[CX-7 ER 2.2 MZR-CD] Informacje i dyskusja o modelu
maler - 21 sty 2010 7:27
Nie wiem czy to dobry wątek, ale chciałbym się podzielić niezbyt pozytywnymi uwagami dotyczącymi diesla w cx-7. Jestem ciekaw czy MDO też coś takiego zaobserwował. Otóż:
w czasie dłuższego postoju na wolnych obrotach (np. przed przejazdem kolejowym) w środku zaczyna być wyczuwalny zapach.... moczu.
Ponieważ mam małe dziecko to sprawdziłem najpierw ten wątek. Było niewinne.
Oprócz tego wczoraj podczas dwukrotnego cofania w głębokim śniegu w środku pojawił się ohydny! i bardzo mocny odór jakby przetworzonej kiszonej kapusty (coś takiego co czuć przejeżdżając przez Świecie tylko dużo mocniej).
No i zastanawiam się czy to są uboczne objawy ekologii i tego mocznika? czy też raczej jakaś usterka?
Szczególnie denerwujący jest zapach moczu, ponieważ zaczął się już powiedzmy.. utrzymywać we wnętrzu.
gieroj - 21 sty 2010 8:49
kapusta to sprzęgło podpiekłeś a szczanie(ad blue?) to może troska mazdy o efekt cieplarniany którego działanie widać na termometrze pozdro a może tez zamoczyłeś dywaniki i tapicerka tam miło się wietrzy u mnie w aucie czuje od tygodnia tak jakbym kola z Dworaca Centralnego woził na kanapie nic z tym nie zrobie bo w garażu ledwo nad 0 a na wierzchu i tak snieg wiąc moczył będe do wiosny jak dociągnę
brii - 21 sty 2010 9:42
Oprócz tego wczoraj podczas dwukrotnego cofania w głębokim śniegu w środku pojawił się ohydnyPuszczaj sprzęgło do końca!!
Zapach moczu to może być z klimy - mój kumpel tak miał , ale jak masz nowy samochód to nie powinno tak być
jancio68 - 21 sty 2010 10:13
Mazda Cx-7 DISI vs Honda Cr-v 2.2 CDTi
Max Real Speed : 211 Km/h 181 Km/h
Km : 28.6 s. 32.4 s.
0 to 100 : 7.8 s. 10.1 s.
80 to 120 in 4 : 5.6 s. 8.3 s.
80 to 120 in 5 : 8.2 s. 10.1 s.
CR-V nie ma VI biegu!
BEN - 21 sty 2010 10:31
Zapach moczu to może być z klimy - mój kumpel tak miał , ale jak masz nowy samochód to nie powinno tak byćnie powinno być a niestety tak się zdarza. mój ojciec jak wsiada do cx mówi ze z klimy śmierdzi. bylem odgrzybiłem mi nie śmierdzi a jemu tak wszystko zależy od nosa chyba
Mazda Cx-7 DISI vs Honda Cr-v 2.2 CDTi
Max Real Speed : 211 Km/h 181 Km/h
Km : 28.6 s. 32.4 s.
0 to 100 : 7.8 s. 10.1 s.
80 to 120 in 4 : 5.6 s. 8.3 s.
80 to 120 in 5 : 8.2 s. 10.1 s.
CR-V nie ma VI biegu!Nie kłóć się z Terym on przecież ma crv i 6 biegów
tery - 21 sty 2010 12:35
CR-V nie ma VI biegu!Nie kłóć się z Terym on przecież ma crv i 6 biegówPanowie przestańcie się kompromitować...ja proponuję, żebyście zajrzeli dziś do najbliższej Hondy CRV z rocznika nie starszego niż 2007r. a potem weźcie te młoty i zróbcie z nich użytek.
BEN - 21 sty 2010 14:18
CR-V nie ma VI biegu!Nie kłóć się z Terym on przecież ma crv i 6 biegówPanowie przestańcie się kompromitować...ja proponuję, żebyście zajrzeli dziś do najbliższej Hondy CRV z rocznika nie starszego niż 2007r. a potem weźcie te młoty i zróbcie z nich użytek.
tery - 21 sty 2010 14:54
Ale te dane z elastycznością mi trochę podpadają powiedz tery skąd je masz??Dane elastyczności DISI przytacza domin1979 na forum w temacie "CX-7 kontra konkurencja- Toyota, Honda i reszta świata" na stronie nr1, a co do CRV, to z testu "Auto Motor Sport". Nie upieram się, że są dokładnym odzwierciedleniem, ale raczej nie odbiegają daleko od rzeczywistości, wątpliwość wzbudza te 7,1s. na IV biegu w przypadku CRV, nie mierzyłem, ale skłaniam się, że będzie to bliżej 7,5-8s. Zarówno w przypadku DISI jak i CRV, widać rozbieżności, ale to raczej nie dziwi. Zależy od testujących. Malerowi też wychodziło inaczej za drugim razem, ale te 0-100 km/h w około 11 sekund w przypadku CX-7 MZR-CD można chyba uznać za wiarygodne, dane pokrywają się w przybliżeniu z tym co podaje Mazda.
palczak - 21 sty 2010 19:17
mój ojciec jak wsiada do cx mówi ze z klimy śmierdzimi w M6 też śmierdzi z klimy
CR-V nie ma VI biegu!No a nawet jeżeli CX-7 ma lepsze osiągi to co?w momencie wyboru się tym kierujecie i od razu bierzecie CXa a reszta to fu i fe? bo ma parę chwilek szybciej w 0-100? przecież w trakcie użytkowania, na 1000 przyśpieszeń do setki 950 razy rozpędzicie się w 25 sekund i wzwyż. no chyba że się mylę i każdy start ze świateł to wyścig 1/4 mili.
Sevyoruum - 22 sty 2010 0:23
Palczak masz calkowita racje:)
Jednak by zrozumiec ten spor musialbys przebrnac przez wszystkie strony tego tematu. Wiekszosc tematu CX a konkurencja i kilka stron glownego tematu o Cx'ie:)
Natomiast powiem Ci, ze znam osoby, ktore zeby miec o 0,1s szybsze auto katalogowo niz sasiad kupia auto spore drozsze:)
palczak - 22 sty 2010 7:28
ja rozumiem że istotne jest przyśpieszenie, zarówno na 3, czy 4 biegu, ale oba te auta mają na tyle dobre kopytko że w sytuacji zagrożenia przy wyprzedzaniu bez problemu uda się uciec/schować w kolumnie. Przez około 4.000km też miałem PRZYJEMNOŚĆ poruszać się CR-V, i do przyśpieszenia naprawde nie ma czego się czepiać. Nie interesują mnie cyferki, tylko to jak auto się zbiera w praktyce. W okresie letnim, gdzie jeździ się szybciej, nie podobało mi się to, że autem kołysze, zarówno w boki ( w zakrętach) jak i przód-tył (przy przyśpieszeniu). teraz w zimę, gdzie są trudniejsze warunki, o dziwo, honda MOIM zdaniem spisuje sie o wiele lepiej. Nigdy nie jeździłem wcześniej SUVem lub podobnym JEEPem itp, ale honda w trudnych warunkach spisuje się świetnie. Nie jest tak że bronię Hondy, absolutnie, mam mieszane wrażenia i odczucia.
Na początek kwietnia mam przewidziany odbiór CX7 2.2 MZR-CD. Postaram się troszkę porównać auta, ale bez G-techa i wykresów, tylko tak po wieśniacku, po prostu porównam ze względu praktyczności i przyjemności z jazdy.
jancio68 - 22 sty 2010 10:44
CR-V nie ma VI biegu!Nie kłóć się z Terym on przecież ma crv i 6 biegówPanowie przestańcie się kompromitować...ja proponuję, żebyście zajrzeli dziś do najbliższej Hondy CRV z rocznika nie starszego niż 2007r. a potem weźcie te młoty i zróbcie z nich użytek.
tery - 22 sty 2010 14:20
Tery zrób fotkę lewarka w swojej Cr-V.Nie widzę takiej potrzeby, skrzynia jest 6 biegowa i ma się dobrze. Miałem obawy odnośnie brania oleju, bo niektórzy posiadacze narzekają tu i ówdzie, ale jak na razie u mnie spokój, poziom w normie. Średnie spalanie na trasie 7,4l przy 90-120 km/h, w mieście 8,8-9 l (najwyższe 9,5l). Najniższe jakie udało się osiągnąć w trasie to 6,8l.
