Zawór SPV
wk88 - 26 lis 2009 18:48
witam
jakiś rok temu pojawiła się na tym forum dyskusja na temat próby zamiany zaworu SPV 098300-0120 (MAZDA) na 098300-0160 (OPEL). Różnica w cenie kusząca: pierwszy ok. 1400,- a drugi 950,-
Ponieważ po czyszczeniu i uszczelnieniu pompy zaczął przeciekać mi właśnie ten element, a z kaską było krucho postanowiłem zaryzykować i zamontowałem ten od opla. A teraz wrażenia:
- motorek zapala zupełnie tak samo dobrze jak zapalał, bez znaczenia czy zimny czy gorący
- w całym zakresie obrotów 800 - 5000 rpm nie zauważyłem jakichkolwiek niedomagań
- może trochę większe wibracje motorka i rasowy dźwięk diesla, ale może to złudzenie
- chyba ma lepszego kopa, ale to może również złudzenie - turbina odzywa się już od ok. 1400 rpm i ciągnie do odcięcia przez wastegate
- może odrobinę więcej pali (6,3l/100 trasa/miejskie korki) ale to dlatego że po uszczelnieniu pompy mazda odzyskała wigor i można ją depnąć
A teraz trochę pomędrkuję. Dowiedziałem się, że pompy (końcówka numeru 6001) do których montowany jest zawór OPLA mają większe ciśnienie otwarcia, więc wnioskuję z tego, że w tym przypadku zawór SPV musi mieć mniejszą bezwładność (szybciej działać), co chyba nie przeszkadza w starszej konstrukcyjnie pompie. Słusznie twierdzi MarekW - zawór ma się tylko otwierać i zamykać, a za czas, w którym ma to robić odpowiada IDM. Zgadzam się również z Riki'm, że zapewne charakterystyką to te dwa zawory się różnią, ale myślę, że nie aż tak bardzo. Budowa zewnętrzna jest identyczna.
Stawiam więc tezę: chyba można zaryzykować podmianą 0120 na 0160 ale nie w drugą stronę.
Ja jeżdżę już dwa miesiące i nic złego się nie dzieje. Jak zacznie się dziać - dam znać.
Pozdrawiam
mahalnet - 27 lis 2009 8:26
gratuluje odwagi, moja już pół roku i też się nic nie dzieje po czyszczeniu. Odpukać oczywiście
wojowniczek - 27 lis 2009 12:47
wk88 też gratuluję odwagi
wk88 - 27 lis 2009 17:03
A co może się stać ? za ciśnienie wtryskiwanego paliwa odpowiada pompa, a za moment wtrysku IDM i SPV. SPV nie daje sygnału zwrotnego do IDM. Gdyby było coś nie tak, to by silnik w ogóle nie odpalił, albo źle pracował. Obydwa zawory są firmy DENSO. Poza tym podmianę wykonał gość, który czyścił i uszczelniał (wewnątrz) pompę mojej maździny (gwarancja na pół roku) i na pompach "zjadł zęby". Zanim za zaworek zapłaciłem mogłem potestować.
Jeśli ktoś robił podobne eksperymenty to niech się tu podzieli swoimi spostrzeżeniami, pls.
W.
wojowniczek - 30 lis 2009 8:40
podmianę wykonał gość, który (...)
na pompach "zjadł zęby".u kogo robiłeś?
wk88 - 30 lis 2009 9:14
W Nadarzenie (adres w poradniku jest już nieaktualny). Mieszkam niedaleko (o MABI mam swoją opinię - przedstawię fakty kiedyś na innym forum). Czyszczenie i uszczelnianie pompy to 500,- i robota w dwa dni (dostarczyłem samą pompę). Gość twierdzi, że ta różnica cen zaworów MAZDY i OPLA to zwykły chwyt marketingowy - wiadomo, mazda to samochód, który musi być drogi w serwisowaniu, bo japończyk. Ale może jest inaczej - zobaczymy. Tak na marginesie to chętnie bym porównał pracę takiego samego silnika z innym DITD (W-wa i okolice na południe).
Riki - 30 lis 2009 13:35
W Nadarzenie (adres w poradniku)u p. Podkowińskiego? ulala........
