Zmiany w dziale 2/121
brii - 18 mar 2007 9:16
Zebrałem się w sobie i chcę wprowadzić w dziale 2/121 kilka drobnych zmian i tchnąć w ten dział trochę życia.
Sprawa 1: bardzo prosze o dodanie do nadwozi w opisie działu 2/121 nadwozia N (Mazda 2)
Sprawa 2: czy instrukcje do 2/121 powinny trafić do działu tylko dla klubowiczów czy też mogę przeredagować tematy o instrukcjach i podać do nich linki? Jak wrzucić je na serwer klubowy?
Sprawa 3: dział ma bardzo małą odwiedzalność, a nowi posiadacze 2/121 zaglądają do niego raz, może dwa i rozstają się z nim bo prawie nikt nie odpowiada na posty... Stąd mój apel do wszystkich forumowiczów by zaczęli zaglądać też do tego działu i się zaczęli udzielać. Na wiele pytań z powodzeniem odpowiedzieć mogą posiadacze 323/626 - w końcu samochód to samochód
Bardzo proszę też Naszych specjalistów na zaglądanie do tego działu conajmniej raz na tydzień - za każdym kiedy ktoś z elity mechaniki/elektryki trafił na chwilę do 121 to rozwiązywał wiele problemów właścicieli 2/121
Sądzę, że jak dział 2/121 się trochę rozrusza to ludzie z tego działu chętniej będą zaglądać do innych działów i nie zapomną o forum
Mam nadzieję, że dział się rozrusza z Waszą pomocą.
Pozdrawiam: Brii
ravo - 18 mar 2007 9:51
Sprawa 1: bardzo prosze o dodanie do nadwozi w opisie działu 2/121 nadwozia N (Mazda 2)jestem za
Sprawa 2: czy instrukcje do 2/121 powinny trafić do działu tylko dla klubowiczów czy też mogę przeredagować tematy o instrukcjach i podać do nich linki? Jak wrzucić je na serwer klubowy?tylko i wylacznie dla klubowiczow
Sprawa 3: dział ma bardzo małą odwiedzalność, a nowi posiadacze 2/121 zaglądają do niego raz, może dwa i rozstają się z nim bo prawie nikt nie odpowiada na posty... Stąd mój apel do wszystkich forumowiczów by zaczęli zaglądać też do tego działu i się zaczęli udzielać. Na wiele pytań z powodzeniem odpowiedzieć mogą posiadacze 323/626 - w końcu samochód to samochód postaram sie
Piotrek - 18 mar 2007 9:57
a nie lepiej zlikwidowac dzial 2/121 a posty dotyczace tych aut dorzucic do pozostalych modeli?
brii - 18 mar 2007 10:26
Równie dobrze moża zrobić jeden dział warsztat i tam wrzucić posty dotyczące wszystkich modeli
A tak serio - w dziale 2/121 jest 2 razy więcej postów niż w "pozostałych modelach" - bardziej logiczne było by dołączenie pozostałych do 121
brii napisał:
Sprawa 2: czy instrukcje do 2/121 powinny trafić do działu tylko dla klubowiczów czy też mogę przeredagować tematy o instrukcjach i podać do nich linki? Jak wrzucić je na serwer klubowy?
tylko i wylacznie dla klubowiczowi tu mam wątpliwości częściowe - te instrukcje były wrzucane przez nie-klubowiczów dla nieklubowiczów i tak trochę głupio by było im je "zabrać", mimo tego, że wiemy jaka jest wytyczna klubu jeśli idzie o materiały. Nie będę miał wątpliwości co do ograniczenia dostępu do nich wtedy, kiedy z innych działów poznikają linki do serwisówek i innej dokumentacji dostępnej dla nieklubowiczów
postaram sie
Grzyby - 18 mar 2007 10:27
brii napisał:
Sprawa 2: czy instrukcje do 2/121 powinny trafić do działu tylko dla klubowiczów czy też mogę przeredagować tematy o instrukcjach i podać do nich linki? Jak wrzucić je na serwer klubowy?
tylko i wylacznie dla klubowiczowravciu - zapomnijmy teraz o takiej ścisłej specjalizacji.