Palczak jak już odbierzesz Cx-a to przybędzie ci wrogów.Tu się mylisz , akurat tak się składa, że z palczakiem jesteśmy w dobrym kontakcie i wrogami nie jesteśmy, doceniam jego obiektywizm i gratuluję mu zakupu. Jeżeli wypowiada się o CRV, wie o czym mówi. Musimy uzbroić się w cierpliwość do wiosny, bo wtedy przesiada się na CX-7 MZR-CD i postara się wedle możliwości o porównanie obu aut. To bodaj jedyny forumowicz przesiadający się z CRV-ki na CX-7 i sam jestem ciekaw jak to wypadnie.
domin1979 - 23 sty 2010 7:45
Dane elastyczności DISI przytacza domin1979 na forum w temacie "CX-7 kontra konkurencja- Toyota, Honda i reszta świata" na stronie nr1, a co do CRV, to z testu "Auto Motor Sport". Nie upieram się, że są dokładnym odzwierciedleniem, ale raczej nie odbiegają daleko od rzeczywistości,Dane do DISI są również z tej gazety więc sposób pomiaru ten sam
Jest wszystko na naszej stronie klubowej pod "Wołanie o diesla":
Osiągi (pomiary własne): przyspieszenie 0-50 km/h 2,6 s, 0-100 km/h 7,6 s, 0-160 km/h 18,9 s, prędkość maksymalna 210 km/h, elastyczność 60-100 km/h (IV/V bieg) 6,7/11,6 s, 80-120 km/h (IV/V/VI bieg) 6,0/8,8/18,6 s, zużycie paliwa (min/max/średnie) 8,4/18,8/14,6 l/100 km (paliwo 98-oktanowe), poziom hałasu (50/100/130 km/h) 59/66/70 dB, zasięg 472 km
Nie wiem czy znacie tą stronkę. W miarę na bieżąco uzupełniana nowymi modelami. Pobawcie się opcją "Duel" - fajna sprawa usmiech
http://www.zeperfs.com/en/fiche1661-mazda-cx-7.htmFajna stronka
Ostatnio w głębokim śniegu parę razy przypiekłem sprzęgło... smród jak bym wiózł zdechłego kota... Z drugiej strony ciężko puścić całkowicie sprzęgło bo albo zgaśnie albo wyjadę jak rakieta
Deniorek - 23 sty 2010 7:59
Ostatnio w głębokim śniegu parę razy przypiekłem sprzęgło... smród jak bym wiózł zdechłego kota... Z drugiej strony ciężko puścić całkowicie sprzęgło bo albo zgaśnie albo wyjadę jak rakieta Ja w Rexie tak raz upiekłem niedawno próbując z parkingu wyjechać zawalonego mokrym śniegiem (do tyłu trzeba było wycofać, z przodu murek, a dziad nie chciał z miejsca ruszyć - w końcu RWD). Myślałem, że to RX-8 ma takie wrażliwe sprzęgło.
domin1979 - 23 sty 2010 8:18
Myślałem, że to RX-8 ma takie wrażliwe sprzęgło.Ja myślę, że po prostu i RX i CX mają duży moment i łatwiej to zrobić.
Aha, no i sprzęgło bardzo krótkie jest w CX, nie wiem jak w Reksie.
Deniorek - 23 sty 2010 8:46
Też strasznie krótkie, łapie od razu na początku.
Globy - 23 sty 2010 9:37
To standard, w tym tygodniu jeździłem C5 z 2-litrowym dieslem i niestety też raz wyjeżdżałem z zaśnieżonego parkingu i czuć było swąd... A starałem się delikatnie ruszać, bo auto i tak dało się podnieść do góry. "Szóstka" 2.2 MZR-CD też ma takie krótkie sprzęgło, kwestia przyzwyczajenia
brii - 23 sty 2010 10:38
Z drugiej strony ciężko puścić całkowicie sprzęgło bo albo zgaśnie albo wyjadę jak rakietaZostaje tryb rakiety, albo zakup samochodu z reduktorem albo jeszcze trzecia opcja - automat
Deniorek - 23 sty 2010 10:43
Niestety w przypadku częścii automatów to trzeba byłoby szukać raczej sklepu z łopatami w przytoczonych przez nas sytuacjach.
MDO - 23 sty 2010 23:41
Maler co do kiszonej kapusty to jet to pewne ze przypaliles sprzeglo. Zapach jest prawie zawsze ten sam. Co do mocznika to nie zdazylo mi sie to. Zrobilem juz jakies 6tys i nigdy nie wyczulem takiego zapachu. W poprzednich autach czasem czulem zapach siarkowodoru. Mazda w CX7 diesel uzywa mocznika do oczyszczania spalin.Kaz sprawdzic w serwisie czy cos sie nie rozszczelnilo.
Przy okazji masz w swym aucie GPS z mapami Polski?
Sebal - 24 sty 2010 11:10
Przy okazji masz w swym aucie GPS z mapami Polski?
Deniorek - 24 sty 2010 11:59
Zapach jakby palonego krzemu przy palonym sprzęgle jest. Jak komuś kiedyś się telewizor lub komputer splaił to będzie wiedzieć kiedy mu się sprzęgło pali.
Faja - 24 sty 2010 16:52
Maler co do kiszonej kapusty to jet to pewne ze przypaliles sprzeglo.Moim zdaniem, tylny napęd, rozwiązanie które jest w cx-ie powoduje straszny smród przy zapinaniu się napędu na tył zwłaszcza gwałtownym.
Sevyoruum - 24 sty 2010 19:19
Faja chyba musze sie nie zgodzic. Mowie to na pdostawie pewnego doswiadczenia. Kiedy to chyba Brii napisal zeby nie trzymac sprzegla przy wjezdzaniu pod krawezniki, ruszaniu z zasp itp, to tak wlasnie sprobowalem. Zapachu zero. Natomiast poprzednio jak ruszalem z glebokiego sniegu to walilo niemilosiernie.
MDO - 24 sty 2010 21:54
Sebal mapa Polski w CX7 jest. We Francji gdy kupowalem CX7 dieler sprawdzil ze dostane cala Europe pokazujac mi instrukcje z ktorej tak wynika. Ale po zakupie gdy sprawdzilem w aucie dieler powiedzial mi ze informacja w instrukcji jest niedokladna i musze dokupic karte za jedyne prawie 500E. .
Tak wiec szukam rozwiazania. Malo tego. Mapy pochodza z NAVTEQ. Zadzwonilem do NAVTEQ Francja i tam dowiedzialem sie ze zgodnie z umowa z Mazda nie moga sprzedac mapy do CX7 przez najblizsze 5 lat. To zakrawa na wredny Monopolizm.
Faja co do zapachu to wydaje mi sie ze mam racje. W poprzednich autach (z przednim napedem) zdazalo mi sie przypiec sprzeglo i zapach byl zawsze taki sam - kiszona kapucha.
Sebal - 25 sty 2010 19:00
MDO nie wiem czy widziałeś tę mapę ale wg moich wydaje mi się dosyć dobrych informacji ta mapa zawiera tylko główne drogi Polski więc tak naprawdę jest nic nie warta a na pewno nie 500 Euro. Niestety. Gdyby było inaczej myslę że salony w Polsce sprzedawałyby cx-y z nawigacją i mapą Polski, a jak wiadomo ta opcja jest całkowicie u nas niedostępna.
MDO - 25 sty 2010 19:14
Dzieki Sebal za info. Upewniles mnie zeby tego nie kupowac. Problem w tym ze w salonach Mazdy we Francji nie mozna tego przetestowac czy obejzec.
Gdybys wiedzal cos wiecej na temat tej mapy albo innego rozwiazania do nawigacji CX7 bede bardzo wdzieczny. Nawiasem mowiac mapa europy tez pozostawia wiele do zyczenia. A w porownaniu z najtansza wersja TOMTOM wybada bardzo blado.