Tak na marginesie to chętnie bym porównał pracę takiego samego silnika z innym DITD (W-wa i okolice na południe).wpadnij kiedyś na Spota... (daj wcześniej znać) to sobie porównasz do mojej GFki...
wojowniczek - 30 lis 2009 13:41
ulala........ no coś Ty Riki? czytając forum miał dobre opinie
wk88 - 30 lis 2009 15:11
u p. Podkowińskiego? ulala........ No to rozumiem, że p. Podkowiński podpadł Forumowiczom ?
no coś Ty Riki? czytając forum miał dobre opinieRzeczywiście, kierowałem się Waszymi opiniami, bo po tym jak mi Mabi wzięło samochód do naprawy (wariactwa silnika) ii cuda, jakie z nim robili to wolałem Sokratesa omijać z daleka. Później wrzucę trochę fotek - taki najmniejszy "bug" z ich strony to np: przestawiony o jeden ząbek pasek rozrządu mimo zapewnień, że dwa razy był sprawdzany Silnik pracował jak traktor - laik by zauważył, że coś jest nie tak.
Riki - 30 lis 2009 19:45
czytając forum miał dobre opiniegdzie Marku? za moich czasów jak byłem zielony jego adres został też usunięty z Poradnika...
Pompy w naszej okolicy potrafi robić Mabi. Tylko i wyłącznie. Poza tym wojowniczek może tutaj zabrać głos... bo chyba ma coś takiego pod maską i nie narzeka...
wk88 - 30 lis 2009 21:08
Pompy w naszej okolicy potrafi robić Mabi. Tylko i wyłącznie.Może i tak Riki, i kasują przy tym sakramencko Co do pomp to ja wcale nie kwestionuję ich kompetencji i możliwości, ale moją maździnę potraktowali (nie chodziło o pompę) niezbyt uprzejmie (np: śruba zwykła wkręcona tam gdzie gwint drobnozwojny, zgubiona podkładka o mało co nie zwarła by do masy listwy zasilającej świece żarowe, pogubione śruby i podkładki, itd.). Mogę podesłać zdjęcia. No ale może pompy robi u nich inny spec, bo jak ten sam co silnik w moim aucie to ja dziękuję.
Podkowiński twierdzi, że włożył (za porozumieniem z klientem) już nie jeden taki zawór i jak dotąd nie ma reklamacji. Zapewne pompy nie zoptymalizuje (EPROM), bo nie ma do tego sprzętu, ale ja nie mogę narzekać A może nie wiem co to prawdziwe DITD 101KM? Pozdrawiam.
wojowniczek - 01 gru 2009 8:52
mam pompę z mabi po pełnej regeneracji (stara jest tylko obudowa). jest OK: nie szarpie, nie dymi, mniej pali. jedynie z odpalaniem mam mały problem: czesem muszę pokręcić - przy czym dla mine pokręcić to tak ze 2 sekundy maks i zaskakuje
punktem odniesienia mojej obecnej madzi (GW) jest starsze auto: rf7 w GD - a tam wózek odpalał na widok kluczyka. wiem: dwa róne silniki i układy zasilania, ale chciałbym, żeby GW tak paliło
szukając (od stycznia 2009) zakładu, który zajmie sie moja pompą miałem wybrac między hoffmanem, mabi a p Podkowińskim. do hoffmana nie dojechałem, potem ostatecznie wybrałem mabi.
jego adres został też usunięty z Poradnika nie sprawdzam dzisiaj, ale wczoraj jeszcze był
Paweł M. - 01 gru 2009 9:32
mam pompę z mabi po pełnej regeneracji (stara jest tylko obudowa). jest OK: nie szarpie, nie dymi, mniej pali. jedynie z odpalaniem mam mały problem: czesem muszę pokręcić - przy czym dla mine pokręcić to tak ze 2 sekundy maks i zaskakuje Pamiętam, że na początku miałeś jakieś problemy z odpalaniem , więc tak całkiem idealnie nie było.
Osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z Panem Podkowińskim. W zasadzie nie słyszałem negatywnych opinii na jego temat. Podziwiam Go, że chciało mu się szukać, grzebać, sprawdzać a wszystko za 250zł, bo tyle wyniósł mnie koszt naprawy (auto nie chciało odpalać i na ciepłym i na zimnym silniku). Usuwanie Jego adresu z poradnika (nie żyjemy w czasach komuny, każdy ma prawo wyborul) nie ma sensu dlatego, że użytkownicy mają prawo mieć dostęp do takich informacji, nie każdy ma ochotę od razu wywalać za regenerację pompy ponad 6 tys. zł (a forum służy do tego żeby pomóc). Usunięcia dresu z poradnika byłoby co najmniej nieeleganckie. Uważam Go za dobrego fachowca, godnego polecenia. Byłem u Niego z mojej żony szefowej mężem, któremu naprawiał Forda i też z dobrym skutkiem za niewielkie pieniądze. Nie wiem kto tak ewentualnie narzeka na Niego, ale ja mam o Nim dobre zdanie.
Mabi to autoryzowany serwis Denso, ale z tego co pamiętam kilku ludziom też narobili zbytecznych kosztów a usterka i tak pozostała. Na przykład nasz użytkownik PawełJulia zostawił w Mabi coś około chyba 12 tys. zł. z żadnym skutkiem.
Mimo wszystko na początek lepiej poszukać rozwiązań tańszych a Mabi zostawić sobie na koniec, choć tak naprawdę wolałbym oddać pompę do Hoffmana w Rzeszowie niż do Nich. Do Nich nigdy i niech sobie tam będą autoryzowanym serwisem Denso i czymkolwiek chcą i choćby naprawiali pompy tyłem i na jednej nodze.
wojowniczek - 01 gru 2009 10:02
Pamiętam, że na początku miałeś jakieś problemy z odpalaniem , więc tak całkiem idealnie nie było.fakt, nie było...
już chciałem pisać ogłoszenie "sprzedam z uszkodzoną pompą", ale po kalkulacji wyszło, że bardziej się opłacało zrobić madzię.
od 3go kwietnia wózek odżył
nawet nie porównuję stanu obecnego do stanu z początku roku
bolało: kasa, ale tak jak napisałem wyżej - sprzedaż i kupno kolejnego wózka bolałoby bardziej.
Paweł M. - 01 gru 2009 10:08
I w sumie sam go zrobiłeś?! Zgadza się?
wk88 - 01 gru 2009 10:14
Osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z Panem Podkowińskim.Potwierdzam. Rozmawiałem z pracownikiem jego firmy i w bardzo wielu przypadkach naprawa sprowadza się do wyczyszczenia i uszczelnienia pompy. A o rzetelności p. Podkowińskiego może świadczyć chociażby parking naprawianych samochodów (moja mazda to stary truposz przy innych tam stojących) no i kolejka, w którą się trzeba zapisywać Poza tym przy rozmowie z klientem nie patrzy na niego jak "proboszcz z ambony" (tu wielkie sorry dla xANDy'ego )
Moja maździna pali od dotknięcia kluczykiem, niezależnie od tego czy zimna, czy gorąca.
wojowniczek - 01 gru 2009 10:16
I w sumie sam go zrobiłeś?! Zgadza się?zależy
ja dałem kasę, a całość robił Jaksa (na pompę dostałem gwarancję)
Paweł M. - 01 gru 2009 10:21
Niezrozumieliśmy się. Pamiętam, że po naprawie w dalszym ciągu miałeś problemy z odpaleniem. Coś tam pokombinowałeś, coś połączyłeś coś tam zmostkowałeś i dopiero było OK. Albo ja coś popieprzyłem..
Zresztą teraz to już nieważne. Pozdro..