Skoro nieklubowicz posiada instrukcję czy manuala to nie można go "zakneblować"
6/626 nigdy tego nie robiłem - zawsze odsyłałem do forum i szukajki (patrz GofNet)
Piotrek - 18 mar 2007 10:52
Równie dobrze moża zrobić jeden dział warsztat i tam wrzucić posty dotyczące wszystkich modeli ale pozostale dzialy nie sa tak specyficzne i dobrze im tak jak jest, wiec nie widze problemu
A tak serio - w dziale 2/121 jest 2 razy więcej postów niż w "pozostałych modelach" - bardziej logiczne było by dołączenie pozostałych do 121mozna i tak, jesli by bylo mniej roboty...chodzi o to, zeby tematami z 2/121 zainteresowac wieksze grono forumowiczow. Takie polaczenie dzialow mysle, ze przyniosloby efekt. Bo troche bez sensu jest nagabywanie ludzi do odwiedzania dzialu 2/121... Te auta sa mimo wszysto bardzo rzadkie i czestotliwosc ich wystepowania mozna porownac do mx-5. Gdyby byl jeden dzial zawierajacy 2/121 i wszelkie pozostale mniej popularne modele, to moim zdaniem rozwiazalby sie problem nie udzielania pomocy uzytkownikom "kaczek". Chyba, ze tu chodzi o polityke?
brii - 18 mar 2007 10:56
Te auta sa mimo wszysto bardzo rzadkie i czestotliwosc ich wystepowania mozna porownac do mx-5.Tu się mylisz - kaczki się raczej nie wyróżniają i jest ich multum - znacznie więcej niż MX5 + B-series + MPV + 5 + 3 + 6 (razem wziętych)
Chyba, ze tu chodzi o polityke?To forum jest apolityczne
Czekam na to, aż zajrzą tu i wpypowiedzą się posiadacze 2/121 - w końcu to ich działu dotyczy dyskusja
Piotrek - 18 mar 2007 10:58
Tu się mylisz - kaczki się raczej nie wyróżniają i jest ich multumna forum czy na drogach?
Czekam na to, aż zajrzą tu i wpypowiedzą się posiadacze 2/121...po 5 latach
brii - 18 mar 2007 11:04
brii napisał:
Czekam na to, aż zajrzą tu i wpypowiedzą się posiadacze 2/121
...po 5 latach Miałem nadzieję, że w tym tygodniu ktoś zajrzy, ale w sumie możesz mieć rację - zostawię w dziale 2/121 zaproszenie
Kubutek - Ty też się wypowiedz
goofy2 - 18 mar 2007 12:04
co do instrukcji to zgadzam sie z brii!! Spędziłem wczoraj prawie 4 godz. na skanowaniu instrukcji do Mazdy 2, niestety w języku niemieckim, ale na prośbę jednego z forumowiczów. Mógłbym ją przesłać tylko jemu, ale dlaczego efekt mojej pracy ma trafić tylko do jednej osoby? Może przyda sie komuś jeszcze i dlaczego w takim razie mieli by z niej korzystać tylko 'klubowicze'!?
Co do odwiedzalności. Hymm jakoś trzeba by ja zwiększyć, jak na razie żaden pomysł nie przychodzi mi do głowy, chociaż pomysł ze zrobieniem jednego ogólnego działu 'warsztat' może nie byłby taki głupi, bo w sumie co przeciętnego posiadacza Mazdy 6, czy RX8 interesują samochody z najniższej półki marki.
Na potwierdzenie faktu uogólnienia działu mam przykład na swojej osobie.
3 lut. 07 zadałem pytanie na temat kolektora, a odpowiedź dostałem dopiero wczoraj i to od newbie posiadacza MX-5
Pozdrawiam
brii - 18 mar 2007 12:21
Bardzo proszę też Naszych specjalistów na zaglądanie do tego działu conajmniej raz na tydzień - za każdym kiedy ktoś z elity mechaniki/elektryki trafił na chwilę do 121 to rozwiązywał wiele problemów właścicieli 2/121To się tyczy m.in. newbie - to jeden ze starych specjalistów ogólnie od Mazd, niestety newbie nie za często bywa na forum... Miło by nam było gdyby zapracowany Jaksa znalazł troszkę czasu na odwiedzenie naszego skromnego działu
Co się tyczy samej dyskusji - tematem nie jest to jak zmieszać 2/121 z innym działem tylko jak poprawić odwiedzalność tego działu. Owego czasu były propozycje wydzielenia z "Pozostałych modeli" działy Premacy i to nie przeszło, dlatego dorzucenie 2/121 do Pozostałych napewno nie przejdzie - zrobiłby się niezłby bajzel
goofy2 - 18 mar 2007 12:41
Ja nie miałem zamiaru przeprowadzać jakiś czerwonych rewolucji , tylko nie wyobrażam sobie zmuszenia kogokolwiek do odwiedzania naszego działu. Po prostu każdy kto widzi dział 2/121 myśli sobie co tam może być ciekawego
Grzyby - 18 mar 2007 12:46
Kubutek - Ty też się wypowiedz Kubutek już nie ma 121
newbie posiadacza MX-5 newbie nie ma MX5 a Mazdę 5
Postaram się tam zaglądać i podrzucać jakieś odpowiedzi
Podziały czy łączenia nie wchodzą w grę.