Pozdro
Sebal - 25 sty 2010 20:22
mapa jest która działała by w naszych cx'ach, ale niestety okazało się, że mazda w jakiś sposób zabezpieczyła karty SD z mapami (pisałem już o tym wcześniej) i w tym momencie nikt nie złamał jeszcze zabezpieczeń nawigacji. Przegranie mapy na zwykła kartę SD nic nie daje bo navi jej po prostu nie widzi. Podobno "pewni ludzie" już nad tym pracują ale nie wiadomo ile im to zajmie.
A tak na marginesie nie pytałeś się w Naviteq czy nie zamierzają przypadkiem wydać w końcu mapy na Polskę do naszych Cx (ale takiej porządnej)? Przecież do innych systemów nawigacyjnych mają takowe ( np chyba do navi GARMIN)
MDO - 25 sty 2010 20:45
Sebal nie pytalem.
Przy okazji jaki system navi ty masz? Moje auto ma wyswietlacz 4,1" , ten sam dla kamery cofania, info z komputera i navi. Sterowanie jest z kierownicy.
Pozdro
Sebal - 25 sty 2010 21:32
No podejrzewam że to samo. Mam wersje High Line z Niemiec z navi 4,1 '' + kamera cofania i inne, sterowanie z kierownicy itd.
tery - 27 sty 2010 15:02
http://moto.wp.pl/kat,125,title,Olbrzym ... omosc.htmlJak to w końcu jest z tym średnim spalaniem w przypadku CX-7 MZR-CD ? Mam tu na myśli wypowiedź testującego. MDO, maler jak to wygląda w waszym przypadku?
Sebal - 27 sty 2010 17:18
Moim zdaniem ten Pan przesadził. około 10 l/100 km to mi pali średnio cx w mieście.
Sevyoruum - 27 sty 2010 19:54
Nie mam diesla wiec nie wiem ile w tym rpawdy a ile falszu, ale biorac pod uwage fakt, ze cena wcale nie zostala obnizona, a wzrosla to sadze, ze ten test jest malo prawdziwy.
MDO - 28 sty 2010 18:22
Terry co za pytanie. na stronie 13 napisalem
"Srednie zuzycie na dystansie 4500km to 8.2l/100. Jechalem roznie, 100 i 160 tak wiec biorac pod uwage warunki drogowe jest OK'.
Podpreslam ze bylo tpo w warunkach zimowych z temperatura od 0 do -17.
W tym jazda po miescie w Polsce.
Jesl ten gosc jezdzil tylko po takim sniegu jak na filmie i przy takim mrozie (o czym zreszta mowi) to moze tyle mu wyszlo.
A ile pali twoja Honda.
Nie wedlog testow tylko jak to tobie tak naprawde wychodzi. Napisz cos o spalaniu w warunkach zimowych itd.
palczak - 28 sty 2010 19:52
A ile pali twoja Honda.jeżeli jest to pytanie, to w przypadku mojej Cr-V i mojego sposobu jazdy(dość szybko) pali srednio 10l/100km. Dodam jeszcze, że jakies 80% to dłuższe trasy.
Sevyoruum - 28 sty 2010 22:20
Palczak, ale Ty mowisz tez o CRV w dieslu tak?
Szczerze mowiac to jak dla mnie, 10l/100km przy 80% jazdy na trasie to nie jest jakis rewelacyjny wynik.
palczak - 28 sty 2010 23:10
tak,mówię o 2.2 i-ctdi i warunkach takie jakie aktualnie mamy. W lato spalanie pokazuje zazwyczaj 8l do 8.5ll/100km, ale przy baaaaardzo spokojnej jeździe.
Sevyoruum - 28 sty 2010 23:58
Teraz trudno oceniac, bo mamy mrozy, sniegi, czesto zalacza sie naped 4x4, ale latem, dla diesla 8-8,5l/100km przy spokojnej jezdzie, to chyba naprawde zadna rewelacja. Chociaz byc moze sie myle, nie wiem. Trzeba tu tez wziac pod uwage bryle samochodu i opory powietrza. Jednak ja to bym raczej widzial takie 7-7,5l/100km przy jezdzie 100-120km/h.
domin1979 - 29 sty 2010 6:52
CR-V wcale źle nie palą, wg spalania ludzi
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... ower_e=104Średnia 7.5 (6.2-9.1 na 44 samochody) więc wynik dobry. Dla porównania M6 2.0 136KM ma średnią 7.1.
Zawsze się posiłkuję tymi danymi bo już w drugim samochodzie wychodzą mi zbliżone wyniki.
palczak - 29 sty 2010 8:42
to chyba naprawde zadna rewelacja.zgadzam sie, żadna rewelacja.
Globy - 29 sty 2010 9:33
Ten sam silnik w "szóstce" (tylko 185 KM i bez mocznika) w mieście przy dynamicznej jeździe zużywał 8-8,5 l/100 km, w trasie spokojnie poniżej 6 (latem).
Sevyoruum - 29 sty 2010 9:57
Tery, a czy Ty nam w koncu cos napiszesz o swojej CRV? Chyba juz Ci ja dali?
Globy - 29 sty 2010 10:01
Tery kupił CX-7, tylko się wstydzi przyznać.
jancio68 - 29 sty 2010 10:29
Tery kupił CX-7, tylko się wstydzi przyznać.
pc131 - 29 sty 2010 11:15
tery - 05 lut 2010 10:35
A ile pali twoja Honda.W moim przypadku średnie spalanie jest mniejsze, niż podaje palczak. Ostatnio na trasie Gdańsk- Wrocław- Gdańsk w bardzo trudnych warunkach wyniosło 7,6 litra przy prędkości 80-120km/h przy czym trzeba zaznaczyć, że z tego sporo kilometrów po Wrocławiu. To oczywiście według wskazania komputera a jeszcze nie weryfikowałem tego na baku. Przy baardzo spokojnej jeździe CRV-ka potrafi zejść do 6,7-6,9 litrów, to było najniższe spalanie jakie udało się osiągnąć. Podczas jazdy po mieście komputer wskazuje 8,8-9,5 litra. Generalnie chcę potwierdzić, że dane przytaczane przez domina1979 pokrywają się z moimi, tak to właśnie jest ze spalaniem w CRV-ce, przynajmniej u mnie.
Jednak ja to bym raczej widzial takie 7-7,5l/100km przy jezdzie 100-120km/h....i tak właśnie jest a jak ktoś ma ciężką nogę to wiadomo, że wyjdzie te 1-1,5l więcej. Możesz wierzyć lub nie u mnie średnie to 7,6-7,8l.
Tery kupił CX-7, tylko się wstydzi przyznać.Cóż...jednak wybrałem CRV. Może kolejna będzie CX-7(nie wykluczam) lub następny model CRV-ki, bo ta spisuje się baardzo dobrze, zwłaszcza teraz w tych trudnych warunkach.
Tery, a czy Ty nam w koncu cos napiszesz o swojej CRV?Czego chcesz się dowiedzieć?
