstrzymało się - brak
7. Uchwalenie zaliczki na koszty przyszłych remontów od powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego i garażu w wysokości 1 zł.
za - 62,16
przeciw - 2,21
wstrzymało się - brak
Na spotkaniu został wybrany również zarząd wspólnoty, w skład które weszli mieszkańcy naszego bloku:
Kinga Przybyłowicz
Ewelina Wojnar
Piotr Wierzbicki
Darek Roubo
Paweł Rochowiak
Zbigniew Kumorek
Joanna Lewińska
Naszym nowym zarządcą została REDUTA, której siedziba znajduje się na naszym osiedlu i która zarządza już kilkoma blokami na Żabińcu. Jakby ktoś chciał o coś podpytać REDUTĘ, oto dane kontaktowe firmy:
ul. Feliksa Konecznego 6/4U, Kraków
tel. (012) 416 25 98, 600 212 722, 608 446 990
http://www.reduta.krakow.plNa bieżąco będziemy informować o naszych następnych krokach.
ermine - N mar 29, 2009 7:33 pm
Oto koszty spotkania i przygotowań do niego:
Notariusz - 700 zł
Prawnik - 300 zł
Listy polecone z informacją o spotkaniu do osób, które nie mieszkają na miejscu - 137,60 zł
W sumie: 1137,60 zł
Na szczęście udało nam się zebrać te pieniądze od mieszkańców. Zbieraliśmy po 20 zł. udało się zebrać - 1250 zł
Tylko 16 mieszkań nie złożyło się na załatwienie tych spraw. dziękujemy wszystkim, którzy zapłacili.
Salę na spotkanie ksiądz udostępnił nam za darmo. W zamian poprosiliśmy osoby uczestniczące w spotkaniu o "co łaska" na kościół. Przekazaliśmy proboszczowi ok. 100 zł. Za ofiary dziękujemy
ermine - N mar 29, 2009 7:42 pm
Jutro tj. w poniedziałek 30/03/2009 jesteśmy umówieni z panią Notariusz na podpisanie protokołu. Zaraz potem wybieramy się do spółdzielni w celu umówienia się na odbiór dokumentacji, kluczy etc. Chcielibyśmy z nimi ustalić termin na przyszły tydzień. Czy to się uda, zobaczymy...
mmc - Wt mar 31, 2009 8:42 am
Zdaje sie ze zapomnielismy ustalic nazwe wspolnoty...
MT - So kwi 18, 2009 1:33 pm
minęło 3 tyg od zmiany zarządcy.
czy udało się już podjąć jakieś konkretne działania?
wydaje mi się że są dwie podstawowe rzeczy które trzeba zrobić:
1. windy
2. elewacja
jeśli potrzebujecie jakiejś pomocy to piszcie proszę. wiem że kilka osób które jest w zarządzie nie jest w stanie wszystkie załatwić szybko ale jak napiszecie co trzeba zrobić to może akurat ktoś będzie mógł pomóc.
rudy102 - Śr kwi 22, 2009 5:45 pm
Witam,
Myślę, że dokończenie elewacji nieotynkowanej jeszcze ściany jest sprawą priorytetową.
Trzeba to zrobić jak najszybciej, abyśmy nie ponieśli dodatkowych kosztów związanych z koniecznością wymiany już położonej warstwy ocieplenia w postaci płyt styropianowych. Każdego dnia wyglądają one coraz gorzej.
rudy102 - Śr kwi 22, 2009 5:55 pm
Witam,
Mam pytanie ad. pierwszego rachunku od nowego zarządcy:
Dlaczego pojawia się opłata za c.o.?
Wiem, że te pieniądze nie przepadną, ale skoro mamy prawo to występuję z takim pytaniem.
Mam nadzieję, że ktoś to dokładnie sprawdzi, abyśmy tymi kosztami nie zostali obiążeni podwójnie.
BG - Pn kwi 27, 2009 11:07 am
Witam,
Może jestem naiwna ale myślałam, że opłaty, które będziemy wnosic będa mniejsze. Nie wiem czy zostały już przkazane liczniki ze zużyciem wody (mam nadzieję, że tak) ponieważ widzę, że przeliczenie dotyczące zużycia ciepłej i zimnej wody jest dokonane o jakieś założenia Reduty. Jak na moje oko dość wysokie. I tak jak przedmówca myślę, że moglibyśmy dyskutować o opłatach za c.o.