goofy2 - 18 mar 2007 12:51
newbie nie ma MX5 a Mazdę 5 usmiech tak ma napisane w opisie Auta, więc korzystałem z tego info, ale w sumie to bez znaczenia. Generalnie chodziło mi o to, że właściciel innego samochodu
Pozdrawiam
ravo - 18 mar 2007 12:53
rozmawialem wlasnie z globym nie trzeba nic dopisywac bo nadwozie mazdy 2 to DY
brii - 18 mar 2007 13:54
Kubutek już nie ma 121 A ja nigdy nie maiłem i co z tego
Kubutek jest ciągle modem w 121
rozmawialem wlasnie z globym nie trzeba nic dopisywac bo nadwozie mazdy 2 to DYTo w takim razie w rozpisce modeli/oznaczeń są kolejne błędy...
Globy - 18 mar 2007 13:54
Tak, opis dzialu jest okej
Jesli chodzi o instrukcje, sa oddzielnym tematem materialy udostepniane tylko dla Klubowiczow, gromadzone przez nas jako zarzad Klubu oraz te ogolnodostepne na forum, do ktorych adresy widnieja w postach i ktore zostaly czyjas praca wygrzebane z sieci lub prywatnych zasobow. W miare mozliwosci dolaczamy je do zbiorow Klubu, ale oczywiscie niech pozostana na swoich miejscach i sluza wszystkim korzystajacym z forum. Nie mozemy tylko przyklejac i "reklamowac" tych zrodel ze wzgledu na ochrone praw autorskich.
A propos dzialu 121, ciezko niestety zrobic promocje w ukladzie obecnych mozliwosci. Moge tylko szepnac, ze lubie tam zagladac i czytac, chociaz nie udzielam sie ze wzgledu na niski poziom znajomosci praktycznej mechaniki. Jest kameralnie (niestety nawal tematow w 323 i 626 mnie przytlacza) i czysciutko!
brii - 18 mar 2007 13:55
Postaram się tam zaglądać i podrzucać jakieś odpowiedziDziękując
nie wyobrażam sobie zmuszenia kogokolwiek do odwiedzania naszego działunikt nie będzie zmuszał - to tylko prośba
Dziwi mnie fakt, że wielu ludzi posiadających 323 zaglda do działu 626, 929 i pozostałe a nie wejdzie do działu 121 Przecież prawie wszystkie problemy z napędem w DB są tożsame z tymi z BG... Ludzie z 323 i 121 mogliby sobie często pomóc.
Równocześnie z tego samego powodu zachęcam ludzi z 121 do zaglądania do działu 323
koksik - 18 mar 2007 18:48
Także jestem za zwiększeniem liczby odwiedzin tego działu, fakt mało jest na forum posiadaczy 121 choć na drogach ich trochę jeździ. Myślę że jak więcej osób będzie w dziale 121 się wypowiadać/pomagać to i liczba 121 się zwiększy na forum. Osobiście przeglądam właściwie wszystkie działy forum i gdy coś wiem i mogę pomóc to to robię.
yari - 26 mar 2007 20:59
nie jestem klubowiczem, natomiast jestem uzytkownikiem 121
zaganiany w miare mozliwosci odwiedzam dzial 121/2
w miare mozliwosci odpowiadam, w miare wiedzy podpowiadam, opisuje swoje doswiadczenia
a czestotliwosc wystepowania 121? na ulicach wawy jest tego coraz wiecej, chyba wiecej niz BG nawet (tylko eFki czesciej widuje )
widze, ze odwiedzalnosc dzialu nie jest duza, ale czy jest "za mala"? nie wydaje mi sie (w mojej opinii)
"z boku" bardzo pozytywnie oceniam forum i jego administrowanie, troszke ilosc odwiedzin na dziale 121 zmniejszyla sie, gdy admini zaczeli "przytrzymywac" tresci tematow i "ich poprawnosc", zauwazylem wtedy, ze kilku "nowych" troche sie przytepilo, nie neguje tego, jedynie wyrazam spostrzezenie
moim zdaniem jest ok i nie trzeba tergo zmieniac
pozdrawiam
Kubutek - 27 kwi 2007 16:57
Witam,
Na dzień dzisiejszy niestety mam bardzo ograniczony dostęp do netu i nie jestem w stanie moderować działu 121 i cieszę się, że Globy pozbawił mnie tego obowiązku.
Jeżeli chodzi o tą nieszczęsną instrukcję, to jestem za tym, aby było tak jak teraz: tzw. instrukcja użytkowania typu gdzie się leje płyn do spryskiwaczy, co oznacza jaka kontrolka powinna byc dostępna dla każdego kto wejdzie na forum i kliknie na linka od Jaksy. Książka serwisowa (tyko w języku niemieckim), którą otrzymałem od JackaB, zeskanowałem i wrzucona została serwer forum może być dostępna jedyhie dla Klubowiczów.