Sevyoruum - 12 lut 2010 20:32
Czy robiles jakis test elastycznosci, jak Ci sie spisuje dolaczany naped w obecnych warunkach, jakie jest spalanie, czy uwazasz, ze tylna kanapa w CRV jest wygodna?
tery - 15 lut 2010 15:56
Czy robiles jakis test elastycznosci, jak Ci sie spisuje dolaczany naped w obecnych warunkach, jakie jest spalanie, czy uwazasz, ze tylna kanapa w CRV jest wygodna?Testu elastyczności nie robiłem, napęd 4X4 jest w tych warunkach bardzo pomocny, choć fakt faktem, że załącza się z lekkim opóźnieniem- nie wiem jak w CX-7 z tym jest. O spalaniu już pisałem, teraz wychodzi mi średnie 8,0 tyle, że przy kiepsko odśnieżonych drogach, w lepszych warunkach to jest 7,5 litra. Tylne siedzenia moim zdaniem są wygodne, mają regulację kąta pochylenia oparcia oraz są przesuwane co jest w tym wypadku plusem i nieczęsto się zdarza. CX tego chyba nie ma.
tery - 25 lut 2010 16:28
Informacja dla niezdecydowanych na diesla Mazdy, którą warto rozważyć... W sprzedaży pojawiła się CRV-ka po FL, z silnikiem i-DTEC 150KM , 350 Nm z jeszcze lepszymi osiągami (9,6s. 0-100km/h) i bogatszym wyposażeniem. Najistotniejsze zmiany zaszły w silniku, ulepszono też i tak bardzo dobry układ jezdny i poprawiono wyciszenie auta, poza tym użyto lepszych materiałów do wykończenia wnętrza, poszerzono też listę podstawowego wyposażenia (i wąskie podłokietniki hehe)...niestety pojawił się też DPF. Cena najbogatszej wersji Executive to 147 tys.
palczak - 25 lut 2010 22:09
tery... po co się starasz... i tak zaraz dowiodą Tobie, że jesteś "fu" i "smieszny" a honda, mimo że idzie do przodu, to i tak to jest samo zło. poza tym, początkowo strasznie narzekano na CX-7, użytkownik deniorek uznal nawet że Toyota Verso to jest to a Cx nawet do jajków nie sięga dla Verso... szkoda tylko że to dwa inne segmenty. Przecież auta szukasz pod własne potrzeby (raczej). Deniorek znalazł idealne auto dla jego wymagań i chwała mu za to. Szerokości życzę i bezawaryjności. ale po co oczerniać CXa w dieslu, skoro go nawet jeszcze wtedy nie było (temat z lata 2009)? A teraz nagle na forum broni się Cx'a. trochę tego nie rozumiem. Co takiego zmieniło się w Cxie że nagle dostał takie poparcie forumowiczów? mimo że początkowo wyśmiewano "go" za osiągi z tabelek, jakieś teoretyczne dane, a ktoś nawet napisał że diesle to kupią manijaki bo bez sensu kupować diesle ( przytaczam z pamięci, ale mniej więcej o to chodziło, że CXa w dieslu to kupią ofermy, które się nie znają) Dodam po raz kolejny, nie bronię HONDY, absolutnie, ale uważam że brakuje tutaj obiektywizmu i przykro mi się czyta cyniczne posty wobec Terego.
tery - 26 lut 2010 15:53
Tak mocno, że "to samo zło" może nie było, ale fakt faktem, że moocno drwiono i wyśmiewano CRV-kę, całkiem niesłusznie moim zdaniem. Oczywiście jak każde auto ma ona swoje mankamenty, co poniektóre z nich poprawiono w tej wersji po FL np. wąskie podłokietniki czy łatwo rysujące się plastiki nie wiem jak z lakierem, bo obecny jest delikatny. Niemniej to co najistotniejsze jak dla mnie, czyli cichy silnik i jego niezawodność, układ jezdny, moc, moment, spalanie, przestronność czy komfort jazdy to duże atuty Hondy. Pomijam osiągi "nowej" CRV-ki, które ta ma lepsze...i cenę.
Damiano - 16 mar 2010 22:13
W najnowszym numerze "Auto Moto" jest zamieszczony krótki teścik CX-7 z dieselkiem
Oto część danych...
Osiągi testowe:
0-100 km/h 10.1s
60-100 km/h 5.6s*
80-120 km/h 7.9s*
*najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu
Droga hamowania:
100-0 km/h zimne 36.3 m
100-0 km/h rozgrzane 35.4 m
Spalanie: średnie w teście 8.4 l/100 km
Reszta to dane producenta, także nie ma sensu podawać
domin1979 - 17 mar 2010 7:04
Osiągi testowe:
0-100 km/h 10.1s
60-100 km/h 5.6s*
80-120 km/h 7.9s*
*najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu
Droga hamowania:
100-0 km/h zimne 36.3 m
100-0 km/h rozgrzane 35.4 m
Spalanie: średnie w teście 8.4 l/100 kmJak dla mnie przyzwocie, szczególnie elastyczność. Czyli nie taki diabeł straszny
tery - 17 mar 2010 13:11
60-100 km/h 5.6s* ? Ciekawe na którym biegu? Wynika z tego, że 258 konne DISI przyśpiesza wolniej od cięższego diesla aż o 1,1 sekundy, bo ma 6,7s. ...jakoś trudno mi w to uwierzyć...
raff - 17 mar 2010 13:34
CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.
http://www.zeperfs.com/fiche1661-mazda-cx-7.htm
domin1979 - 17 mar 2010 13:56
60-100 km/h 5.6s* ? Ciekawe na którym biegu? Wynika z tego, że 258 konne DISI przyśpiesza wolniej od cięższego diesla aż o 1,1 sekundy, bo ma 6,7s. ...jakoś trudno mi w to uwierzyć...CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.Wg mnie to możliwe, przy 60 km/h na IV DISI ma chyba poniżej 2.500 obrotów, sprawdzę. Diesel będzie jechał pełnym momentem.
Ja na wynik 60-100 bym na pewno leciał III biegiem. Tu pewnie jest poniżej 5 s.
tery - 17 mar 2010 14:22
CX7 2.3 DISI manual 80-120 na IV ma 5,6, a jest jeszcze III, więc nie sądzę, żeby 60-100 robił aż w 6,7s.
http://www.zeperfs.com/fiche1661-mazda-cx-7.htmWg wyników z testu "Auto Motor Sport", które również były przytaczane na forum, to na IV biegu 60-100 km/h DISI ma 6,7s.
Wg mnie to możliwe, przy 60 km/h na IV DISI ma chyba poniżej 2.500 obrotów, sprawdzę. Diesel będzie jechał pełnym momentem.
Ja na wynik 60-100 bym na pewno leciał III biegiem. Tu pewnie jest poniżej 5 s.Jak sprawdzisz to daj znać jak to jest...wg mnie te 5,6s. jeżeli już, to faktycznie raczej na III mogło być...
domin1979 - 17 mar 2010 15:31
Jeszcze raz: 5.6 na IV jest dla 80-120. To się zgadza.
6.7 s jest dla 60-100 gdzie myślę, że może być za mało obrótow na początku.
60-100 na III powinno być poniżej 5 s.
Miałem kawałek prostej to pomierzyłem stoperem, oczywiście jest pewien margines błędu ale chyba niewielki bo się pokrywa z testowymi.
60-100 na IV faktycznie 6.7 s, mierzyłem raz i mi wyszło ok.6.9 s (zacząłem od licznikowego 60 a wiadomo, że zaniża trochę). Przy 60 na IV jest równe 2.000 obr. i do 2.500 idzie wolniej. Od 2.5k zgodnie z krzywą momentu leci ładnie.
60-100 na III 2 pomiary 4.6-4.8 s. Tu idzie aż miło, przy 60 na III 2.7k obr.
80-120 w mieście nie mierzyłem ale przy 80 na IV jest 2.6-2.7k obr więc na pewno jest katapulta i stąd 5.6 s testowe. I to wg mnie jest najbardziej przydatne w trasie.
Wydaje mi się, że te 5.6 s 60-100 diesla będzie na IV biegu. Od 2.000 w dieslu jest pełny moment. W DISI jest to 2.500.
raff - 18 mar 2010 12:27
W najnowszym numerze "Auto Moto" jest zamieszczony krótki teścik CX-7 z dieselkiem
Oto część danych...
Osiągi testowe:
0-100 km/h 10.1s
60-100 km/h 5.6s*
80-120 km/h 7.9s*
*najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu
Jeszcze raz, dotyczy najlepszego przyspieszenia niezależnie od biegu czyli w dieslu 60-100 - 5,6s. jest to prawdopodobnie III, 80-120 - 7,9s. prawdopodobnie IV, w benzynie będzie to pewnie II lub III - ok 4,7s. (domin) i odpowiednio III powinno byc ok. 5s. Dla porównania 6MPS III b. 60-100 - 3,3s., 80-120 - 3,5s. mierzone G-techem.