Mela - Wt maja 05, 2009 10:51 am
Mój czynsz jest wyższy niż ten spod panowania Spółdzielni Ziemii Krakowskiej! Czy to normalne?
ms - Wt maja 05, 2009 8:15 pm
No właśnie, czy ktoś wie dokładnie w oparciu o co Reduta wyliczyła takie a nie inne stawki? Są one bardzo wysokie. Mam zamiar wybrać sie do nich i osobiście spytać dlaczego czynsz wyszedł im taki wysoki. I dlaczego musimy płacić opłatę zmienną co w letnich miesiącach?
marcin - Pn maja 11, 2009 7:37 pm
Czy ktoś sie może dowiedział dlaczego co miesiąc musimy płacić opłatę stałą za c.o. ? ( ja mam 1,20 zl/m2)
Dariusz Roubo - So cze 20, 2009 11:14 pm
Witam
Przepraszam, że nikt nie odpowiadał tutaj na forum na pytania. Wydaje mi się, iż z początkowego braku aktywności na forum po prostu zapomnieliśmy tutaj zaglądać.
Jeżeli chodzi o wykończenie bloku. Odbyliśmy szereg spotkań z prezesem spółdzielni jak i z nadzorcą budowlanym z Reduty. Sporządziliśmy protokół, w którym są zamieszczone wszystkie "braki" naszego bloku. Myślę, że będzie on opublikowany w ciągu kilku dni tutaj na forum. Spółdzielnia może partycypować w wykończeniu naszego bloku jedynie poprzez przekazanie garaży. Jest to stanowisko spółdzielni. Dziewięć garaży może zostać przez spółdzielnie przekazanych (sprzedanych) dla przyszłych właścicieli. Jak wszyscy wiemy te garaże są niewykończone. Kluczem w tej sprawie jest zebranie ofert od wykonawców z całkowitą wyceną garaży. Znając taka wycenę będziemy w stanie stwierdzić czy się to opłaca. Obecnie szacujemy (jest to bardzo szerokie szacowanie), iż ten koszt będzie wynosił pomiędzy 100 - 200 tys. Załóżmy, iż całkowity koszt wyniesie 150 tys. wtedy przy sprzedaży garaży np po 20 tys. (cena niższa zdecydowanie od rynkowej) 20x9=180 180-150=30 tyle pieniędzy zostanie przekazane na wykończenie bloku. Oczywiście garaże można sprzedać drożej jeżeli będą w ogóle chętni w naszym bloku. Oczywistym jest też, że nikt bez zapewnienia, iż te pieniądze zostaną przekazane na wykończenie garaży nie kupi ich. Tak więc takie zapewnienie jest obowiązkowe. Będziemy to jeszcze omawiać w zarządzie.
Jeżeli chodzi o koszt wykończenia bloku to jest on szacowany na ok 300 tys. Po wypożyczeniu dokumentacji budowlanej ze spółdzielni będziemy w stanie podać dokładnie oferty wykonawców.
Jakie mamy możliwości??
- Zebranie tej kwoty wg. udziałów na mieszkańców,
- Wzięcie kredytu,
- Zbieranie pieniędzy w ratach,
- Inne sposoby (garaże), myśleliśmy też o np. tymczasowym dzierżawieniu miejsc do parkowania przed blokiem. Możliwość wstawienia bramy pilotowej. Jednak nie wiemy czy prawnie jest to możliwe, aby tam powstał tymczasowy parking.
Idziemy w dobrym kierunku. Zdaje sobie sprawe, ze powoli tam idziemy ale przynajmniej zmierzamy w jakims celu.
Jezeli chodzi o platnosci dokonywane przez mieszkancow. To na funduszu remontowym zostalo zebrane dotychczas ok 8100.
Prosze zamieszczac wszystkie propozycje, poparcie dla jakis dzialan czy rozwiazan tutaj na forum jak i na nasze maile. Moj mail dariusz.roubo@psuek.pl
Pozdrawiam
Dariusz Roubo - So cze 20, 2009 11:18 pm
Odpowiadajac jeszcze na pytania odnosnie czynszu. Jak juz wiecie zostalo to juz uregulowane. Stala oplata za CO w okresie, w ktorym nie jest grzane zostala zniesiona. Co do oplat i porownywaniu ich do tych spoldzielnie. Nie ma co porownywac, czynsz bedzie wieksze ale jest to normalne.
mmc - Pn cze 22, 2009 11:51 am
Darku,
Wbrew malej aktywnosci sporo osob forum czyta wiec dziekuje za informacje i czekam niecierpliwie na kolejne!
Pozdrawiam.
Mariola Kret - N cze 28, 2009 6:48 pm
Darku
Ja również dziękuje za informacje.
Do tej pory nie byłam zarejestrowana ale tak jak poprzednik zgadzam się,że wiele osób je czyta śledząc dalsze kroki dotyczące poczynań z naszym blokiem.
Co do kwoty, którą już udało się uzbierać na fundusz remontowy chciałabym zapytać czy posiadacie informacje co do tego ile mieszkań płaci takie składki i czy w ogóle są tacy, którzy nie płacą. Może być procentowo.