Napewno nie jestem za tym, żeby łączyć 2/121 z "Pozostałe Modele" poneważ ruch w tym dziale jest większy i wprowadziłoby to jedynie niepotrzebne zamieszanie.
Oczywiście fajnie byłoby, gdyby posiadacze innych Mazd odwiedzali ten dział i pomagali właścicielom "maluchów" i dlatego uważam, że dodanie oznaczenia nadwozia w temacie posta bardzo ułatwi im poruszanie się w tym dziale i podawanie dokładniejszych porad. Sam, jak tyko czas na to pozwoli także staram się pomagać jak mogę.
Pozdraiwam,
Kuba
Yoyac - 08 maja 2007 18:19
Witajcie,
odwiedzam forum od bardzo niedawna, ale zauważcie że niektórzy z obecnych posiadaczy innych modeli mogli kiedyś mieć "kaczuchę" i ich wiedza i doświadczenie może być bardzo cenne. To może być argument za połączeniem działów.
Minusem będzie niestety mniejsza przejżystość
brii - 08 maja 2007 18:24
Łączenie działów to zły pomysł, ale nadal nalegam i proszę "nie posiadaczy 121" o zaglądanie do działu 121 - 121 to też samochód i ogólna wiedza nt. motoryzacji też się w jego przypadku sprawdza
ap2 - 23 maja 2007 7:00
Uprzejmie uprasza sie moda o poprawe nie dzialajacych linkow w temacie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=25018A poniewaz praca moda ciezka jest wiec chodzi mi konkretnie o te:
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/oznaczenia.phpi
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... szukiwarkiDziekuje bardzo,
ap2
brii - 23 maja 2007 7:09
Dziękuję za info dzisiaj jakąś godzinę temu robiłem mały porządek w tym temacie i zaktualizowałem linki do FAQ klubowego, ale te dwa mi umknęły - już poprawiam
ap2 - 23 maja 2007 7:16
Witam,
Nie wiem kto zajmuje sie obsluga techniczna, ale moze gdyby podczas wpisywania postow na temat silnika bylaby mozliwosc wybrania typu silnika CHECK BOXem to wtedy latwo byloby takie posty linkowac pomiedzy dzialami 323 i 121.
Jestem nowym posiadaczem 121 i nie wiem jakie inne elementy moga byc wspolne.
A powodem malej liczby odwiedzin forum 2/121 jest fakt niskiej awaryjnosci samochodu (czego innym uzytkownikom MAZD zycze) oraz specyficznej konstrukcji, np dach.
Niemniej jednak brakuje tutaj manuali dotyczacych wlasnie naprawy owego dachu.
Jestem tez czlonkiem forum FIAT'a i wiem, ze tam ludzie pisza o wszystkich pierdolach/modyfikacjach samochodu, bez wnikania czy to sie komus przyda czy nie. Moze to jest sposob
Poza tym wiele osob naprawia samochody 10 letnie (a ja mam w domu szesnastke ) w warunkach garazowych i nie dzieli sie doswiadczeniami z innymi, bo blednie zaklada ze cos jest proste. Prawda jest taka, ze czasami operacja jest prosta, ale nie udalo jej sie zrobic, bo akurat jedna sruba...
Pzdr,
ap2
Grzyby - 23 maja 2007 8:40
Niemniej jednak brakuje tutaj manuali dotyczacych wlasnie naprawy owego dachu.wydaje mi się że coś było ... mogę się mylić bo za wielkiej uwagi do takich szczegółów nie przywiązuję (nie mam 121)
Poza tym wiele osob naprawia samochody 10 letnie (a ja mam w domu szesnastke ) w warunkach garazowych i nie dzieli sie doswiadczeniami z innymi, bo blednie zaklada ze cos jest proste. Prawda jest taka, ze czasami operacja jest prosta, ale nie udalo jej sie zrobic, bo akurat jedna sruba... święta racja - a potem "ratunku - rozkręciłem samochód i nie mogę złożyć" czy coś w tym stylu.
W 6/626 staram się zbierać i namawiać ludzi do zamieszczania fotorelacji z wszelkich napraw. To się przydaje.
brii - 23 maja 2007 9:26
Jest kilka postów nt. dachu CanvasTop - w postach które o tym traktują zazwyczaj pojawia się w podtemacie skrót CT. Gdzieś nawet była cała fotorelacja z naprawy - odnajdę ją i dodam link do regulaminu
Mateusz - 01 gru 2008 15:33
Temat odklejam (teraz) i przenoszę (to później,EDIT: ło cholewka, ten temat już tu jest) do działu uwagi nt. forum i strony - zamieszczę informację na ten temat w regulaminie.
Pozdrawiam, Mateusz.