wojowniczek - 01 gru 2009 10:25
aaaa... wyczyściłem wtyczkę od spv
fantom - 28 lip 2010 14:39
Witam tak sobie czytam o tych wszystkich problemach tak zeby wiedziec na przyszlosc i az mi sie wlos jezy na glowie jak czytam koszty regeneracji pompy. Postanowilem sie wiec blizej przyjrzec temu diablu z rogami i zobaczyc co tam jest takiego strasznego. Przeanalizowalem budowe pompy, urzadzenie wykonane napewno z duza dokladnosci ale zasada dzialania dosc prosta. Nastepnie postanowilem poszukac ceny jakiegos zestawu naprawczego i tak wedlug mnie przedstawia sie sytuacja. Wedlug mnie mozna wyroznic kilka elementow ktora moga sie zuzyc, oto i one wraz z cenami:
Tłoczek (czy tez inaczej tloko-rozdzielacz) - moze sie wytrzec o sciany glowicy przy kiepskim smarowaniu (czytaj kiepskim paliwie) - 112,04 zł
Glowica - raczej podejrzewam ze jest to element bardzo solidny i nie trzeba go wymieniac ale niech bedzie - 1072,20 zł
Krzywka - element majacy posredni wplyw na cisnienie w pompie, moze sie wytrzec ale chyba nie na tyle aby wymieniac ale z drugiej strony koszt znosny - 247,40 zł
Wałek - raczej nie ma wplywu na cisnienie ale moze jakies luzy do wyeliminowania+nowe lozyska, koszt znosny - 173,25 zł (do tego simmering za 11zl)
Zestaw uszczelnień - tu napewno do wymiany jak juz rozebrane - 154,00 zł
Suma (bez glowicy bo wydaje mi sie ze nie potrzeba ale moge sie mylic) - 697,67 zl, z glowica - 1769,89 zl. Do tego moga oczywiscie dojsc zawory SPV i TCV czyli odpowiednio 1400,00 zł i 795,00 zł. Razem max 3964,89 zl. Na koniec trzeba te pompe skalibrowac i tu nie jestem pewien czy potrzeba kupowac nowa pamiec czy ta ktora jest na pompie jest kasowalna (ewentualnie 354,19 zł). To oznacza ze Denso pobiera sobie oplate w wysokosci co najmniej 2000 zl za robocizne - NIEZLE a nie sadze aby w kazdej pompie trzeba bylo robic to wszystko naraz. Na koniec pytanie czy ktos te pompe kiedys rozebieral ? Nie wydaje mi sie (ale moze jestem optymista) aby to bylo jakies mega skomplikowane wiec moze da sie te regeneracje zrobic samemu ? Kalibracja to co innego, trzeba miec jakis stol pomiarowy i datasheet do pompy w lapie no i tu juz trzeba sie skazac na MABI i ich wiedze ale wowczas placimy tylko za kalibracje pompy czyli mysle max 500 a reszte robimy sami. Tak jak mowie mnie na razie (odpukac) to nie dotyczy ale wywalic 7 tys. to musi byc niezly cios.
karolcio211 - 15 sie 2010 7:43
a jak można elektronicznie sprawdzić ten zawór? można zmierzyć może opór? i jaką płowieniem mieć wartość??
kwiatek85 - 15 sie 2010 8:15
witam a czym jest najlepiej uszczelnic zawor ?bo mi cieknie ropa a chcialbym wyciek zatrzymac
kwiatek85 - 15 sie 2010 8:45
witam a jaki najlepszy bylby silikon bo to przeciez cisnienie a chcialbym zlikwidowac wyciek pozdrawiam
fantom - 15 sie 2010 18:57
witam a jaki najlepszy bylby silikon bo to przeciez cisnienie a chcialbym zlikwidowac wyciek pozdrawiamNajlepiej to od razu wymienic na nowy, kazdy tak robi predzej czy pozniej.
Riki - 15 sie 2010 21:21
Niestety tutaj trzeba wymienić zawór na drugi (nowy/ew. używany)
agabitom - 19 sie 2010 4:55
Witam! kupiłem mazdę 323F 2.0 td, 1999r,delikatnie uszkodzoną przodem, którą właściciel od chwili stłuczki nie mógł uruchomić. Przywiozłem auto, wlałem paliwo do zbiornika,napompowałem i mazda o dziwo zaczeła łapać i po chwili silnik zaczoł pracować ale tylko wolne obroty. Dwukrotnie gasiłem i odpalałem, około 5min, następnie sama zgasła i od tej pory już nie zapala. Kręcąc rozrusznikiem paliwo z butelki pobiera i przelewa nadmiarem do zbiornika, a na przewody wtryskowe niema ciśnienia, trochę leci, ale bardzo słabo.
Czy może to być uszkodzony zawór SPV?
agabitom - 20 sie 2010 7:04
Witam! może ktoś mógłby podpowiedzieć jak sprawdzić zawór SPV.
wojowniczek - 20 sie 2010 7:53
najlepiej przekręcając zawór z innego wózka
agabitom - 20 sie 2010 19:55
dobry pomysł, ale trzeba mieć drugi zawór, inne pytanie, czy jeżeli zawor jest uszkodzony , pompa nie poda paliwa na wtryski tak jak to jest to w moim przypadku?
fantom - 31 sie 2010 9:34
dobry pomysł, ale trzeba mieć drugi zawór, inne pytanie, czy jeżeli zawor jest uszkodzony , pompa nie poda paliwa na wtryski tak jak to jest to w moim przypadku?Taki objaw jest jak najbardziej mozliwy. Jesli zawor SPV sie nie zamknie to wtrysku paliwa nie bedzie.