Druga sprawa.... korzystając z forum chciałabym poznać opinię mieszkańców na temat wniesienia dodatkowego wkładu na wykończenie bloku.
Do końca nie wiem ile mieszkań jest w tym bloku, więc poprawcie mnie jeżeli się myle ale........
300 000 PLN ( które zostało przez Ciebie podane jako kwota na wykończenie bloku - wstępne szacunki )
90 mieskań
kwota na mieszkańca : 300 000 PLN / 90 mieszkań = 3 333 PLN
( WAŻNE PYTANIE - czy ta kwota uwzględnia już koszt windy??? )
zmierzając do rzeczy chciałam zapytać czy mieszkańcy ( choćby Ci, którzy czytają to forum ) są za tym aby taką kwotę pokryć.
3 333 PLN na mieszkanie jednorazowo.
Ze swojej strony dodam,że jeżeli wpłata takiej kwoty przez każde mieszkanie zostałaby wniesiona można by ruszyć z wykańczaniem raz dwa. Pytanie tylko czy jest akceptacja mieszkańców, więc proszę Was o opinię.
Pozdrawiam
ahonkisz - Pn cze 29, 2009 7:50 am
Witam,
Ja jestem za wniesieniem wkładu, myślę, ze każdy z nas i tak był na to przygotowany i trzyma na tę okazję jakieś pieniądze. Trzy tysiące to nie jest tak dużo. Jeżeli jest, to możemy na początek wpłacić po 1000 zł + to co już mamy z funduszu remontowego to prawie 100000 zł i zacząć robić cokolwiek.
lokkator - Pn cze 29, 2009 8:32 am
Witam,
Jestem za wniesieniem wkladu na szybkie dokonczenie budynku. Proponuje zorganizowac spotkanie w tym temacie.
Na poczatek mniej formalne w celu wybadania opini mieszkancow naszego budynku korzystajacych lub nie z naszego forum.
Spotkanie moze byc pod blokiem lub nawet na klatce schodowej.
Jak dojdziemy do jakiegos porozumienia podejmiemy oficjalne dzialania.
pozdrawiam,
MateuszZ - Pn cze 29, 2009 12:35 pm
Witam,
myślę, że jest to bardzo dobry pomysł, tak jak napisał/a ahonkisz możnaby podzielić to na raty (przykładowo elewacja, winda itp.)
pozdrawiam Mateusz.
kimkiduk - Pn cze 29, 2009 6:38 pm
Też jestem za. Myślę, że wniesienie wkładu rzędu 3-4 tys. zł(o ile wiem mieszkań w bloku aż 90 nie ma, poza tym 3 lokale należą do spółdzielni) jest zdecydowanie lepszym i mniej ryzykownym pomysłem niż zaciąganie kredytu na wykończenie bloku.
rudy102 - N lip 05, 2009 8:39 am
Witam,
My również uważamy, że rozwiązanie w postaci dodatkowej składki jest konieczne. Rzetelna wycena kosztów wszystkich koniecznych prac a następnie szybka zbiórka pieniędzy i nasz blok będzie piękny i funkcjonalny.
ppierro - Cz lip 16, 2009 12:43 pm
Witam.
Równiez jestem ZA jak najszybszym wykończeniem bloku i szybkim wkładem jednorazowym czy też rozłożonym na 2-3 raty. Z tym, że te 3-4 tys. to usredniony koszt. Wkłady powinny być obliczane wg metrażu poszczególnych mieszkań - jest to chyba oczywiste, ale piszę bo nikt na ten temat nic nie wspomniał. Dlatego właściciele większych mieszkań mogą liczyć się z wkładem rzędu np. 4-5 tys a mniejszych np. 2-2,5 tys.
Czy ma ktoś jakieś informacje o całkowitej powierzchni uzytkowej mieszkań w naszym bloku?
Pozdrawiam
rudy102 - N sie 02, 2009 6:26 pm
Oczywiście. 3-4 tysiące to tylko i wyłącznie koszt uśredniony a wkłady powinny być wprost proporcjonalne do metrażu posiadanego mieszkania. Dziwi mnie, że dyskusja ponownie ucichła. Może to tylko wakacyjny efekt...
ahonkisz - Wt sie 18, 2009 7:53 am
4 miesiące temu oddzieliliśmy sie od spółdzielni!!! i jak dotąd tylko tcze gadanie i dywagacje a konkretnych działań nie widać!! Może w końcu COŚ zrobimy?!
Mariola Kret - Wt sie 18, 2009 4:39 pm
Zgadzam się z poprzednikiem.
Dlaczego nie opracowujemy dalszego planu działania???
Oddzielenie się od spółdzielni nie przyniosło narazie nic oprócz zwiększenia kosztów utrzymania mieszkania - mam na myśli wzrost czynszu.
Chyba na tym się nie skończy.......??????