A tutaj test CX7 diesel:
http://motor.terra.es/pruebas-coches/ar ... -datos.htmbenzyna:
http://motor.terra.es/pruebas-coches/nu ... sion=20432
raff - 18 mar 2010 18:23
A tutaj jest m.in. CRV
http://motor.terra.es/pruebas-coches/c_ ... d=MOT39828
tery - 19 mar 2010 14:01
A tutaj jest m.in. CRV http://motor.terra.es/pruebas-coches/c_ ... d=MOT39828Honda CRV 2010r. po FL ma już zmodernizowanego diesla i-DTEC 150KM o lepszych parametrach porównywalnych z Citroenem C-crosser.
teka - 20 mar 2010 16:07
witam! z uwagą od pewnego czasu śledzę dyskusję Państwa na temat cx7 2.2. pomogła mi podjąć
decyzję. odbieram na początku kwietnia t.r. gratuluję Wam i sobie gustu . pozdrowienia z okazji
nadejścia wiosny. moc wrażeń z zabawy cx-em.
Cantore - 30 mar 2010 12:15
Tery, to gest pojednania :
http://www.samar.pl/index.html?__la=pl& ... &new=57142
tery - 30 mar 2010 13:27
Tery, to gest pojednania Może w końcu, to spalanie w CX-7 MZR zmniejszą trochę...przydałoby się i już nawet nie 30%, niechby to było te 10-15%
teka - 05 kwi 2010 5:52
Witam! Jestem po lekturze 48 str. na których Panowie opisywaliście różnego rodzaju ''przygody'' z DPF. Mam nadzieję już po Wielkiej Nocy odebrć swoją 1-szą MAZDĘ \obiecali przed świętami\.Trudno.
Proszę o podzielenie się Waszymi doświadczeniami: jak sprawuje się filtr dpf w cx7 oraz na co mam
zwrócić uwagę przy odbiorze samochodu? Pozdrawiam i życzę spokoju. teka
Sebal - 05 kwi 2010 7:54
Witam! Przejechałem już swoją mazdą 8 tys. km i jak narazie DPF ani razu nie dał o sobie znać. A jeżdżę bardzo dużo po mieście. Z tego co mówili chłopaki z ASO Mazda IMPEX z Lublina DPF w tym silniku jest inny niż np. w 6-tkach. Procedura wypalania odbywa się duż oczęściej a co za tym idzie krócej niż w strszych modelach. Zmienono podobno również budowę tego filtra. A na co zrócić uwagę? Hmmm. Chyba żeby dali Ci samochód taki jak zamówiłeś ;-). Acha jeżeli bedziesz miał kamere cofania to pamiętaj że wszystkiego przez nią nie widać i nie ufaj jej zanadto. Radze założyć czujniki cofania. Ja chyba to zrobie. Pozdro
domin1979 - 05 kwi 2010 8:12
Z tego co mówili chłopaki z ASO Mazda IMPEX z Lublina DPF w tym silniku jest inny niż np. w 6-tkach. Procedura wypalania odbywa się duż oczęściej a co za tym idzie krócej niż w strszych modelach. Zmienono podobno również budowę tego filtra. Jest inny niż w 2.0 MZR-CD ale już ten sam co w M6 2.2. Z tym DPF-em nie powinno być problemu, ma o wiele skuteczniejszą metodę wypalania. Jedynie warto sprawdzać stan oleju (czy go nie przybywa) ale to wg mnie niezależnie czym się jeździ warto robić.
Życzę bezawaryjnej eksploatacji kolego teka
Sebal - 05 kwi 2010 8:28
Oczywiście że ten sam co w 6-tce 2.2 MZR-CD bo to ten sam silnik. Chodziło mi o 6-stki 2,0 MZR-CD i to o wersje GG i GY.
teka - 05 kwi 2010 19:43
Witam! Dzięki za odpowiedż,pozdrawiam. teka
Zao - 08 kwi 2010 11:53
Witam
Nie jestem przekonany czy filtr DPF jest taki sam, pomimo że to ten sam silnik 2.2 MZR-CD. (Mazda 6 i CX-7)
Mazda 6 ma filtr który wypala się przy pomocy ON (i tu jest sprawa przybywania ON w oleju silnika)
CX-7 ma filtr który się wypala przy pomocy AdBlue tzw.DPF otwarty (i tu ON nie przybywa w oleju silnikowym z tego co rozumiem). Nie miałem okazji przyjrzeć się silnikowi CX-a
Być może to ten sam filtr ale dwie różne metody wypalania i przez to być może w CX-7 ten filtr dłużej pożyje
Na pewno Mazda poprawiła sam filtr od ostatniej wersji 2.0
Konkluzja jest taka że bezproblemowość DPF-u w CX-7 jest uwarunkowana innym sposobem wypalania (z tego wnioskuję). Choć Mazda 6 z tym silnikiem podobno też nie ma większych problemów.
Proszę mnie poprawić jeżeli ktoś ma wiedzę w tym temacie.
Mateusz L - 08 kwi 2010 18:17
Nie do końca. DPF jest filtrem cząstek stałych, czyli sadzy (sadza to drobiny grafitu). Sadza jest gromadzona w strukturze filtra i gdy czujniki wykryją odpowiednio zmniejszony przepływ (przytkanie filtra) , wtedy przed wydechem jest wtryskiwana dodatkowa porcja paliwa, która "płonie" jeszcze w filtrze rozgrzewając go i stwarzając warunki do rozkładu sadzy. W zmodyfikowanym DPF-ie w silniku 2.2 o ile mnie pamięć nie myli jest zwiększona powierzchnia czynna filtra( porowaty materiał), przez co wypalanie odbywa się szybciej.Jest też częstsze.
AdBlue- roztwór mocznika jest używany w systemie SCR- redukcji katalitycznej tlenków azotu- NOx i jest systemem niezależnym od DPF- unieszkodliwia inne potencjalnie szkodliwe substancje niż filtr cząstek stałych. Tak mi się wydaje...
Sebal - 08 kwi 2010 18:32
Dobrze ci sie wydaje Mateusz L. ZAO niestety nie do końca zapoznał sie z zasadami działania filtra DPF oraz z redukcją tlenków azotu w silniku 2.2 MZR-CD. Radze Ci Zao trochę najpierw poczytać zanim napiszesz że filtr DPF jest wypalany przez mocznik bo niektórzy z forum spadną z krzesła ze śmiechu. Oczywiście nie to żebym na Ciebie naskakiwał bo nie każdy musi wszystko wiedzieć ale jak nie wiesz dobrze to nie pisz. Pozdrawiam
domin1979 - 08 kwi 2010 18:35
AdBlue- roztwór mocznika jest używany w systemie SCR- redukcji katalitycznej tlenków azotu- NOx i jest systemem niezależnym od DPF- unieszkodliwia inne potencjalnie szkodliwe substancje niż filtr cząstek stałych. Tak mi się wydaje...Też tak uważam, wypalanie DPF to jedna sprawa, a redukowanie NOx to druga. Wspólne za to jest przeznaczenie: uciecha ekologów.
Zao - 09 kwi 2010 7:32
Tak jasne że mogę się mylić. Dużo czytałem ale nie do końca było to dla mnie zrozumiałe. A raczej powiedziałbym że panowie salonowi wprowadzają w błąd bo mówią że ma inny dpf
Zanim zadałem pytanie już dużo czytałem... Jeszcze wczoraj pogrzebałem trochę w necie
Dobra biję się w piersi jest tak jak mówisz DPF ten sam a dodatkowo nowy układ katalityczny z AdBlue.
PS.
Z drugiej strony forum jest po to żeby pytać. Nie możesz zakładać że nie czytałem, dlatego też napisałem żeby mnie porawić bo nie byłem do końca przekonany. Teraz już wiem że panowie handlowcy uprawiają marketing
Pozdrawiam
domin1979 - 09 kwi 2010 7:58
Teraz już wiem że panowie handlowcy uprawiają marketing Ja myślę, że nie do końca się znają, słyszałem już, że w M6 jest silnik Mondeo, ja mam silnik bi-turbo itd. ... nie ma czym się przejmować, przynajmniej zmusza żeby się człowiek dokształcał
Sebal - 09 kwi 2010 14:52
Oczywiście Zao że forum jest po to żeby sie pytać. Nikt nie wie wszystkiego. Gdyby tylko Twoja wypowiedź była pytająca o zasadę działania DPF czy układu SCR to słowa bym nie napisał. Nawet gdyby były napisane tam "pewne nieścisłości" . No ale to nieważne. Ważne że doszliśmy do porozumienia i wszyscy już wiedzą co i jak z tym DPF'em i SCR'em, Pozdrawiam.