Noho - 31 sie 2010 11:49
witam a czym jest najlepiej uszczelnic zawor ?bo mi cieknie ropa a chcialbym wyciek zatrzymaczawór TCV?
silikonem na wysokie temperatury 300st C
mam już 2 lata i sucho
bambaleba - 06 wrz 2010 7:01
Powiedzcie mi drodzy forumowicze czy zawór SPV można wymienic samemu na nowy bez dawania pompy do warsztatu, na ustawienia itd?? chce poprostu samemu wymienic zawor i nie wiem czy tam nienarozrabiam... to pytanie tyczy sie rowniez zaworu TCV. Prosze o jak najszybsza odpowiedz
Yans - 06 wrz 2010 9:58
to pytanie tyczy sie rowniez zaworu TCVbez problemu ten możesz sam wymienić (jakiś czas temu przeszedłem tą operację) i na pewno nic nie nabroisz...
i wg mnie tak samo jest z SPV - ale nie wymieniałem - więc lepiej jak się wypowiedzą Ci co przeszli to już w swoich zmaganiach z Mazdą
bambaleba - 06 wrz 2010 10:40
dzieki za odp czekam jeszcze na info co do SPV
Riki - 06 wrz 2010 12:58
wymienić mozna wszystko..... kwestia czy będą z tego jakieś korzyści
bambaleba - 06 wrz 2010 13:09
Riki Riki prosze odpowiadaj na pytania :D
Riki - 06 wrz 2010 14:46
Przyjąłem do wiadomości
Spoko, wymieniaj, może coś pomoże..........
Yans - 07 wrz 2010 5:17
wymienić mozna wszystko..... kwestia czy będą z tego jakieś korzyściJeżeli TCV cieknie to wymienia się - korzyścią jest brak ON w kabinie i pod maską na wielu częściach.
Ja odczuwam też inną pracę silnika od tego czasu.
bambaleba - 07 wrz 2010 7:20
powiedzcie mi jeszcze jaki jest potrzebny klucz do wyjecia zaworu TCV, bo z tego co tam widziałem to jakis ampulowy chyba.. czy da rade go wymienic nie wchodzac pod auto?? czy jest jakies dojscie z góry??
Riki - 07 wrz 2010 10:19
Jeżeli TCV cieknie to wymienia się To jest chyba oczywiste?
Temat dotyczy zaworu SPV. Poza tym trzeba zadać sobie pytanie, jakie jest źródło problemu? odpowiadam: zanieczyszczenia, co za tym idzie zużycie elementu a w konsekwencji jego wymiana. PRZED wymianą zaworu koniecznie trzeba zaaplikować forte z butli, później wymienić część i najlepiej dolać jeszcze flaszkę na pełny bak oraz przegonić auto po trasie (o ile to możliwe)
Sama wymiana zaworu nic nie da.... kolejny padnie szybciej niż ten który zdemontowaliśmy.
Yans - 07 wrz 2010 10:26
Temat dotyczy zaworu SPVracja :)
ale sam zainteresowany napisał:
pytanie tyczy sie rowniez zaworu TCVchoć faktycznie, można było odesłać kolegę do właściwego tematu na forum
------------------------
zy da rade go wymienic nie wchodzac pod auto?? nie... trzeba działać i od góry (odkręcenie osłonki) jak i od dołu (manewry przy samym TCV)
czy jest jakies dojscie z góry??nie ma
ryszardm. - 07 wrz 2010 18:47
Zarówno jeden jak i drugi można wymienić na parkingu pod blokiem. SPV - nasadowy 38, TCV - ampulowy zdaje się, że 5 mm {ale wcześniej trzeba odkręcić osłonę pompy (płaski lub oczkowy 10 mm) i wspornik (ampul 6mm i nasadowy 14 mm)}. Dobrze jest mieć lusterko.
laciat82 - 03 paź 2010 9:10
cena takiego zaworu na Allegro to 1400zl
Strona
2 z
2 • Zostało wyszukane 602 rezultatów •
1,
2