Z tym silnikiem to też już słyszałem że M6 ma silnik forda tylko dlatego że mechanik z podejrzanego zakładu mechanicznego znalazł jakąś część która występuje również w mondziaku. No ale trzeba to puszczać mimo uszu. Niech mówią co chcą a my wiemy swoje
Mateusz L - 09 kwi 2010 15:01
już słyszałem że M6 ma silnik forda tylko dlatego że mechanik z podejrzanego zakładu mechanicznego znalazł jakąś część która występuje również w mondziaku
Zao - 12 kwi 2010 8:54
Jak widać człowiek wszystko sam musi zgłębić.... a w handlu jak zwykle ważne że się sprzedało.
Swoją drogą to już nie raz się spotkałem z opinią jak to ford wspiera mazdę i ile ma z nią współnego. My swoje wiemy, a fordowcy wielu rzeczy nie mogą przeżyć.....
W każdym razie dzięki za wyjaśnienia
tery - 02 cze 2010 12:20
http://moto.onet.pl/173666,6863326,1,zd ... ml?node=27Wynik CX-7 szczerze mówiąc taki sobie, zwłaszcza w porównaniu z Alfą...
emilioestewez - 02 cze 2010 12:59
http://moto.onet.pl/173666,6863326,1,zdjecie.html?node=27
Wynik CX-7 szczerze mówiąc taki sobie, zwłaszcza w porównaniu z Alfą...A może by tak porównać w tym samym segmencie ? Hmm ?
Np. Honda CRV dostała 83 punkty.
CX-7 - 87 pkt.
domin1979 - 02 cze 2010 13:47
A wg mnie NCAP może służyć jako wskazówka ale na pewno nie jako wyrocznia. Producenci robią samochody pod test (co wychodzi dla konsumentów nie wątpliwie na plus) ale wolę wyniki Folksamu gdzie brane są pod uwagę rzeczywiste wypadki. I tak np. Laguna I, która ma podajże 2.5 gwiazdki jest statystycznie jednym z bezpieczniejszych samochodów.
A dlaczego? Odpowiedz prosta, ile jest wypadków gdzie uderzamy w ścianę? Masa samochodu ma duże znaczenie i nikt mi nie wmówi, że 5-gwiazdkowy Fiat 500 w zderzeniu z dużym 3-gwiazdkowym pojazdem wyjdzie z tego w lepszym stanie. Wydaje mi się też, że właśnie ze względu na tą masę SUV-om, pick up-om itp. jest o wiele trudniej uzyskać wysokie noty (co oczywiście nie jest niemożliwe). Duża masa w zderzeniu ze ścianą działa in minus ale już z drugim pojazdem na korzyść.
tery - 02 cze 2010 14:48
A może by tak porównać w tym samym segmencie ? Hmm ?
Np. Honda CRV dostała 83 punkty. Z tego co pamiętam większość na forum podkreślała nieustannie, że CX-7 to jednak wyższa półka niż CRV. Nie twierdzę, że CX-7 jest mniej bezpieczny niż CRV... nie o to chodzi, różnica 4 punktów to jednak nie 20 mimo wszystko... auto w TEJ półce kosztujące ponad 150tys. powinno oferować odpowiedni poziom...Co do porównań obu diesli CX-7 vs. CRV...mam już wyrobione zdanie Wiem, że to forum pasjonatów Mazdy, ale ten silnik nie jest atutem CX-7, raczej wręcz odwrotnie. Silnik Hondy jest po prostu lepszy. Pozostaje kwestia czy kupującemu odpowiada auto z charakterem z przeciętnym dieslem...
Sebal - 10 cze 2010 21:06
"Wiem, że to forum pasjonatów Mazdy, ale ten silnik nie jest atutem CX-7, raczej wręcz odwrotnie. Silnik Hondy jest po prostu lepszy. Pozostaje kwestia czy kupującemu odpowiada auto z charakterem z przeciętnym dieslem..."
Tu się z Tobą Tery do końca nie zgodzę. Silnik Mazdy Cx-7 nie jest w cale taki zły i mułowaty jak się pisało na samym początku. Są już potwierdzone testy niemieckie i polskie, że ten samochód dużo lepiej jeździ niź podaje producent. Silnik hondy rzeczywiście jest uważany za jeden z lepszych, ale sądze że jego przewaga nad mazdowskim jest bardzo mała. Zresztą ja własnie jestem po "małej przerobce" i pod maską praucje teraz jakieś 226 PS 495 Nm i mysle że crv jedyne co może teraz robić to oglądać oddalający sie tyłek mojej "siódemki"
maler - 11 cze 2010 6:25
hej Sebal,
gdzie ci przeprogramowali i czy to jest jakoś autoryzowane przez serwis? (pewnie nie...)
czy sprawdzałeś auto przed i po na hamowni?
palczak - 11 cze 2010 17:00
sebal, jak długo jeździłeś Hondą cr-v dieslem? Ja przejechałem koło 4.000km, a teraz tą Hondą jeździ brat. I zarówno on, jak i ja uważamy, że Honda jest energiczniejsza, żwawsza. Robiliśmy takie prostackie porównanie 2 aut i doszliśmy do wniosku że Honda nie ma problemów z niskimi obrotami tak jak mazda, która mimo 173koni jest troszkę ospała. Mazdą przy energicznym wyprzedzaniu konieczna jest redukcja biegów, z 6 -> 5 czy 5-> 4 bieg( odpowiednio przy prędkości około 110 - 80 km/h) przy zachowaniu w miarę normalnych obrotów, wiesz, żeby nie piłować, ale też nie mulić. Nie sypie wykresami, po prostu opisuję moje wrażenia, wrażenia prostego człowieka.
Mam w garażu te dwa bardzo fajne auta, różnica w silniku (moim zdaniem na korzyść Hondy) i wyposażeniu/design wnętrza (Plus na konto mazdy) jest potrzebna na rynku, by każdy znalazł coś dla siebie. Najlepszym rozwiązaniem była by mazda z silnikiem hondy
PS. Honda jest sprzed lifta (rocznik 2008) a więc nowy silnik Hondy moze jeszcze odejść mazdzie
Sebal - 11 cze 2010 19:53
Ja w cale nie powiedziałem , że silnik Hondy jest wolniejszy od mazdowskiego. Pisałem że silnik siódemki wcale nie jest taki mułowaty jak sie o tym pisze. Być może że silnik Hondy jest elastyczniejszy. Pisałem że silnik Hondy jest trochę lepszy od silnika Cx'a. Nie można jednak mówić że mazdowski silnik jest beznadziejny. Jest dobry ale mógłby by być mocniejszy. Ja napisałem że teraz dopiero po tuningu jest naprawde szybki i czuć niezłe wgniatanie w fotel. Myśle że dopiero teraz można uznać że ma moc i moment godny tego samochodu.
palczak - 12 cze 2010 12:26
zwracam honor i zgadzam się, mułem nie jest
Globy - 14 cze 2010 11:40
Z tego co pamiętam większość na forum podkreślała nieustannie, że CX-7 to jednak wyższa półka niż CRV. Nie twierdzę, że CX-7 jest mniej bezpieczny niż CRV... nie o to chodzi, różnica 4 punktów to jednak nie 20 mimo wszystko... auto w TEJ półce kosztujące ponad 150tys. powinno oferować odpowiedni poziom...Co do porównań obu diesli CX-7 vs. CRV...mam już wyrobione zdanie Wiem, że to forum pasjonatów Mazdy, ale ten silnik nie jest atutem CX-7, raczej wręcz odwrotnie. Silnik Hondy jest po prostu lepszy. Pozostaje kwestia czy kupującemu odpowiada auto z charakterem z przeciętnym dieslem...Dawno mnie tu nie było, ale widzę, że nie nastąpiła żadna poprawa względem zimy czy wiosny. Jak chcesz tery przekonać się, że CX-7 jest ZŁYM samochodem pod tym czy innym kątem, rób to proszę w samotności. Co to znaczy "odpowiedni poziom"? Szczególnie w testach, które ostatnio stały się wyścigiem o gwiazdki? Czemu akurat w tej kwestii Mazda ma zapewniać "odpowiedni poziom", a Honda może zostać przy swoim? Nie potrafię odpowiedzieć, ale na pewno Twoje postrzeganie świata zaniża jakość Twoich osądów.
Mam tu coś dla Ciebie na poprawę humoru - wyniki elastyczności Mazda CX-7 2.2 MZR-CD vs CR-V 2.2 sprzed liftu =>
http://www.km77.com/00/mazda/cx-7/2009/p01.aspMiałem okazję jeździć CX-siódemką w dieslu kilka tygodni temu i potwierdzam, że silnik jest mniej żwawy niż w szóstce, ale na pewno nie można zarzucić mu ospałości. Jedyne, co mi nie odpowiadało, to ciężka praca drążka skrzyni i sprzęgła, jednak może to kwestia przebiegu. Plus za niski apetyt na paliwo.
Sebal - 14 cze 2010 16:14
Ta tabelka z linku podanego przez Globy potwierdza tylko to co ja czytałem w innych testach, że osiągi cx-7 są lepsze niż CRV. Może odczucia są inne ale testy chyba nie kłamią. Na tym więc można by zakończyć dyskusje, który samochód jest szybszy, bo który jest lepszy to chyba zależy od punktu siedzenia.
tery - 15 cze 2010 10:58
Jak chcesz tery przekonać się, że CX-7 jest ZŁYM samochodem pod tym czy innym kątem, rób to proszę w samotności.Wiesz co Globy...PRZYJMIJ do wiadomości i USZANUJ, że ktoś może mieć INNE zdanie w kwestii doboru dieslowskiego silnika do CX-7. Nie mam zamiaru nikomu udowadniać, że to złe auto..."koń jaki jest każdy widzi". Uważam, że ten silnik jest w tym konkretnym aucie przeciętny a w porównaniu z dieslem Hondy wypada gorzej, brakuje mu mocy i elastyczności, takie jest moje zdanie i wypowiadam je na forum, bo ono do tego służy i mało mnie interesuje twoje zacietrzewienie...a tak poza tym, mój ulubiony temat, to :" Wichrujące się tarcze hamulcowe (co kilka tysięcy kilometrów) w CX-7"(kilkadziesiąt tysięcy wejść)...to faktycznie charakterystyczna cecha dobrego auta. Peany, ochy i achy na cześć CX-7 MZR-CD właśnie z tym konkretnym silnikiem, takimi tarczami i takiej cenie wzbudzają we mnie uśmiech...cieszę się, że tak świadomie postrzegasz świat a twe osądy są obiektywne...nic tylko pozazdrościć.
tery - 15 cze 2010 11:08
Ja napisałem że teraz dopiero po tuningu jest naprawde szybki i czuć niezłe wgniatanie w fotel. Myśle że dopiero teraz można uznać że ma moc i moment godny tego samochodu.Niech ten Twój cytat da do myślenia odwiedzającym forum... Mazdzie CX-7 MZR-CD brakuje elastyczności i mocy godnej tego auta...
Sevyoruum - 15 cze 2010 15:34
Ja sie tylko zastanawiam po co znowu zaczynac ten sam temat? Cale forum mazdy juz wie, ze nowa Honda CRV jest wspaniala. Wielu z nas pluje sobie w twarz jak moglismy byc az tak glupi zeby kupic CX-7. Mysle, ze az do konca swoich dni sobie tego nie wybaczymy Tery, nie musisz nam powtornie przypominac o jednym z najwiekszych bledow w dziejach ludzkosci, ktory to wlasnie my popelnilismy. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa. Amen.
Makave - 15 cze 2010 17:41
Ja sie tylko zastanawiam po co znowu zaczynac ten sam temat? Cale forum mazdy juz wie, ze nowa Honda CRV jest wspaniala. Nie jest z jednego prostego powodu - wykonczenie wnetrza - masakra - Accord w tej samej cenie bije CRVke na glowe. Ogolnie wiekszosc SUVow jest po prostu plastikowa w srodku - i tu IMO CX-7 sie pozytywnie odroznia.
domin1979 - 06 sie 2010 11:06
Natknąłem się na taki teścik, są wyniki elastyczności:
http://autosalonpomorski.pl/index.php?o ... &Itemid=66
stef - 06 sie 2010 20:26
tym egzemplarzem jezdzilem ale szalu nie zrobil jesli chodzi o osiagi. natomiast zawieszenie, prowadzenie i wyciszenie bardzo mi sie spodobalo. ostatecznie zamowilem u nich benzyne, ktora juz jest wyprodukowana i plynie do mnie juz sie nie moge doczekac...
Sebal - 11 sie 2010 21:03
Ja napisałem że teraz dopiero po tuningu jest naprawde szybki i czuć niezłe wgniatanie w fotel. Myśle że dopiero teraz można uznać że ma moc i moment godny tego samochodu.Niech ten Twój cytat da do myślenia odwiedzającym forum... Mazdzie CX-7 MZR-CD brakuje elastyczności i mocy godnej tego auta...tery
tery - 18 sie 2010 16:57
I tak uważam że CRV jest brzydka, plastikowa i słaba Możesz tak uważać i myśleć też możesz, ale to nijak się ma do rzeczywistości, to co piszesz potwierdza tylko, że nigdy nie miałeś do czynienia z CRV. Tak a propos, kiedy jedziesz na wymianę tarcz i który to już raz w tym roku ?
Sebal - 19 sie 2010 16:41
Musze Cie Terry zasmucić bo nie mam problemu z tarczami...
Lucass - 19 sie 2010 19:48
Tery , cieszę się że Twój CRV jeżdzi bezawaryjnie . Jest to przecież Honda i tak powinno być ! Utwierdzam się w przekonaniu że Hondzia nadal robi dobre auta. Ale , no właśnie są i w Hondzie wyjątki , jak już pisałem kiedyś w Accordzie 2.2 diesel mojej żony są ogromne problemy z DPF , kilka razy się zapchał a i olej trzeba wymieniać co ok. 4tys.km z powodu podnoszenia się stanu ! Goście w serwisie wgrywają nowe softy ale nie bardzo to pomaga , nie jest to odosobniony przypadek bo
żona będac w serwisie nie jednokrotnie słuchała bluzgi innych użytkowników tych diesli.Generalnie za moment pozbywamy się Hondy Szkoda , auto super ale ten feler. Tobie się nic nie dzieje , możesz być naprawdę zadowolony.
Jeśli chodzi o Cx-7 to już się przyzwyczaiłem do tych tarcz ale powiem szczerze czasami irytują.Można to raz na zawsze załatwić kupując tuningowe . Parę tysięcy temu wymienili mi na nowe tarcze i na razie jest nieźle.Jak się zwichrują to je za pare groszy przetoczę i na jakiś czas będzie znów spokój.Z tego co wiem nie ma już tego problemu w wersjach Cx-7 po lifcie.
Ja zamówiłem swojego Cx-a pod koniec 2007 r , odebrałem w Marcu 2008 a więc był to jeden z pierwszych wersji EU . Zastanawiałem się czy i jakie będą choroby wieku dziecięcego w tym aucie i ... padło na tarcze.Przejechałem nim 57 tys.km i jestem super zadowolony no poza tymi tarczami oczywiście.
domin1979 - 19 sie 2010 19:53
Z tego co wiem nie ma już tego problemu w wersjach Cx-7 po lifcie.Niestety
To samo po lifcie, zaczęli się zgłaszać. Ja na razie spokój. Oby się pojawiły jakieś dobre aftermarkety.
Lucass - 19 sie 2010 20:00
Jeszcze dodam że jak wszystko pójdzie z planem to żona wymieni Accordeona na ... Mazdę 6 w benzynie oczywiście Widzę że się zakochała w tej szósteczce
domin1979 - 19 sie 2010 20:13
Jeszcze dodam że jak wszystko pójdzie z planem to żona wymieni Accordeona na ... Mazdę 6 w benzynie oczywiście Widzę że się zakochała w tej szósteczce 2.0 DISI?
tery - 24 sie 2010 12:22
w Accordzie 2.2 diesel mojej żony są ogromne problemy z DPF , kilka razy się zapchał a i olej trzeba wymieniać co ok. 4tys.km z powodu podnoszenia się stanu ! Goście w serwisie wgrywają nowe softy ale nie bardzo to pomaga , nie jest to odosobniony przypadek bo
żona będac w serwisie nie jednokrotnie słuchała bluzgi innych użytkowników tych diesliOdnośnie podnoszenia się stanu oleju, to nie zauważyłem tego...po przejechaniu około 15 tys. km musiałem dolać około 0,5 litra, ale to nie tragedia. Accord Twojej żony ma już tego nowszego diesla z DPF, ja zaś świadomie kupiłem CRV-kę przed FL, aby uniknąć potencjalnych problemów. Nad M6 185 KM kombi też się zastanawiałem, ale nie było wtedy "kratek", podobnie z CX-7( i do tego ten kłopot z tarczami) i kilka innych czynników sprawiło, że nie wybrałem Mazdy. Chodź do końca roku mógłbym wziąć jeszcze CX-7 na firmę, to szczerze mówiąc ten "nieszczęsny" problem tarcz mnie odstręcza. Nie po to wydajemy ok.160 000 PLN na nowe auto, żeby co kilka tysięcy km być zmuszonym jeździć do serwisu.
BEN - 26 sie 2010 10:00
problem tarcz jest i nikt tego Tery nie neguje. Ale np u mnie pojawia się po nagłym hamowaniu z powiedzmy 180 do 80. jest to chwilowe i przy normalnej przepisowej jeździe nie pojawia się WCALE!!! Ten sam problem można zauważyć w wielu markach (porsche, mercedes). Pamiętaj tez Tery ze wielu z nas kupiło samochód nie zastanawiając się nad nim od 2 lat (kiedyś kosztował 130 tysi wiec jakbyś kupił na samym początku to miałbyś 30 tysi na paliwo czyli licząc pb98=4,80 i 15 litrów na sto kilometrów to miałbyś ponad 40 tysięcy kilometrów) i psiocząc na niego nie mając go nawet. Więc jak już nie raz mówiliśmy idź pisać peany o CRV na forum HONDY. Każdy może mieć zdanie o Twojej hondzie jakie chce. jedni maja dobre drudzy złe. Mi osobiście to auto się nie podoba a i silnik mnie nie przekonuje. Po 2 jak można porównywać diesla do benzyny. A do serwisu musisz jeździć co 15 tysięcy kilometrów i wtedy to od reki CI wymienia tarcze i to bez żadnego problemu.
palczak - 26 sie 2010 18:02
Mam cx-7 w dieslu od poł roku (model 2010) w serwisie nie byłem ani razu(10.000km), nie zdarzyło mi się nic z tarczami (odpukać) i w ogóle nie mam ŻADNEGO PROBLEMU z mazdą. Wcześniej jeździłem Hondą CR-V (diesel) którą byłem w serwisie z 8 razy wciągu 10.000 km (około roku) ponieważ:
- pedał sprzęgła nagle "wyskoczył", był w innej pozycji, nie naturalnej.
- nieszczelne przewody i wyciek czynnika z klimy.
- zapalała się kontrolka od oleju, trzeba było kasować błąd
- 3 wizyty w serwisie tylko po to by zrobili porządek z tłumikiem, gdy auto pracowało na postojowych obrotach tłumik gdzies uderzał o coś i strasznie tłukło, raz poprawiali, dojechałem do domu i znowu stuka i tak samo za drugim razem miało być juz naprawione,ale dopiero za trzecim razem jakoś im się udało sprawe załatwić.
- wariował czujnik pasów kierowcy, mimo zapięcia pasa, auto sygnalizowało że kierowca nie zapiął pasa.
Ponadto ubywało oleju w zimę i pojechałem na akcję listwy na klapę bagarznika, bo gdy pada deszcz i otworzysz klapę, woda z klapy lała się na głowę, za kołnierz.
Tak więc, hondą też można często odwiedzać serwisy. Ja niestety byłem częstym bywalcem serwisu hondy, w przeciwieństwie do Mazdy. hondy już się pozbyłem, jeźdzę CXem, nie oszczędzam auta, nie mam problemów z tarczami tak więc, mylisz się pisząc że tym autem co pare tysięcy odwiedza się serwis A zapominasz że są też tacy nieszczęśnicy co przeklinają Hondę, klejoną w Anglii. Ja niestety trafiłem na trefny model CRfałki (dodam że auto nowe z salonu), zresztą tery, dobrze moją historię znasz
Przypomnę też że jest to jest to temat o CX'7 w Dieslu
maler - 27 sie 2010 8:15
Jeżdzę cx'em od grudnia i dotychczas nie miałem żadnych problemów. W serwisie byłem dwa razy: 1. regulacja poziomu świecenia ksenonów (ponieważ po załadowaniu do pełna oślepiałem innych) - pokręcono dwoma śrubkami i jest ok. 2. na przeglądzie po 20K km. - koszt jego wyniósł 980 zł .
Co do tarcz, to gdy miałem okazję jechać po autobahnie, przy nagłym hamowaniu z dużych prędkości (około 180-190) było odczuwalne bicie kierownicy jak przy złym wyważeniu kół. Nie odczuwam tego przy prędkościach rzędu 130.
Cantore - 03 paź 2010 8:23
Warto posłuchać testu, jaki został przeprowadzony i omówiony w radiu. Redaktorzy są zdziwieni tym, że wartość przyspieszenia na papierze ma się nijak do rzeczywistości; 3 pozycja od góry:
http://www.tok.fm/TOKFM/0,94256.html
tery - 19 paź 2010 10:58
A zapominasz że są też tacy nieszczęśnicy co przeklinają Hondę, klejoną w Anglii. Ja niestety trafiłem na trefny model CRfałki (dodam że auto nowe z salonu), zresztą tery, dobrze moją historię znasz Ja kupiłem Hondę CRV jeszcze z tym starszym silnikiem CDT-i bez DPF, zrobiłem to jak najbardziej świadomie (rozważałem tę po FL, ale zrezygnowałem, gdy jeden z was opisywał perypetie żony z DPF Accorda), aby nie narazić się na problemy z tym filtrem. Naprawdę nie wiem co myśleć o tym co piszesz. Zastanawia mnie czy to Ty miałeś pecha, czy też ja wyjątkowe szczęście? Zrobiłem już prawie 40 tys. km. Co w tym czasie? Jakie mankamenty? Krystalizujące się "piszczące" klocki od czasu do czasu ( mam zamiar je wymienić) i raz musiałem dolać ponad pół litra oleju...to wszystko. Minusem jest też lakier podatny na zarysowania... to minusy do przełknięcia. Bardziej irytowałyby mnie te wichrujące się tarcze co ileś tam tysięcy a z drobiazgów pseudo wyświetlacz kamery cofania, komputer dublujacy komunikaty (tu już się czepiam trochę ). Myślę, że większość awanturujących się w ASO to ci, którzy mają te nowe Accordy czy CRV z DPF, pewnie niedopracowanym.
tery - 19 paź 2010 11:21
Po 2 jak można porównywać diesla do benzynyNigdy nie porównywałem diesla do benzyny, tylko CX-7 MZR-CD z CRV CDT-i. Honda po FL z nowym dieslem jest jeszcze lepsza (poprawiony i tak dobry układ jezdny "bardziej przyklejona w zakrętach", wyciszono jeszcze bardziej i tak cichą kabinę, zwiekszono sztywność nadwozia, dodano w standardzie parę opcji wyposażenia, poprawiono jakość wnętrza, zwiększono osiągi) jest jednak problem z DPF...niestety.
Strona
3 z
3 • Zostało wyszukane 734 rezultatów •
1,
2,
3